Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så kraftig provosert - rett og slett...

Hvorfor får de lov å holde på som de vil bare de søker rettferdiggjøre sine handlinge i sin tro? Har ikke norks lov noen form for respekt hos disse menneskene??? Hvorfor får de lov å fortsette slik? Hvordan kan vi tillate at de mishandler sine døtre, får tilgivelse fra sine egne og fårtsetter mishandlingen ved neste korsvei?? de slår dem, lemlester dem og i ekstreme tilfeller dreper dem - og får fortsette med det fordi vi er så fordømt redd for å sette oss ut med deres tro????

Hva jeg snakker om?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120361

"Etterforskningen avdekket at 49-åringen hadde mishandlet datteren med et bordbein fordi hun var sent ute om kveldene, røykte og hadde kjærester.

- Jeg skal ikke gjøre det mer, sa han til barnevernet, som opplyste irakeren om at det ikke er lov å slå barn i Norge."

"Kristiansand tingrett mener 49-åringen fortsatt nekter å godta norsk levesett, og i stedet legger skylden på datteren for at han risikerer å bli utvist som følge av voldsdommene.

- Familiemedlemmene har tilgitt hverandre og prøver å leve videre med dommene som er avsagt. Jeg vil ikke kommentere om det er satt i gang noen sak med henblikk på å utvise min klient, sier forsvarer Bård Syrstad."

Og da stiller jeg meg dette spørsmålet : hvordan kan man forsvare at en slik mann får fortsatt bo i Norge og fortsette sin mishandling av datteren??

C.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

:sur:

Jeg sier bare: integrering, integrering, integrering....

Jeg tør vedde på at denne mannen lever isolert med sine landsmenn og meningsfeller.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Carrot. Dette er ting det VILLE bli reagert på dersom det var nordmenn involvert. Det skulle bare mangle. Jeg kan ikke se noen god grunn for at de ikke skal utvises om de ikke følger norsk lov. Det ville også gjøre tilstandene så mye bedre for de som faktisk er ordentlige og oppegående mennesker med utenlandsk herkomst. Dersom myndighetene hadde slått ned på slike ting ville de ha kommet et langt skritt videre i å bekjempe rasisme.

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Utvis, utvis, utvis!

Send ham og familien tilbake dit han kom fra- og så kunne han banke datteren sin LOVLIG! :ironi:

For øvrig er jeg enig med Carrot i at slike handlinger er uakseptable, og at det avslører en mangel på respekt for norsk lov og manglende forståelse for samfunnet her. Slik oppførsel og slike handlinger må det reageres mot.

Men utvisning er ikke bare-bare. Mannen har barn, kanskje de har bodd her hele livet, snakker norsk som sitt førstespråk og har liten kontakt med hjemlandet? Kanskje det er umulig å vende hjem, pga politiske forhold?

Sier som Bodillen jeg- integrering integrering integrering! Ikke lett, det tar tid, og av og til må man bruke "mild tvang" (synes myndighetene burde bruke mer tid på den problematikken der!)... men det er vel det eneste som virker. Hvis vi ikke bare skal vente på neste generasjon da, som er vokst opp her....

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor skal grensa for utvisning gå?

"Innvandrer":

- Bodd i Norge i < 5 år?

- Bodd i Norge i < 10 år?

- Bodd i Norge hele livet, men har utenlandsk avstamning.

- Er mørk, men har +/ - 50% norske venner?

- Snakker gebrokkent?

Handlinger:

- Ikke betale NRK-lisensen?

- Kjøre på rødt lys?

- Stjele en sjokolade?

- Slå sine barn?

Skal en svenske som har drukket en øl på gata i Oslo utvises til Sverige? :ironi:

Skrevet

Krekar er nå også et av de verste eksemplene vi har på at man kan bli beskyttet av norske lover uten å ha noen inensjoner om følge dem selv eller integrere seg i det norske samfunnet.

Og jeg har ikke noe imot invandrere/utlendinger/flyktninger(hva folk velger å bruke), men jeg har noe imot folk som ikke vil følge norsk lov og normer. Man kan klare dette og samtidig holde på sin egen kulturelle bakgrunn. Kjenner mange som har klart det.

Gjest Gjest
Skrevet
men jeg har noe imot folk som ikke vil følge norsk lov og normer.

Jeg også, enten de er hvite, gule eller brune.

Skrevet
Hvor skal grensa for utvisning gå?

...........

Skal en svenske som har drukket en øl på gata i Oslo utvises til Sverige?  :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Ut med alle kriminelle innvandrere. Er så drittlei dem.De burde jo være så glad for å få bo i verdens beste land,så jeg skjønner neimen ikke at de ikke kan oppføre seg ordentlig.

