AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Jeg begynte igår kveld med sviende/murrende vond venstre arm. Det holdt på litt inatt også. Har tidligere hatt vondt i nakken og har en jobb som tilsier at jeg kan få vondt. Burde jeg bestille legetime? Ikke vondt i brystet, kun v arm. Er 38 og kvinne med litt helseangst Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Typiske symptomer på hjerteinfarkt: Trykkende eller klemmende smerter bak brystbeinet. Smerter som stråler ut i venstre arm, men også i kjeven, halsen eller ryggen. Kvalme, svette eller kortpustethet kan også være til stede. Smerter i venstre arm: Mange opplever at smerten kan beskrives som snørende eller trykkende. Det er viktig å merke seg at ikke alle som får hjerteinfarkt opplever de samme symptomene, og kvinner kan ha forskjellige symptomer. Når bør du søke hjelp?: Hvis smertene er intense, vedvarende, eller ledsaget av andre symptomer som nevnt ovenfor, er det viktig å søke medisinsk hjelp umiddelbart. Anonymkode: 2728f...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Typiske symptomer på hjerteinfarkt: Trykkende eller klemmende smerter bak brystbeinet. Smerter som stråler ut i venstre arm, men også i kjeven, halsen eller ryggen. Kvalme, svette eller kortpustethet kan også være til stede. Smerter i venstre arm: Mange opplever at smerten kan beskrives som snørende eller trykkende. Det er viktig å merke seg at ikke alle som får hjerteinfarkt opplever de samme symptomene, og kvinner kan ha forskjellige symptomer. Når bør du søke hjelp?: Hvis smertene er intense, vedvarende, eller ledsaget av andre symptomer som nevnt ovenfor, er det viktig å søke medisinsk hjelp umiddelbart. Anonymkode: 2728f...ed1 Ja tro meg, jeg har lest dette😉 men jeg har roet meg. Det var verre inatt. Jeg har hatt prolaps lignende i nakken for et halvt år siden. Kjenner jeg er stiv i nakken på samme side. Gjør ikke vondt i armen nå og vil tro ved hjerteinfarkt ville det nok bare blitt verre. Droppe legen da? Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Man kan jo ha små hjerteinfarkt så om dette er noe du er bekymret over så må du til legen, bedre å gå nå enn nå ting er verre. Anonymkode: 2e83a...0da 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Man kan jo ha små hjerteinfarkt så om dette er noe du er bekymret over så må du til legen, bedre å gå nå enn nå ting er verre. Anonymkode: 2e83a...0da Ringte nå. Håper det blir EKG. Er jo litt ekkelt å få vondtni venstre arm. Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja tro meg, jeg har lest dette😉 men jeg har roet meg. Det var verre inatt. Jeg har hatt prolaps lignende i nakken for et halvt år siden. Kjenner jeg er stiv i nakken på samme side. Gjør ikke vondt i armen nå og vil tro ved hjerteinfarkt ville det nok bare blitt verre. Droppe legen da? Anonymkode: 3b58b...4c6 Det er jo noe du nå føle på selv. Ingen andre vet hvordan du føler deg. Anonymkode: f6c99...00c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai La oss få høre mer etter EKG, OK? Anonymkode: 0b335...4e0
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ringte nå. Håper det blir EKG. Er jo litt ekkelt å få vondtni venstre arm. Anonymkode: 3b58b...4c6 Er jo bare å be om EKG, det er jo lavterskel ved slike smerter. Anonymkode: 2e83a...0da 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Vondt i venstre arm er ikke nødvendigvis et klassisk kvinnesymptom på hjerteinfarkt. Dessuten, hadde det vært det ville du vært mye dårligere allerede. Men lurt å ta kontakt med legen uansett. Lykke til! Anonymkode: 79e8f...503 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): La oss få høre mer etter EKG, OK? Anonymkode: 0b335...4e0 Hvis du vil det så gjør jeg det. 