Egenskap Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Det er litt absurd, men Canada er et eget land, men så skal kongen i Storbritannia holde trontale. Er kongen i Storbritannia overhodet for Canada? er ikke tiden inne at Canada kan være et eget land? sikkert noen lokale som kan forklare bedre.
Socketlicker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Egenskap skrev (13 minutter siden): Det er litt absurd, men Canada er et eget land, men så skal kongen i Storbritannia holde trontale. Er kongen i Storbritannia overhodet for Canada? er ikke tiden inne at Canada kan være et eget land? sikkert noen lokale som kan forklare bedre. Canada er et eget land, med full suverenitet til å føre sin egen politikk. Kong Charles er kun et symbolsk statsoverhode de har beholdt av historiske årsaker og at det gir stabilitet. 9 1
Frisk Frosk Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Hva med å lese deg opp på historie i historiebøker skrevet av fagfolk istedenfor å spørre anonyme på forum? 10 2 5
Egenskap Skrevet 27. mai Forfatter #5 Skrevet 27. mai Socketlicker skrev (6 minutter siden): Canada er et eget land, med full suverenitet til å føre sin egen politikk. Kong Charles er kun et symbolsk statsoverhode de har beholdt av historiske årsaker og at det gir stabilitet. Det betyr Storbritannia kriget der?
Socketlicker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Egenskap skrev (3 minutter siden): Det betyr Storbritannia kriget der? Canada var en britisk koloni, men er nå et uavhengig land som likevel velger å ha den britiske monarken som sitt statsoverhode. 5 3
Egenskap Skrevet 27. mai Forfatter #7 Skrevet 27. mai Socketlicker skrev (28 minutter siden): Canada var en britisk koloni, men er nå et uavhengig land som likevel velger å ha den britiske monarken som sitt statsoverhode. Det sier jo seg selv at det ikke kan tilhøre Storbritannia.
Socketlicker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Egenskap skrev (39 minutter siden): Det sier jo seg selv at det ikke kan tilhøre Storbritannia. Hva kan ikke? Canada gjør ikke det om det var dem du mente, de er et fritt, uavhengig land. 1
NordicViking Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Egenskap skrev (20 timer siden): Det sier jo seg selv at det ikke kan tilhøre Storbritannia. Canada tilhører ikke Storbritannia. Som flere har sagt så er Canada et selvstendig og uavhengig land, men de har valgt å beholde den britiske monarken som et symbolsk statsoverhode. Flere andre land som f.eks. Australia og New Zealand gjør det samme. 7 2
Egenskap Skrevet 27. mai Forfatter #10 Skrevet 27. mai NordicViking skrev (45 minutter siden): Canada tilhører ikke Storbritannia. Som flere har sagt så er Canada et selvstendig og uavhengig land, men de har valgt å beholde den britiske monarken som et symbolsk statsoverhode. Flere andre land som f.eks. Australia og New Zealand gjør det samme. koloni tid er jo slaveri.
Virrevirrevapp Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai De er med i Commonwealth, aka Englandsklubben. 4 1
Pipaluk Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai jeg har alltid synes at Canada har vært og er et veldig anonymt land.. Da jeg var liten trodde jeg at Canada også var en del av USA og fikk kjeft fra noen sure kanadiere. De snakket helt likt, så meg da forsto ikke helt greia. Har de terrorangrep i sine byer? Er det konflikter mellom religioner? Rasisme? er BLM også en ting i Canada? Hvorfor hører jeg ingenting om hva som skjer i Canada?
NatNat Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai Pipaluk skrev (11 minutter siden): jeg har alltid synes at Canada har vært og er et veldig anonymt land.. Da jeg var liten trodde jeg at Canada også var en del av USA og fikk kjeft fra noen sure kanadiere. De snakket helt likt, så meg da forsto ikke helt greia. Har de terrorangrep i sine byer? Er det konflikter mellom religioner? Rasisme? er BLM også en ting i Canada? Hvorfor hører jeg ingenting om hva som skjer i Canada? fordi det skjer ikke særlig mye i Canada. Ganske rolig land. 4
Nettrollet Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai Pipaluk skrev (16 minutter siden): jeg har alltid synes at Canada har vært og er et veldig anonymt land.. Da jeg var liten trodde jeg at Canada også var en del av USA og fikk kjeft fra noen sure kanadiere. De snakket helt likt, så meg da forsto ikke helt greia. Har de terrorangrep i sine byer? Er det konflikter mellom religioner? Rasisme? er BLM også en ting i Canada? Hvorfor hører jeg ingenting om hva som skjer i Canada? Canada er som et skandinavisk utgave av USA. En fransktalende og en engelsktalende del. Canada er del av britiske Commonwealth, i likhet med Jamaica, Kenya, og et utall andre tidligere britiske kolonier. Fritt etter hukommelsen fra ungdomsskolen, så ta det med en klype salt. 3 1
bullehurk Skrevet 28. mai #15 Skrevet 28. mai NatNat skrev (28 minutter siden): fordi det skjer ikke særlig mye i Canada. Ganske rolig land. Ja, og et av de beste landene å bo i i Vesten sammen med skandinavia. Skulle jeg noensinne flytte fra Norge, så blir det Canada. 3
Karen1987 Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai Pipaluk skrev (44 minutter siden): jeg har alltid synes at Canada har vært og er et veldig anonymt land.. Da jeg var liten trodde jeg at Canada også var en del av USA og fikk kjeft fra noen sure kanadiere. De snakket helt likt, så meg da forsto ikke helt greia. Canadiere og amerikanere snakker langt ifra likt. Det er samme språk, men helt ulik aksent og dialekt. Det blir litt som å sammenligne bergensk med stavangersk, samme språk, men langt ifra likt. 3
Veronicha Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Karen1987 skrev (1 time siden): Canadiere og amerikanere snakker langt ifra likt. Det er samme språk, men helt ulik aksent og dialekt. Det blir litt som å sammenligne bergensk med stavangersk, samme språk, men langt ifra likt. De fleste kanadiske dialekter (unntatt Quebec og Newfoundland) er nesten identiske med nordlige dialekter i USA. Den eneste forskjellen er hvordan de uttaler ou-diftongen - kanadiere uttaler "about" som "aboot", mens USA-Amerikanere sier "abaut".
Karen1987 Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai Veronicha skrev (1 time siden): De fleste kanadiske dialekter (unntatt Quebec og Newfoundland) er nesten identiske med nordlige dialekter i USA. Den eneste forskjellen er hvordan de uttaler ou-diftongen - kanadiere uttaler "about" som "aboot", mens USA-Amerikanere sier "abaut". Jeg har besøkt både Canada og nordlige delstater i USA, og man legger tydelig merke til forskjellen når man krysser grensen. 2
Flintis Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai De har også en stedfortreder for Kongen siden Charles som regel ikke er der.
Minitroll Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Canada er et gigantisk land med mange provinser og nordlige territorier. Folk er stort sett ganske avslappet og ønsker immigranter velkommen uansett hvor de kommer fra. marihuana ble legalisert for et par år siden, og de er gode på å blande drinker med absint. Man får kjøpt veldig godt viltkjøtt på butikkene og de glaserer bacon slik at det får en nydelig smak. Ellers er baseball og ishockey veldig populært. påkjørsler, fall og dop er det som kverker flest folk der i tillegg til sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå