AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Reiste i dag med kun håndbagasje og hadde med meg to poser med toalettartikler. I den ene posen var det to flasker med flytende og to små bokser med krem, og i den andre en roll on, en flåttkrem i roll on format, maskara, et etui med bittskinne, tabletter og hårstrikk. Vekteren sa at jeg kun fikk ta med én slik pose, men lot meg gå med en advarsel. Hadde jeg strødd de andre tingene rundt om i sekken hadde jeg kanskje ikke fått tilsnakk? Anonymkode: f82b7...e98
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai På flyplassen i Manchester måtte jeg hive en pose med småflasker, for der var de veldig strenge Ts Anonymkode: f82b7...e98
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Hvorfor samlet du ikke det som var flytende i en pose? Andre ting du har i poser bryr de seg jo ikke med. Det blir jo veldig ineffektivt om de skal måtte sjekke ørten poser med alt mulig rart i i tillegg til det som er flytende. Det er jo en grunn til at hver person skal samle det de har av flytende ting i én gjennomsiktig pose. Anonymkode: 8bda2...e95 17 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Fordi regelen er 1 pose med max 10 forskjellig beholdere og max 100 ml i en og samme beholder. Støtter jeg regelen? Nei. Men det finnes unntak - medisinsk utstyr og babymat. Linser og medisiner tar jeg i egen posen. Aldri blitt påpekt Jeg er typen om ofte glemmer et eller annet flytende et annet sted i bagasjen enn i den posen og hittil har ingen vektere lakt merke til eller brydd seg om det. Anonymkode: 220b6...d1b 8 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Bittskinne, tabletter og hårstrikk skal ikke i den posen, er kun det flytende. Hadde selv to slike poser med alt av flytende kosmetikk, men kom unna med de to posene fordi datteren min var med (og vi hadde de posene sammen). Poenget med å ikke ha for mye flytende med er for å forhindre at noen mekker sammen ei bombe på flyet, etter hva jeg har forstått. Det ble jo innført etter WTC-angrepet. Anonymkode: e2864...7d9 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Hvorfor er det så vanskelig å følge en enkel regel? Du kan ha så mange poser du vil, men alt flytende må være i samme posen. Og det burde ikke være så vanskelig å få til. Du var jo langt under grensa når det gjelder flytende ting, og alt hadde fått plass i samme pose. Anonymkode: 22b23...b6c 10 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Reiste i dag med kun håndbagasje og hadde med meg to poser med toalettartikler. I den ene posen var det to flasker med flytende og to små bokser med krem, og i den andre en roll on, en flåttkrem i roll on format, maskara, et etui med bittskinne, tabletter og hårstrikk. Vekteren sa at jeg kun fikk ta med én slik pose, men lot meg gå med en advarsel. Hadde jeg strødd de andre tingene rundt om i sekken hadde jeg kanskje ikke fått tilsnakk? Anonymkode: f82b7...e98 Det hadde du nok. Regelen er nå engang sånn at alt flytende du skal ha med i håndbagasje må få plass i en 1l pose, og sånn har det vært såpass lenge at de fleste burde ha fått det med seg nå. Anonymkode: 493dc...ef0 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Jeg tenkte ikke på at roll on er flytende Ts Anonymkode: f82b7...e98
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Man skal samle alt flytende i en pose, slik at det er tydelig at man kun har med deg tillatt mengde. Både roll on, krem og mascara går som flytende. Anonymkode: 937a1...725 4 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Det er jo riktig det. En pose som rommer 1 liter er maks. Så det var ikke sikkerhetskontrollen som tok feil. Anonymkode: 4bce4...3be 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Jeg har opplevd ulike beskjeder på ulike flyplasser. Fått beskjed om å ha alt i 1 pose. Fått beskjed om å dele det opp i 2 poser. Fått beskjed om at lipsyl må ligge i posen og fått spørsmål om hvorfor lipsyl ligger i posen. Og mange andre eksempler. Virker som om vekterne heller ikke alltid vet hva som er reglene Anonymkode: 9aa51...786 3
aerox Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder). Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter. Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. Reglene er så så sinnsykt enkle. At folk ikke klarer å forholde seg til så enkle regler er litt skremmende🫣 står forklart på Avinor sine sider, og hat vært sånn i en haug av år. 7 1 7
aerox Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har opplevd ulike beskjeder på ulike flyplasser. Fått beskjed om å ha alt i 1 pose. Fått beskjed om å dele det opp i 2 poser. Fått beskjed om at lipsyl må ligge i posen og fått spørsmål om hvorfor lipsyl ligger i posen. Og mange andre eksempler. Virker som om vekterne heller ikke alltid vet hva som er reglene Anonymkode: 9aa51...786 Det er jo helt tullete. Reglene ang væske har 3 punkter! Det burde både vektere og reisende klare å holde styr på....😵💫 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai aerox skrev (1 minutt siden): Det er jo helt tullete. Reglene ang væske har 3 punkter! Det burde både vektere og reisende klare å holde styr på....😵💫 Jeg klarer stort sett greit å hode styr på det, men blir så klart usikker på om jeg har misforstått når vekterne ofte sier ulike ting og praktiserer reglene ulikt. Anonymkode: 9aa51...786 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai aerox skrev (2 minutter siden): Det er jo helt tullete. Reglene ang væske har 3 punkter! Det burde både vektere og reisende klare å holde styr på....😵💫 Det rareste var en gang da jeg kom fra London og vi alle ved ankomst i Oslo måtte gjennom sikkerhetskontroll. Da tok vekterne taxivarer som var flytende fordi det var over grensen for hvor mye flytende man kunne ha med på flyet. Selv om alt var forseglet. Det ble stor ståhei! Jeg hadde ikke handlet noe flytende, men de tok 2 bokser med kjeks som jeg ikke hadde kvittering for. Hadde kjøpt boksene på taxifree. Mulig det er vanlig med sikkerhetskontroll når man ankommer Oslo, men jeg har reist fra utlandet til Oslo før og har kun opplevd det 1 gang. Det var i mai i fjor. Ikke lett å bli klok på dette systemet Anonymkode: 9aa51...786
aerox Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg klarer stort sett greit å hode styr på det, men blir så klart usikker på om jeg har misforstått når vekterne ofte sier ulike ting og praktiserer reglene ulikt. Anonymkode: 9aa51...786 Forsåvidt enig. Men det letteste er bare å forholde seg til reglene skrevet av Avinor.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal samle alt flytende i en pose, slik at det er tydelig at man kun har med deg tillatt mengde. Både roll on, krem og mascara går som flytende. Anonymkode: 937a1...725 Hvordan kan mascara være flytende? Da må jo eyeliner være det også. Ble fratatt mascara en gang, men det var fordi vekteren sa det var stikkvåpen Ts Anonymkode: f82b7...e98
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan mascara være flytende? Da må jo eyeliner være det også. Ble fratatt mascara en gang, men det var fordi vekteren sa det var stikkvåpen Ts Anonymkode: f82b7...e98 Har du mascara i fast form? Anonymkode: 3167c...56d 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan kan mascara være flytende? Da må jo eyeliner være det også. Ble fratatt mascara en gang, men det var fordi vekteren sa det var stikkvåpen Ts Anonymkode: f82b7...e98 Flytende eyeliner er naturligvis flytende men slik i blyant-form er ikke det som regel, lipliner derimot kan fort regnes som flytende. Det er jo gråsoner men man greier å tenke seg frem til det om man vil. Anonymkode: dfb18...dd4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå