Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil starte med at jeg la ikke merke til dette før etter mange år etter å ha bodd her. Det var først da jeg bodde her alene jeg la merke til det. De gangene jeg gikk ut, skulle han å plutselig ut. Veldig hyggelig eldre man , nesten overhyggelig som jeg ikke tenkte noe over først. Men det utviklet seg. 
Han bor under meg, de er et eldre par. Hyggelig, holdt avstand og var veldig stille. Kunne aldri høre at de var hjemme.

Når jeg begynte å bo alene her, begynte jeg å eksperimentere litt. Ja onanere og kjøpte vibratorer. Jeg trodde det ikke var lytt i det hele tatt, så jeg holdt på med full styrke (jeg dør innvendig av å tenke på det). Vet ikke om det bare er meg, men altså de var alltid helt stille hele tiden, så tenkte de hører ingenting. Så jeg visste virkelig ikke hvor lytt det var. Etter hvert begynte jeg å legge merke til et mønster, der han gikk inn i boden. Mens jeg holdt på. Jeg tenkte han kunne umulig høre meg. 

Han har vært i jobb tidligere, men dette halvåret har han vært sykemeldt. Jeg jobber for det meste hjemme ifra og hver gang jeg går ut døren, er han der. 
Jeg har byttet soverom i leiligheten på grunn av dette, men nå kan jeg høre knirking i veggen/gulvet under meg mens jeg holder på å onanere på andre siden av huset. Det er aldri knirking ellers. Og jeg vet han står under å hører. 
Nå kommer det enda mer ekle. Min far kjenner det gamle ekteparet fra før av. Og en gang i telefonen sier han helt ut av deg blå, som en spøk «ja, noen bruker vel mer tid enn andre på å ligge hjemme å onanere». Jeg prater aldri med min far om noe sånt. Aldri! Jeg ble helt satt ut. Gikk bare videre i samtalen. Men har ikke håndfaste bevis av han gamle mannen. Burde jeg prøve å skaffe meg dette på en eller annen måte? 
Jeg spørr seriøst andre kvinner om råd. Eller noen som har opplevd lignende. Har så lyst å plutselig bare miste en stålpanne i hans retning. Det gjør meg så sint og frustrert for å ikke få privatliv i eget hus og bli lyttet til. 
Og, dette er ingen runketråd. Kommer til å be admin slette om noen kommenterer ekle ting. 

Anonymkode: d6daa...e25

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er ikke stalking.

Utover det, flytt.

Anonymkode: d47a3...cc1

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Utover det, flytt.

Da må du lese deg opp på hva stalking er. «Nøkkelordet er, som nevnt, uønsket kontakt. Kontakten trenger likevel ikke være fysisk oppsøkende for likevel å være stalking». Hentet fra https://p3.no/stalker-kan-jeg-komme-meg-unna/

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er stalkeren her, han eller du?

hilsen kvinne

Anonymkode: 4a6e5...284

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Utover det, flytt.

Akkurat, det som beskrives er skam over å onanere så naboene hører det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

hilsen kvinne

Seriøst?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (12 minutter siden):

Seriøst?

Hun ba spesifikt om svar fra kvinner, jeg er kvinne, dette er hva jeg tenker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

hilsen kvinne

Ja, «victimblaming» er vel ikke så uvanlig. Og at det kommer fra en «kvinne» enda merkeligere

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Akkurat, det som beskrives er skam over å onanere så naboene hører det. 

Gjorde det i et år, før jeg skjønte at det var et mønster. Hadde ikke brydd meg om de hørte litt, men å stå under å aktivt lytte føles ekkelt og invaderende. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du veldig høylytt mens du holder på? I såfall, demp deg, problem løst. Og faren din? Hvorfor i alle verden sier han slikt til sin egen datter? Ekkelt.

Anonymkode: 9928e...736

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er han alltid hjemme og går alltid i boden når du holder på? Veldig rart at han ALLTID er tilgjengelig til å lytte hver gang.. Som kvinne, tenker jeg at du er hektet på at han følger med, og at du overtenker. Har aldri hørt om noen som holder på så "alle" kan høre det. Har selv bodd i lytt hjem, men har aldri vært borti noe sånt. 

Anonymkode: 6cd97...f34

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du veldig høylytt mens du holder på? I såfall, demp deg, problem løst. Og faren din? Hvorfor i alle verden sier han slikt til sin egen datter? Ekkelt.

Anonymkode: 9928e...736

Nei, bare vibratoren som bråker. Og det med min far, har ikke ord. Det er så ekkelt. Han er ikke helt god i utgangspunktet. Han har sagt mye rart, men ikke noe i den kategorien. Dette er også min fars hus, men bor her alene. Så jeg har jo begynt å lurte litt og prøvd å se sammenhenger. Men kan godt være jeg tar feil, men man kjenner det på kroppen. Og den lytter jeg til. Så noe merkelig er det selvom jeg ikke vet håndfast hva

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er han alltid hjemme og går alltid i boden når du holder på? Veldig rart at han ALLTID er tilgjengelig til å lytte hver gang.. Som kvinne, tenker jeg at du er hektet på at han følger med, og at du overtenker. Har aldri hørt om noen som holder på så "alle" kan høre det. Har selv bodd i lytt hjem, men har aldri vært borti noe sånt. 

