AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Jeg har tydeligvis klart å miste et 18karat gullarmbånd som jeg arvet etter mamma gikk bort(pappa kjøpte det på slutten av 80-tallet på Kypros). Jeg har lett i mange måneder uten å finne det igjen. Er det noen som vet om jeg kan ta det på innboforsikringen? Eller må det ha en egen forsikring? Anonymkode: 399aa...105
Brunello Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Man får vel ikke dekket noe man mister på forsikringen? 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Brunello skrev (5 minutter siden): Man får vel ikke dekket noe man mister på forsikringen? Ok. Jeg er jo ikke 100% sikker på at jeg har mistet det hjemme. Jeg hadde det på meg når jeg dro til svigers i julen, så kan ha mistet det på vei dit/hjem, eller hos svigers. Jeg skjønner ikke hvorfor det tok meg så lang tid på å merke at det var borte. Anonymkode: 399aa...105
Brunello Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Jeg er jo ikke 100% sikker på at jeg har mistet det hjemme. Jeg hadde det på meg når jeg dro til svigers i julen, så kan ha mistet det på vei dit/hjem, eller hos svigers. Jeg skjønner ikke hvorfor det tok meg så lang tid på å merke at det var borte. Anonymkode: 399aa...105 Kanskje det ligger hos de? Sjekk vilkårene i reiseforsikringen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Reiseforsikring dekker ikke ting som er mistet/forlagt, tviler på at innbo gjør det heller. Du får lese vilkårene. Anonymkode: f3f18...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Kanskje det ligger hos de? Sjekk vilkårene i reiseforsikringen. Takk for tips. De har ikke funnet det, men tenkte å lete når jeg er der neste helg😊 Håper jo fortsatt på at det plutselig skal dukke opp🤞🏻 Anonymkode: 399aa...105
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Man får ofte ikke dekt verdigjenstander på innboforsikringen, dvs over en viss verdi, ofte rundt 20000kr. Jeg har forsikret ringer, smykker og slike ting individuelt. Ikke alt men spesielt verdifulle ting som også oftere brukes utenfor hjemmet. Anonymkode: 63667...07f
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Mistede verdigjenstander blir vanligvis ikke dekket av verken reise eller innboforsikring. Anonymkode: d87f0...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Det er egne forsikringer for verdifulle gjenstander. En annen ting er at ting skal meldes inn i rimelig tid etter at et tap er oppdaget. Du kan ikke komme med et forsikringskrav et halvt år etter at skaden har skjedd. Anonymkode: 67cc8...499
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Jeg måtte tegne egen forsikring for mitt gullarmbånd(50 000 i anslått verdi). Samme med diamantringer og smykker. Derfor tviler jeg på at du kan ta dette på innbo- eller reiseforsikring. Anonymkode: f6782...35d
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Hvis det ble stjålet på ferien (det ble kanskje det??) kan du kreve det på reiseforsikringen.. Anonymkode: 40875...68f
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Det er tre elementer her som vil gjøre det utfordrende for deg; - Kan du dokumentere verdi? Disse gullenkene vi kjøpte på Kypros (og Hellas, med mer) 80- og 90 tall var ikke mye verdt. - Innbo-og reiseforsikring dekker normalt ikke dyre verdigjenstander. - Du vet ikke hvordan og når du mistet det. Jeg har fått taksert smykkene etter mannan, og tegnet verdisaksforsikring på dem. Jeg har også brukt dynamo og festet telefonnummeret inne i armbånd, også egne, de fleste er ærlige om de finner et smykke. Anonymkode: 8df4c...8c0
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Jeg mistet et gullarmbånd på hyttetur og fikk beskjed om at jeg skulle ha hatt en egen verdiforsikring. Var kanskje verdt 5000, så var ikke akkurat noen voldsom verdi. Anonymkode: d6d1f...ae4
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Takk for svar. 😊 Jeg ser jo nå at jeg burde ha fått sjekket verdi på det og tegnet en egen forsikring, men den tanken falt jo meg dessverre aldri inn. Men nå vet jo jeg det til en annen gang. Selv om armbåndet ble kjøpt på Kypros, så var det ikke juggel altså( det var 18k og ganske tykt. Faren min er kypriot og det er veldig vanlig å kjøpe gull til ens kone der). Jeg skal lete igjen hos svigers neste helg og jeg håper jo fortsatt på at det skal dukke opp igjen, da det har sentimental verdi for meg. Anonymkode: 399aa...105
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå