Gå til innhold

Vondt i venstre arm, redd hjerteinfarkt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte igår kveld med sviende/murrende vond venstre arm. Det holdt på litt inatt også. Har tidligere hatt vondt i nakken og har en jobb som tilsier at jeg kan få vondt. 

Burde jeg bestille legetime? Ikke vondt i brystet, kun v arm. 

Er 38 og kvinne med litt helseangst  

Anonymkode: 3b58b...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
  1. Typiske symptomer på hjerteinfarkt:

• Trykkende eller klemmende smerter bak brystbeinet.
    • Smerter som stråler ut i venstre arm, men også i kjeven, halsen eller ryggen.
    • Kvalme, svette eller kortpustethet kan også være til stede.
  2. Smerter i venstre arm:

• Mange opplever at smerten kan beskrives som snørende eller trykkende.
    • Det er viktig å merke seg at ikke alle som får hjerteinfarkt opplever de samme symptomene, og kvinner kan ha forskjellige symptomer.
  3. Når bør du søke hjelp?:

• Hvis smertene er intense, vedvarende, eller ledsaget av andre symptomer som nevnt ovenfor, er det viktig å søke medisinsk hjelp umiddelbart.

Anonymkode: 2728f...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):
  1. Typiske symptomer på hjerteinfarkt:

• Trykkende eller klemmende smerter bak brystbeinet.
    • Smerter som stråler ut i venstre arm, men også i kjeven, halsen eller ryggen.
    • Kvalme, svette eller kortpustethet kan også være til stede.
  2. Smerter i venstre arm:

• Mange opplever at smerten kan beskrives som snørende eller trykkende.
    • Det er viktig å merke seg at ikke alle som får hjerteinfarkt opplever de samme symptomene, og kvinner kan ha forskjellige symptomer.
  3. Når bør du søke hjelp?:

• Hvis smertene er intense, vedvarende, eller ledsaget av andre symptomer som nevnt ovenfor, er det viktig å søke medisinsk hjelp umiddelbart.

Anonymkode: 2728f...ed1

Ja tro meg, jeg har lest dette😉 men jeg har roet meg. Det var verre inatt. Jeg har hatt prolaps lignende i nakken for et halvt år siden. Kjenner jeg er stiv i nakken på samme side. Gjør ikke vondt i armen nå og vil tro ved hjerteinfarkt ville det nok bare blitt verre. 

Droppe legen da? 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo ha små hjerteinfarkt så om dette er noe du er bekymret over så må du til legen, bedre å gå nå enn nå ting er verre.

Anonymkode: 2e83a...0da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Man kan jo ha små hjerteinfarkt så om dette er noe du er bekymret over så må du til legen, bedre å gå nå enn nå ting er verre.

Ringte nå. Håper det blir EKG. Er jo litt ekkelt å få vondtni venstre arm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja tro meg, jeg har lest dette😉 men jeg har roet meg. Det var verre inatt. Jeg har hatt prolaps lignende i nakken for et halvt år siden. Kjenner jeg er stiv i nakken på samme side. Gjør ikke vondt i armen nå og vil tro ved hjerteinfarkt ville det nok bare blitt verre. 

Droppe legen da? 

Det er jo noe du nå føle på selv. Ingen andre vet hvordan du føler deg.

Anonymkode: f6c99...00c

AnonymBruker
Skrevet

La oss få høre mer etter EKG, OK?

Anonymkode: 0b335...4e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ringte nå. Håper det blir EKG. Er jo litt ekkelt å få vondtni venstre arm. 

Er jo bare å be om EKG, det er jo lavterskel ved slike smerter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow.

Anonymkode: c1a96...9ba

AnonymBruker
Skrevet

Vondt i venstre arm er ikke nødvendigvis et klassisk kvinnesymptom på hjerteinfarkt. Dessuten, hadde det vært det ville du vært mye dårligere allerede. 

Men lurt å ta kontakt med legen uansett. Lykke til! 

Anonymkode: 79e8f...503

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La oss få høre mer etter EKG, OK?

Anonymkode: 0b335...4e0

Hvis du vil det så gjør jeg det. 😊 greit for dere andre å vite. Kan jo skje alle. Legesekretæren ville sjekke. Får man resultat med en gang? Jeg hadde murrende smerte i hele armen inatt. Er ikke overvektig, spiser for det meste sunt 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det ikke hjerteinfarkt. Herregud.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr du om det er et lite et? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan i alle dager kan du gi den fjerndiagosen? Du er jo tydeligvis ikke helsefaglig personell heller.

Jeg har hatt 3 hjerteinfarkter (alder 42, 46 og 54) og alle tre hadde veldig ulike symptomer (og noen veldig utypiske som er normalt for kvinner). På mitt andre infarkt fikk jeg akutt vondt i arm og kjeve og deretter i brystet. Men her finnes det overhode ingen fasitsvar, så lurt at TS får sjekket det. 

Anonymkode: 150be...7f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan i alle dager kan du gi den fjerndiagosen? Du er jo tydeligvis ikke helsefaglig personell heller.

Jeg har hatt 3 hjerteinfarkter (alder 42, 46 og 54) og alle tre hadde veldig ulike symptomer (og noen veldig utypiske som er normalt for kvinner). På mitt andre infarkt fikk jeg akutt vondt i arm og kjeve og deretter i brystet. Men her finnes det overhode ingen fasitsvar, så lurt at TS får sjekket det. 

Det sier mye om lite kunnskap på ddn personen. Jeg jobber i helse og jobbet lenge i hjemmesykepleien, men ingen lege. Allikevel vet jeg at vedvarende stråling ut i venstre arm er god grunn nok til å dra til lege. Hun ville jeg skulle komme inn idag og ikke imorgen. Ts 

Skal bli godt å få det ut av verden ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hørtes skummelt ut 😑 har du noen i familien med hjerteproblemer? Siden fu var så ung da du fikk det 

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes skummelt ut 😑 har du noen i familien med hjerteproblemer? Siden fu var så ung da du fikk det 

Nei, ingen i familien med hjerteproblemer. Vi spøker om at i min familie er det jeg som har fått "alt" (jeg har også hatt hjerneslag + div andre sykdommer), så istedenfor å spre det utover på ulike familiemedlemmer, har alt samlet seg på èn person som uheldigvis er meg 🙃.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det sier mye om lite kunnskap på ddn personen. Jeg jobber i helse og jobbet lenge i hjemmesykepleien, men ingen lege. Allikevel vet jeg at vedvarende stråling ut i venstre arm er god grunn nok til å dra til lege. Hun ville jeg skulle komme inn idag og ikke imorgen. Ts 

Skal bli godt å få det ut av verden ☺️

Godt du får sjekket det ut så kan du i det minste utelukke det 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt du får sjekket det ut så kan du i det minste utelukke det 😊

Da var det overstått og alt var fint på EKG. Da kan jeg puste litt lettet ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da var det overstått og alt var fint på EKG. Da kan jeg puste litt lettet ut. 

Så bra! De tok ikke blodprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...