Gå til innhold

Er det noen damer her som tenker at de hadde væer incel om de hadde blitt født som gutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen damer som er lettet over at de er født som jente og ikke gutt?

Anonymkode: 98674...02f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tror jeg hadde opplevd mindre seksuell trakassering som gutt, og møtt færre fordommer. Alt handler ikke om å få pult. 

Anonymkode: 2ec18...e47

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall vært kjekkere som gutt. Men sikkert like rævkjørt og sjenert.

Anonymkode: 4812a...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en haug av femcels. Er like vanlig som incels

Anonymkode: e2d97...8de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde nok ikke det. Ønsker å bli mann i neste liv. Tenk å slippe så mye sextrakassering, har lettere for å få bedre lønn selv med lavere utdanning og eneste problem til menn tydeligvis her på forumet da jeg er å ikke få pult ofte nok: 

Anonymkode: da7ce...c76

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Tror jeg hadde opplevd mindre seksuell trakassering som gutt, og møtt færre fordommer. Alt handler ikke om å få pult. 

Anonymkode: 2ec18...e47

Stikker nok dypere enn puling altså..de fleste åpne incels er jo underernærte på alle slags relasjoner. 

Jeg er glad jeg er dame da menn får gjennomgå hardt fra de er små av. Seksuell trakassering klarer jeg fint å overse. All in all er det utfordringer uansett hva slags kjønn du er. Om du faller utenfor som gutt tror jeg du hadde gjort det som jente også, og omvent. Er nok mer personlige egenskaper enn kjønn som i stor grad avgjør.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt motsatt, at hadde jeg vært mann, så hadde jeg hatt draget som faen. 

Jeg tuller ikke, det er noe jeg har tenkt på flere ganger 😅

Jeg vet akkurat hvordan man sjekker opp en kvinne, hva de liker. 

Anonymkode: 3e006...041

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, hadde nok ikke det. Ønsker å bli mann i neste liv. Tenk å slippe så mye sextrakassering, har lettere for å få bedre lønn selv med lavere utdanning og eneste problem til menn tydeligvis her på forumet da jeg er å ikke få pult ofte nok: 

Gutter faller lettere av på skolen, stadig flere gutter utvikler spiseforstyrrelser(min begynte så vidt da han var 8), skremmende mange menn tar livet sitt, mange menn lever i psykisk og fysiske voldelige forhold uten at samfunnet problematiserer det, menn generelt har lav åpenhet og rom for å snakke om psykisk helse.

At så mange kvinner går rundt og tror det kun handler om sex beviser hvor hardt det kan være å være mann. Kvinner behandler de som sinte avlsokser, ikke mennesker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde ihvertfall vært kjekkere som gutt. Men sikkert like rævkjørt og sjenert.

Anonymkode: 4812a...1b0

Jeg er penere som kvinne enn hva mine brødre er kjekke som menn, så tror ikke jeg ville vært mann med de genene vi har😆

Anonymkode: 7e83f...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er jo ikke "femcel" så det er da ingen grunn til at jeg skulle vært incel som gutt. 

Anonymkode: df500...d67

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Jeg tenker at i forhold til dette temaet så er kjønn irrelevant, for det handler ofte om innstilling og uvitenhet. 

Tror det er mange mennesker som ikke klarer å utnytte sitt fulle potensial. Å ha tro på seg selv er ekstremt viktig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, tror nok jeg hadde hatt det lettere som mann. 

Skrevet
Macro skrev (5 minutter siden):

Gutter faller lettere av på skolen, stadig flere gutter utvikler spiseforstyrrelser(min begynte så vidt da han var 8), skremmende mange menn tar livet sitt, mange menn lever i psykisk og fysiske voldelige forhold uten at samfunnet problematiserer det, menn generelt har lav åpenhet og rom for å snakke om psykisk helse.

At så mange kvinner går rundt og tror det kun handler om sex beviser hvor hardt det kan være å være mann. Kvinner behandler de som sinte avlsokser, ikke mennesker.

Mange skoler kan med fordel bli bedre på tilrettelegging for enkelt individer, spesielt med tanke på barn som kan være annerledes. Vi liker å tro at skolen er for alle, samtidig så kan man erfare at det bestandig ikke er tilfellet i mange sammenhenger. 

I forhold til skole så har jeg veldig tro på tverrfaglig samarbeid der mennesker med ulik kompetanse kan samarbeide, for å kunne skape trivsel og et godt læringsmiljø. Har man det bra så lærer man raskere, og da får man utnyttet sitt potensial. Å gi barn tro på seg selv, og at barna kan få lov til å oppleve seg selv som et viktig bidrag og en ressurs kan fremme verdiskaping. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (17 minutter siden):

Menn får det til å handle om sex ikke kvinner. Menn håndterer ikke sine egne problemer uten å legge det over på kvinner. Det er kvinner sin skyld at menn mislykkes på skolen, det er kvinner sin skyld at de ikke får pult, det er kvinner sin skyld at de tar selvmord, 

Vi skal ikke glemme at det er menn som lykkes i å ta selvmord flest, men det er kvinner som har flest forsøk. Det er 1 av 5 kvinner som opplever overgrep. Jeg kan gjerne snakke mens problemer, men da må menn også gjøre det uten å legge demmes problemer over på kvinner. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er rimelig å anta at de som kommer med veldig harde og generaliserende utfall mot menn ville vært incelst om de var menn selv.

Det gjelder kanskje 2% av alle kvinner.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn får det til å handle om sex ikke kvinner. Menn håndterer ikke sine egne problemer uten å legge det over på kvinner. Det er kvinner sin skyld at menn mislykkes på skolen, det er kvinner sin skyld at de ikke får pult, det er kvinner sin skyld at de tar selvmord, 

Vi skal ikke glemme at det er menn som lykkes i å ta selvmord flest, men det er kvinner som har flest forsøk. Det er 1 av 5 kvinner som opplever overgrep. Jeg kan gjerne snakke mens problemer, men da må menn også gjøre det uten å legge demmes problemer over på kvinner. 

I ditt første avsnitt bruker du ordet "menn" der du burde ha brukt ordet incel. Deres tankesett kan ikke anses som friskt, og er heller ikke slik A4 og gjennomsnittsmannen tenker. Incels er der at det skylder på kvinner for alt, det er jeg enig i. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt motsatt, at hadde jeg vært mann, så hadde jeg hatt draget som faen. 

Jeg tuller ikke, det er noe jeg har tenkt på flere ganger 😅

Jeg vet akkurat hvordan man sjekker opp en kvinne, hva de liker. 

Anonymkode: 3e006...041

Hvordan ville du gått fram og hva liker de?

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

De færreste går vel rundt og vet akkurat hvordan det er å være det annet kjønn.

Det kunne være interessant av og til å høre fra de krasseste kritikerne av menn om de endret syn når de fikk en sønn selv (og motsatt selvsagt).

Som mann så blir du forventet å ta vare på deg selv og dine fysisk, økonomisk og emosjonelt. Og du får ingen ekstra-poeng for å gråte over hvor vanskelig alt er. Jeg tror at mange kvinner har vanskelig for å sette seg inn i det.

Min forståelse er at mange kvinner kjenner på fysisk redsel for fremmede menn. Det er en følelse jeg har vanskelig for å ta skikkelig inn over meg fordi jeg aldri har følt den.

Anonymkode: bddae...9ba

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (52 minutter siden):

Jeg synes det er rimelig å anta at de som kommer med veldig harde og generaliserende utfall mot menn ville vært incelst om de var menn selv.

Det gjelder kanskje 2% av alle kvinner.

Ja. Jeg er ikke sikker på om incel<->femcel er den rette analogien, men det å mangle empati ovenfor andre, det å bebreide andre grupper for at livet ikke ble som man ville, å få næring fra konspirasjoneteorier, det er personlighetstrekk som man finner hos menn og kvinner.

Anonymkode: bddae...9ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

I ditt første avsnitt bruker du ordet "menn" der du burde ha brukt ordet incel. Deres tankesett kan ikke anses som friskt, og er heller ikke slik A4 og gjennomsnittsmannen tenker. Incels er der at det skylder på kvinner for alt, det er jeg enig i. 

Og det er de vi diskuterer her.
Min mann er ikke slik og ikke mine sønner heller, men det begynner å bli mange av disse. De ødelegger for resten av gruppen. 
Så har jeg siden jeg var 14 år opplevd trakassering fra menn og menn har det enklere på mange måter i samfunnet vårt. Selv om de faller raskere utenfor på skolen så faller kvinner raskere utenfor i arbeidslivet. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...