😊 greit for dere andre å vite. Kan jo skje alle. Legesekretæren ville sjekke. Får man resultat med en gang? Jeg hadde murrende smerte i hele armen inatt. Er ikke overvektig, spiser for det meste sunt Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Selvsagt er det ikke hjerteinfarkt. Herregud. Anonymkode: c1a96...9ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt er det ikke hjerteinfarkt. Herregud. Anonymkode: c1a96...9ba Hva betyr du om det er et lite et? Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvsagt er det ikke hjerteinfarkt. Herregud. Anonymkode: c1a96...9ba Hvordan i alle dager kan du gi den fjerndiagosen? Du er jo tydeligvis ikke helsefaglig personell heller. Jeg har hatt 3 hjerteinfarkter (alder 42, 46 og 54) og alle tre hadde veldig ulike symptomer (og noen veldig utypiske som er normalt for kvinner). På mitt andre infarkt fikk jeg akutt vondt i arm og kjeve og deretter i brystet. Men her finnes det overhode ingen fasitsvar, så lurt at TS får sjekket det. Anonymkode: 150be...7f4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan i alle dager kan du gi den fjerndiagosen? Du er jo tydeligvis ikke helsefaglig personell heller. Jeg har hatt 3 hjerteinfarkter (alder 42, 46 og 54) og alle tre hadde veldig ulike symptomer (og noen veldig utypiske som er normalt for kvinner). På mitt andre infarkt fikk jeg akutt vondt i arm og kjeve og deretter i brystet. Men her finnes det overhode ingen fasitsvar, så lurt at TS får sjekket det. Anonymkode: 150be...7f4 Det sier mye om lite kunnskap på ddn personen. Jeg jobber i helse og jobbet lenge i hjemmesykepleien, men ingen lege. Allikevel vet jeg at vedvarende stråling ut i venstre arm er god grunn nok til å dra til lege. Hun ville jeg skulle komme inn idag og ikke imorgen. Ts Skal bli godt å få det ut av verden ☺️ Anonymkode: 3b58b...4c6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan i alle dager kan du gi den fjerndiagosen? Du er jo tydeligvis ikke helsefaglig personell heller. Jeg har hatt 3 hjerteinfarkter (alder 42, 46 og 54) og alle tre hadde veldig ulike symptomer (og noen veldig utypiske som er normalt for kvinner). På mitt andre infarkt fikk jeg akutt vondt i arm og kjeve og deretter i brystet. Men her finnes det overhode ingen fasitsvar, så lurt at TS får sjekket det. Anonymkode: 150be...7f4 Hørtes skummelt ut 😑 har du noen i familien med hjerteproblemer? Siden fu var så ung da du fikk det Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørtes skummelt ut 😑 har du noen i familien med hjerteproblemer? Siden fu var så ung da du fikk det Anonymkode: 3b58b...4c6 Nei, ingen i familien med hjerteproblemer. Vi spøker om at i min familie er det jeg som har fått "alt" (jeg har også hatt hjerneslag + div andre sykdommer), så istedenfor å spre det utover på ulike familiemedlemmer, har alt samlet seg på èn person som uheldigvis er meg 🙃. Anonymkode: 150be...7f4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier mye om lite kunnskap på ddn personen. Jeg jobber i helse og jobbet lenge i hjemmesykepleien, men ingen lege. Allikevel vet jeg at vedvarende stråling ut i venstre arm er god grunn nok til å dra til lege. Hun ville jeg skulle komme inn idag og ikke imorgen. Ts Skal bli godt å få det ut av verden ☺️ Anonymkode: 3b58b...4c6 Godt du får sjekket det ut så kan du i det minste utelukke det 😊 Anonymkode: 150be...7f4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt du får sjekket det ut så kan du i det minste utelukke det 😊 Anonymkode: 150be...7f4 Da var det overstått og alt var fint på EKG. Da kan jeg puste litt lettet ut. Anonymkode: 3b58b...4c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da var det overstått og alt var fint på EKG. Da kan jeg puste litt lettet ut. Anonymkode: 3b58b...4c6 Så bra! De tok ikke blodprøve? Anonymkode: 150be...7f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå