Gå til innhold

Hvilken høyde hos damer legger dere merke til og tenker: hun er høy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høyere. 172 er så vidt over snittet. 

Over 180 kanskje?

Anonymkode: 47a2f...091

Jeg trodde alt over 168 var høyt for ei dame jeg. 

Anonymkode: e6b08...5ce

Legger ikke merke til det lengre, for det finnes så mange lange og flotte damer over alt. Personlig er jeg 1.85 på strømpelesten og liker å gå med tresko og andre litt solide såler, så da blir jeg fort 1.90 og tenker ikke over at jeg er lang, for det er helt normalt for meg.  :) 

Anonymkode: a3fcb...52f

• Nyttig 4

Annonse

Nå er jeg kvinne men svarer allikevel, selv er jeg bare 160 og føler meg nok lavere enn andre på samme høyde for over halvparten av mine venninner er over 180. :D Så når de nærmer seg 190, da legger jeg merke til det, er liksom vandt til å justere hodet mitt opp til en viss grad så når det kommer over normalen så ser jeg det. 167 cm er jo bare gjennomsnittshøyden og et sted må de legge den. Mange over og under. 

Anonymkode: 4aef0...0e5

• Liker 1

Jeg er 185 selv, og jeg vet/ser at mange legger merke til det. Tenker først "hun er høy" om andre kvinner dersom de er høyere enn meg. Fikk flere kommentarer da jeg var yngre, jeg var allerede 180 da jeg var 12. Jeg føler også at jeg stikker meg mer ut på mindre steder enn da jeg bodde i Oslo.

Anonymkode: 6b5f7...cd5

• Nyttig 1

Jeg er 175 og er høyere enn de fleste damer, selv med flate sko.

Lavere damer går som oftest med sko med hæler, og ser derfor høyere ut.

Anonymkode: a3bd0...4c0

• Liker 1

Vil legge til at fordi høyde er normalfordelt, med standardavvik på 6 cm, så er det ca 68% som er mellom 161cm og 174cm. Så ingen bør tenke på 170 som høyt. 

Det er også 95% av alle damer som er under 180. 

Anonymkode: fb657...a37

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vil legge til at fordi høyde er normalfordelt, med standardavvik på 6 cm, så er det ca 68% som er mellom 161cm og 174cm. Så ingen bør tenke på 170 som høyt. 

Det er også 95% av alle damer som er under 180. 

Rettelse, 97,5% under 180.

• Liker 1

Annonse

Det kommer an på fasongen. Jeg har to venninner som begge er 184. Den ene ser veldig høy ut... hun er tynn, litt lut og har lang, glatt hår - alt bidrar til å trekke frem høyden. Den andre er bredere og annerledes proporsjonert, tok meg flere år før jeg tenkte at hun var uvanlig høy.

Jeg er 177 og opplever ikke å bli sett på som påfallende høy.

Anonymkode: 95930...f1a

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg trodde alt over 168 var høyt for ei dame jeg. 

Anonymkode: e6b08...5ce

Gjennomsnittet i Nederland for kvinner er 169 cm, så det er jo ikke særlig høyt.

Anonymkode: eaab4...55d

Jeg er 180 og treffer stadig damer som er like høye, men anser meg og oss som høye. Traff en gang ei som var høyere, typ 190 og det var litt rart😊 men gøy da.

Mange menn på min høyde og oppover, så tenker jeg er ganske passe og liker at jeg får litt mer respekt enn lave jenter.

Anonymkode: c8a1d...504

Når de passerer 185 kanskje?

Er 180 selv, så skal litt til for at jeg reagerer. Over 185 er litt upraktisk klesmessig.

Men høyde bæres veldig forskjellig.

Anonymkode: 0b52d...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...