Anonymkode: 6cd97...f34

Nei, tidligere var han ikke hjemme hele tiden. Jeg har byttet rom og gjør det ikke like ofte. Men da jeg hadde rom der og han var hjemme, skjedde det oftere. Men det var ikke alltid jeg hørte det at han gikk ut. En gang jeg gjorde det, gikk jeg på butikken rett etter 😅 under mitt soverom er en gang, så når jeg kom ut døren, satt han der og skrudde på sykkelen og smilte godt. Her hadde jeg heller ikke tenkt i de baner at han satt å lyttet. Men etter mye tid har jeg skjønt at han lyttet. Har heller ikke vært borti noe sånt tidligere

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hun ba spesifikt om svar fra kvinner, jeg er kvinne, dette er hva jeg tenker. 

Du mener at TS stalker naboen? Utdyp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ulovlig å lytte til naboen som onanerer. Heller ikke ulovlig å tilfeldigvis gå ut av døra på samme tid. Så lenge man ikke følger etter en. 

Anonymkode: 2e032...392

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke ulovlig å lytte til naboen som onanerer. Heller ikke ulovlig å tilfeldigvis gå ut av døra på samme tid. Så lenge man ikke følger etter en. 

Anonymkode: 2e032...392

Nei, det tror jeg de fleste er klar over. Men når «tilfeldigheter» blir et mønster, da er det ikke lenger «tilfeldigheter». 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg hade oppdaget at naboen hørte det, hadde jeg da passet på at det ikke skjedde mer. 

Han plager jo ikke deg egentlig, gjør han?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med over at det ikke er «ulovlig» å lytte men syntes det er rart at det skal kunne høres en vibrator eller følge med på hva du gjør slik.

jeg har hatt stalker. Han stalket meg etter vi hadde en casual natt sammen pga at jeg mista bussen, det var sent, jeg kjente han fra før, kjekk fyr. 
ledet til stalking på sosiale medier, meldinger, tok kontakt med vennene mine og familie når jeg ikke svarte og blokkerte han overalt. , klarte å gjette passordet på facebooken min og satte oss i forhold. Så brøt han seg inn hos meg som en «romantisk» gest, med gave og sjokolade. Det var stalking og jeg følte meg ikke trygg på lang lang tid. 

At en eldre nabo muligens har hørt meg onanere er pinlig men ikke stalking. Hadde min far kommet emd en sånn kommentar,  da hadde jeg satt klare regler. Esj!, nå ville han selvfølgelig aldri gjort det. 

Anonymkode: 0a238...de9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg hade oppdaget at naboen hørte det, hadde jeg da passet på at det ikke skjedde mer. 

Han plager jo ikke deg egentlig, gjør han?

Prøver på det. 
Nei egentlig ikke, men har bare fått helt avsmak av hele fyren og prøver å holde meg unna så godt det lar seg gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med over at det ikke er «ulovlig» å lytte men syntes det er rart at det skal kunne høres en vibrator eller følge med på hva du gjør slik.

jeg har hatt stalker. Han stalket meg etter vi hadde en casual natt sammen pga at jeg mista bussen, det var sent, jeg kjente han fra før, kjekk fyr. 
ledet til stalking på sosiale medier, meldinger, tok kontakt med vennene mine og familie når jeg ikke svarte og blokkerte han overalt. , klarte å gjette passordet på facebooken min og satte oss i forhold. Så brøt han seg inn hos meg som en «romantisk» gest, med gave og sjokolade. Det var stalking og jeg følte meg ikke trygg på lang lang tid. 

At en eldre nabo muligens har hørt meg onanere er pinlig men ikke stalking. Hadde min far kommet emd en sånn kommentar,  da hadde jeg satt klare regler. Esj!, nå ville han selvfølgelig aldri gjort det. 

Anonymkode: 0a238...de9

Ja, det høres jo ikke helt optimalt ut. Men før du er så snar med å fortelle hva andre opplever, så vil jeg råde deg til å lese deg opp på definisjonen av stalking og det finnes mange typer. Tror du vil syns det er ganske rart at noen skal påpeke hva du egentlig opplever. Som mange kvinner møter på, for å ta det som et eksempel. Hvis en kvinne blir overfalt for eksempel, er spørsmålet til hun, men ikke han som gjorde handlingen, «hva hadde du på deg?» eller «var det noe du sa som fikk han irritert». 

Jeg er fullt klar over at folk vil komme med sine innvendinger, men når man tar utgangspunkt i at den som opplever dette «kun har feil», det klarer jeg ikke å svelge. Jeg vet selv hva jeg opplever og vet hva jeg snakker om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...