Skrevet

altså - det jeg prøvde få med i innlegget overfor her da var at selvsagt skal man nok ikke utvises ved alle overtredelser som å få bot fordi man kjører på rødt hvis man er "pakkis" eller svenske - men jeg er enig i poenget "Carrot" vil frem til - at man som muslim også er underlagt norges lover først og fremst og sin tro etterpå.. Det er ikke sååååå lenge siden en kvinne i norge også skulle inrette seg sin far eller ektemann - men, mens vi har hatt en utvikling i vår religion i samsvar med kulturelle endringer ellers har islam stått sitlle om ikke gått tilbake - så kanskje det er på sin plass med en storendring overfor Islam og hvordan verden ellers forholder seg rolig til alle dens overtramp mot mennesker...

Og for å utvise noen må de nok ha trakket langt innenfor streken som skiller rett fra galt - men så er det jo mange som gjør akkurat det.. Mishandling, vold, og organisert kriminalitet er en stor belastning for det norske samfunn og burde kanskje føre til utsending heller enn fengsel - da fengsel ikke ser ut til å hjelpe vil kanskje trusselen om å bli sendt ut og skilt fra famili, venner og eget netetverk gjøre susen??

Gjest Gjest
Skrevet
Ut med alle kriminelle innvandrere. Er så drittlei dem.De burde jo være så glad for å få bo i verdens beste land,så jeg skjønner neimen ikke at de ikke kan oppføre seg ordentlig.

Skjønner du hvorfor kriminelle nordmenn ikke klarer å oppføre seg ordentlig?

Gjest Gjest
Skrevet
altså - det jeg prøvde få med i innlegget overfor her da var at selvsagt skal man nok ikke utvises ved alle overtredelser som å få bot fordi man kjører på rødt hvis man er "pakkis" eller svenske - men jeg er enig i poenget "Carrot" vil frem til - at man som muslim også er underlagt norges lover først og fremst og sin tro etterpå.. Det er ikke sååååå lenge siden en kvinne i norge også skulle inrette seg sin far eller ektemann - men, mens vi har hatt en utvikling i vår religion i samsvar med kulturelle endringer ellers har islam stått sitlle om ikke gått tilbake - så kanskje det er på sin plass med en storendring overfor Islam og hvordan verden ellers forholder seg rolig til alle dens overtramp mot mennesker...

Og for å utvise noen må de nok ha trakket langt innenfor streken som skiller rett fra galt - men så er det jo mange som gjør akkurat det..  Mishandling, vold, og organisert kriminalitet er en stor belastning for det norske samfunn og burde kanskje føre til utsending heller enn fengsel - da fengsel ikke ser ut til å hjelpe vil kanskje trusselen om å bli sendt ut og skilt fra famili, venner og eget netetverk gjøre susen??

Er helt enig i at alle skal innrette seg etter norske lover, men utvisning er ikke løsningen. Som jeg spurte: hvor skal grensene gå, både for hva en innvandrer er og hva som "kvalifiserer" til utvisning? Hvorfor skal en ha ulik straff for en kvinnemishandler som er norsk, en svensk eller en afghaner? Vil den norske bli bedre av fengelsstraff, men ikke de andre?

Nei, jeg mener vi må bli flinkere til å integrere. Og da er det liten hjelp i at mange roper "utvis dem!"

Skrevet (endret)
Er helt enig i at alle skal innrette seg etter norske lover, men utvisning er ikke løsningen. Som jeg spurte: hvor skal grensene gå, både for hva en innvandrer er og hva som "kvalifiserer" til utvisning? Hvorfor skal en ha ulik straff for en kvinnemishandler som er norsk, en svensk eller en afghaner? Vil den norske bli bedre av fengelsstraff, men ikke de andre?

Nei, jeg mener vi må bli flinkere til å integrere. Og da er det liten hjelp i at mange roper "utvis dem!"

Jeg snakker ikke generelt om kvinnemishandling men om de som forsvarer det i sin religion og bakgrunn... Normenn som slår er like ille som muslimer - ikke misforstå.. Men en nordmann som slår med begrunnelse i sin kristne tro er det lengre mellom enn en muslim tenker jeg...

Og når de etnisk norske har fått sin mulighet til integrering og gjerne er andregenerasjons etniske nordmenn som fortsatt tviholder på sin rett til å bryte norsk lov fordi deres religion opner for det - da mener jeg grensen for integreringstiltak er langt overskredet og utvisning må stå som et reelt alternativ. OG i denne konkrete saken HAR mannen alt EN dom for VOLD mot sin datter og dømmes nå IGJEN fordi han syns hun er "FOR NORSK"..

Mitt spørsmål til deg blir da - hvordan i hel.... tror du man skal klare integrere en slik person da? Har du forslag som er bedre enn å "rope" integrering og bedre enn mitt "rop" om utvisning så kom med det konkret da........ En liten utfordring fra meg dette....

Endret av Carrot
Gjest Gjest
Skrevet
Mitt spørsmål til deg blir da - hvordan i hel.... tror du man skal klare integrere en slik person da? Har du forslag som er bedre enn å "rope" integrering og bedre enn mitt "rop" om utvisning så kom med det konkret da........ En liten utfordring fra meg dette....

