Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt spørsmål Carrot.

Jeg syns det er hårreisende at de kan ture fram som de vil og fortsatt få bli i landet.

Minstekravet bør være at de følger Norges lov.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror de er så fastlåst i sine politiske og religiøse standpunkt st de nok ikke tenker over at de skal "skjule" seg i slike situasjoner - men selvsagt kan noen gjøre det.. Jeg mener alikevel at det er lett å gjennomskue - og i allefall i tilfeller hvor de dømmes for det innenfor det norske rettsvesen skulle opne for utvisning.

Fordi - i det øyeblikk de faktisk begår ulovlig tvangsgifting, omskjæring eller direkte vold mot sine døtre, søstre osv er integreringen allerede mislykket.....

Jeg tror at de helt fint klarer å huske på at de ikke skal si at det er religiøse årsaker når politiet kommer på døra, dersom de risikerer utvisning. Personlig ser jeg et problem med at vi skal påstå at det er religiøse årsaker til en handling, dersom gjerningsmannen påstår noe annet. Hvordan bevise det?

Uansett: utvisning vil jo bare føre til at hele familien drar tilbake, og mishandlingen vil fortsette der. Da skjønner ikke jeg hvordan det skal være en positiv utvikling. Det blir som om en på en skole har en "bråkmaker" og i stedenfor å hjelpe barnet, overfører h*n til en annen klasse/ skole der H'n kan fortsette å plage andre. (Det er helt sikkert noe som har skjedd, men absolutt ikke en god løsning på problemet.)

Utvisning er altså bare en måte å skyve problemer over på noen andre. Ikke en løsning på problemet.

Gjest gjest1
Skrevet
Utvisning er altså bare en måte å skyve problemer over på noen andre. Ikke en løsning på problemet.

Men dersom vi tar imot alle kriminelle med åpne armer (på bekostning av de som faktisk trenger plass her, men som ikke har fått til å jukse til seg falskt pass, ikke har råd til å fly til Norge), vil jo Norge bli en slags dumping-sone for kriminelle. Og det får være måte på dumsnillhet.

Det hadde vært ideelt å latt en haug unge OPPEGÅENDE folk komme hit og utdanne seg, så kunne de reist hjem og bygget opp landene sine. Men det er nok ganske urealistisk å få gjennomført i praksis...

Gjest Gjest
Skrevet
Men dersom vi tar imot alle kriminelle med åpne armer

Det er ikke det jeg mener. Jeg mener bare at utvisning av de som allerede er kommet ikke er en god løsning.

Et argument til mot en slik løsning er at det dermed vil bli enda vanskeligere for de som blir utsatt for slike handlinger å anmelde det. Resultatet av en anmeldelse kan jo føre til at en i familien sendes ut, og dermed vil mest sannsynlig resten av familien også flytte. Så hvis ei jente blir slått av faren sin, kan hun velge å bo i Norge og bli slått, eller anmelde det og bli med faren til hjemlandet og bli slått enda mer fordi hun tystet. (Alternativet om at hun kan bli boende i Norge er vel lite aktuelt, dessuten er det sannsynlig at hun har flere søsken.)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, vet du hva.. Det argumentet blir for dumt.. Man risikerer ikke at familien sendes ut - man risikerer at den som tyranniserer familien fjernes og at familien får leve i fred.. Uten trusler fra fettere, onkler, fedre, brødre eller bestefedre... Fordi alle som støtter tanken om at de slår fordi islam tillater det er forvist mens de som faktisk følger norsk lov først og fremst får bli...

De kan tross alt velge selv da, følge loven eller bli sendt ut...

Man kan ikke behandle dem som småunger helelr - dette er voksne menn som faktisk med all sansynlighet er oppegående nok til å tenke selv og innse konsekvensene av tapet de utsetter seg for ved å slå... Tapet av et land å leve i som gir og gir og gir.....

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, vet du hva.. Det argumentet blir for dumt.. Man risikerer ikke at familien sendes ut - man risikerer at den som tyranniserer familien fjernes og at familien får leve i fred.. Uten trusler fra fettere, onkler, fedre, brødre eller bestefedre... Fordi alle som støtter tanken om at de slår fordi islam tillater det er forvist mens de som faktisk følger norsk lov først og fremst får bli...

De kan tross alt velge selv da, følge loven eller bli sendt ut...

Man kan ikke behandle dem som småunger helelr - dette er voksne menn som faktisk med all sansynlighet er oppegående nok til å tenke selv og innse konsekvensene av tapet de utsetter seg for ved å slå... Tapet av et land å leve i som gir og gir og gir.....

Og du tror at om familiefaren sendes hjem, så vil resten av familien bli i Norge? Beklager, men realiteten vil nok være at han tar med seg resten.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Jeg synes man kan sette en grense ved statsborgerskap. At dersom man i perioden frem til man får innvilget statsborgerskap begår alvorlige kriminelle handlinger (drap, voldtekt, større økonomisk kriminalitet) så kan man få avslag på søknad om statsborgerskap. Å ta fra folk ett statsborgerskap de allerede har fått innvilget hører ingen steder hjemme, dersom de først er blitt norske borgere må vi løse eventuelle problemer innad.

Endret av Varg-Menja
Skrevet

Det er vel heller ikke mulig å ta ifra noen et statsborgerskap. Har man først fått det, er man like norsk som deg og meg.

Skrevet

Jeg er halvt norsk/halvt asiatisk...vil definere meg som norsk da jeg ikke har familie som er asiatere, ikke kjenner jeg kulturen deres eller språket. For meg blir det ching chong å høre på...allikevel er jeg "utenlandsk" for mange. Folk spør gjerne om "Hvor kommer du fra?" "Norge" svarer jeg. "Ja, men sånn på ordentlig" "Bergen" svarer jeg da. "Men sånn VIRKELIG!" Halloooo???

Jeg er fra Norge. Er født og oppvokst i NORGE. Jeg er norsk! Spør hvor moren eller faren min er, så skal jeg svare asia på en av dem, men JEG er fra Norge.

Når det er sagt; Klart utlendinger skal få beholde sine skikker, troer og vaner, men de skal selvsagt følge de normer som vi har om at det ikke er lov å slå barn etc. Jeg vet at jeg ikke ville blitt muslim selv om jeg bodde i et muslimsk land. Jeg vil beholde MINE verdier i et annet land.

Men det som kan gjøre meg "rasistisk" er når jeg går på gata og får slengt etter meg av en utlendig; "Jeg vil PULE deg!" Det har jeg aldri opplevd med en norsk mann. Skrike det ut midt i gata...hva er det for noe? Og at vi skal kunne kaste dem ut hvis de voldtar og dreper? JA!!!!

Om de har kommet hit og fått statsborgerskap driter jeg i; Kom dere hjem om dere skal få Norge til å lide. synes selvsagt det er noe annet med dem som er født og oppvokst i Norge...de er nordmenn i mine øyne. Men når de kommer grinene hit og syntes så synd i seg selv og vil bli i Norge; OPPFØR dere!!!!

Skrevet

Det er da vel fullt ut mulig å beholde sine verdier, integritet, tro etc uten å måtte ty til lovbrudd og domfelles for det?

Dessuten - utlenninger opptar en stor del av fengselsplassene i norge for soning fordi EU har en EØS / EFTA avtale med norge om at de som begår kriminelle handlinger selv kan få velge hvor de vil sone og så utvises etterpå... HALLO??

Hadde jeg kommet fra "langtvekkistan" hvor de satt 40 på en celle og sloss om en bøtte for å gå på do ville vel jeg også for pokker some i norge? Det er jo et luksusliv i forhold! Men hva da med de "norske" forbryterene og domfeldte som venter på disse plassene? Faktisk oppi to år!! Er det mer rettferdig enn å sende ut de som ikke har hverken "oppholdstilatelse" eller er statsborgere her? OG jeg mener så absolutt at dette ikke gjelder kun for muslimer. Sitter en brite eller en franskmann fengslet i norge kan han jaggu meg utleveres for soning i sitt opprinnelige hjemland..

Når det gjelder de som er her, har oppholdstilatelse og oppfører seg etter norsk lov så er de hjertelig velkommne. Jeg håper de får all den hjelp de trenger for å skape seg et godt liv her :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Men det som kan gjøre meg "rasistisk" er når jeg går på gata og får slengt etter meg av en utlendig; "Jeg vil PULE deg!" Det har jeg aldri opplevd med en norsk mann. Skrike det ut midt i gata...hva er det for noe? Og at vi skal kunne kaste dem ut hvis de voldtar og dreper? JA!!!!

Hmm. Det har opplevd av en "norsk" mann, men sjelden (eller aldri) av en "utlending". (Ettersom jeg egentlig ikke vet hvor de er fra er "norsk" i denne setningen er lys, "utlending" = mørk)

• 2 uker senere...
Skrevet
:sur:

Jeg sier bare: integrering, integrering, integrering....

Jeg sier bare: innvandringsstopp, innvandringsstopp, innvandringsstopp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...