:klappe: Helt riktig. Ingen kan tvangsintegreres. Det må ligge et ønske i bunnen. Det er jo ikke snakk om å oppgi sin identitet eller sin tro, men å følge norsk lov enkelt og greit.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg snakker ikke generelt om kvinnemishandling men om de som forsvarer det i sin religion og bakgrunn... Normenn som slår er like ille som muslimer - ikke misforstå.. Men en nordmann som slår med begrunnelse i sin kristne tro er det lengre mellom enn en muslim tenker jeg...

Og når de etnisk norske har fått sin mulighet til integrering og gjerne er andregenerasjons etniske nordmenn som fortsatt tviholder på sin rett til å bryte norsk lov fordi deres religion opner for det - da mener jeg grensen for integreringstiltak er langt overskredet og utvisning må stå som et reelt alternativ. OG i denne konkrete saken HAR mannen alt EN dom for VOLD mot sin datter og dømmes nå IGJEN fordi han syns hun er "FOR NORSK".. 

Hvis en utviser de som slår på religiøs bakgrunn, så kan du nok regne med at det ikke er noen som innrømmer at det er derfor de gjør det av den grunnen! Det vil bare være for dem å si at det var en annen grunn. (Hvordan bevise at det er et religiøst slag?)

Jeg lurer på en ting: er det kun innvandrere med annen religion som skal utvises? Snakk om religionsfrihet. (NEI, ikke tolk dette som om jeg mener det er greit å slå sine koner/barn.)

Jeg vet faktisk ikke nok om sosialantropologi til å finne en konkret metode for å integrere, men mener at det er mer hensiktsmessig enn å kaste ut alle vi ikke liker trynet på. Å involvere innvandrere som er allerede integrert, å ha obligatoriske "kurs" ved ankomst, bedre oppfølgning er alternativer jeg ser på som gode.

Har fortsatt ikke fått svar på hvor grensene skal gå for hvem/ hvilke handlinger som burde kvalifisere til utvisning.

Har hele tiden sagt at jeg mener at en må følge norsk lov. Det er alle enige i.

Skrevet

Og når de  fortsatt tviholder på sin rett til å bryte norsk lov fordi deres religion opner for det - da mener jeg grensen for integreringstiltak er langt overskredet og utvisning må stå som et reelt alternativ.

Tok meg friheten å klippe ut et godt svar på hvor grensen for utvisning bør gå jeg...

Gjest Gjest
Skrevet
Tok meg friheten å klippe ut et godt svar på hvor grensen for utvisning bør gå jeg...

Men da vil vel ingen oppgi religionen som grunn til deres handlinger?

Skrevet
Men da vil vel ingen oppgi religionen som grunn til deres handlinger?

Oppriktig talt.. Når en far dømmes ikke en men TO ganger for å banket livskiten utav sin datter fordi hun er for norsk :overrasket:

Dessuten er det vel også opp til de som mishandles å si ifra - og legger vi tilrette for at de får hjelp om de går mot sine "eldre menn" vil nok flere si ifra etterhvert..

Heller enn å sitte å tie og håpe de skal integreres av seg selv...

:sur::sur::sur:

Gjest Gjest
Skrevet
Oppriktig talt.. Når en far dømmes ikke en men TO ganger for å banket livskiten utav sin datter fordi hun er for norsk  :overrasket:

Dessuten er det vel også opp til de som mishandles å si ifra - og legger vi tilrette for at de får hjelp om de går mot sine "eldre menn" vil nok flere si ifra etterhvert..

Heller enn å sitte å tie og håpe de skal integreres av seg selv...

:sur:  :sur:  :sur:

Men hadde han sagt at det var fordi hun var for norsk, om han risikerte utvisning? Han hadde vel funnet på en annen unnskyldning. Det er poenget mitt.

Er helt enig i at det må legges til rette for at ofrene kan si fra. Det er en del av integreringen, mener nå jeg.

Skrevet
Men hadde han sagt at det var fordi hun var for norsk, om han risikerte utvisning? Han hadde vel funnet på en annen unnskyldning. Det er poenget mitt.

Er helt enig i at det må legges til rette for at ofrene kan si fra. Det er en del av integreringen, mener nå jeg.

Jeg tror de er så fastlåst i sine politiske og religiøse standpunkt st de nok ikke tenker over at de skal "skjule" seg i slike situasjoner - men selvsagt kan noen gjøre det.. Jeg mener alikevel at det er lett å gjennomskue - og i allefall i tilfeller hvor de dømmes for det innenfor det norske rettsvesen skulle opne for utvisning.

Fordi - i det øyeblikk de faktisk begår ulovlig tvangsgifting, omskjæring eller direkte vold mot sine døtre, søstre osv er integreringen allerede mislykket.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...