Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sammen i ca 2 år , deler ca 50/50 på alt av mat reiser osv

Vi er godt stilt økonomisk.

mine venner mener det er selvsagt at man får dyre gaver til jul bursdager etc?

Jeg fikk klokke til 1500 til jul og øredobber til ca 2000 til bursdagen er dette galt? (Likte gavene mine) men det var ikke Chanel og Gucci som Resten av madammene fikk ….

Jeg er glad i merke ting men kjøper dem selv, vet han aldri hadde brukt den typen penger på en gave, og da jeg sa det ble det veldig mange som plutselig skulle bemerke at han var usedvanlig gnien?

så hvor gammle er dere? Og hva har dere fātt til jul

bursdag etc?

Anonymkode: b3603...4de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke vanlig å få gaver fra Chanel eller Gucci til bursdag – det tyder enten på at man har en veldig velstående omgangskrets, eller en som kanskje ikke prioriterer penger særlig ansvarlig. Ikke mål forholdet ditt opp mot andres. Still deg heller spørsmålet: Er jeg lykkelig? Hvis svaret er ja, spiller det ingen rolle hva andre gjør.

Anonymkode: 70855...690

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

😆 jeg får alltid noe "vi" trenger

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok ikke vanlig å få gaver fra Chanel eller Gucci til bursdag – det tyder enten på at man har en veldig velstående omgangskrets, eller en som kanskje ikke prioriterer penger særlig ansvarlig. Ikke mål forholdet ditt opp mot andres. Still deg heller spørsmålet: Er jeg lykkelig? Hvis svaret er ja, spiller det ingen rolle hva andre gjør.

Anonymkode: 70855...690

Takk for en fin påminnelse, 🙏

TS

Anonymkode: b3603...4de

• Hjerte 3
Skrevet

Blir aller mest glad for gaver som gjør at jeg føler meg sett. Han har vært vant med å måtte kjøpe dyre ting hos gullsmed i tidligere forhold, og trodde nesten ikke på meg når jeg forklarte at f.eks et fint eksemplar av en av favorittbøkene mine treffer meg mye mer enn et dyrt smykke man kunne kjøpt til hvem som helst. 

Heldigvis for meg vet han hva jeg liker ♥️ jeg foretrekker også å gi personlige gaver. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 35 og 40, rimelig romslig og felles økonomi. Vi kjøper ikke veldig dyre gaver, og det er ofte noe man trenger. Det har vært alt fra pysjamas til fjellsko, eller noe man ikke har visst at man trengte. 
Vi prioriterer å spare litt penger og ser ikke heller poenget med å kjøpe svindyre gaver til hverandre. Det er liksom ikke verdien på gaven som sier noe om hvor glade vi er i hverandre. 

Anonymkode: 88791...683

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prisen på gavene betyr lite for oss. Men han er flink på å kjøpe kvalitet og lytter til hva jeg ønsker. 

Jeg fikk en nydelig diamant ring han hadde designet selv etter 8 mnd, men det er også forlovelsesringen min. Han fikk matchende forlovelsesring av meg, uten diamant da.

Og jeg fikk en telefon da han visste jeg ønsket meg en ny telefon med er bra kamera.

Ellers er jeg glad i å kjøpe klær til han noe han elsker fordi han hater å shoppe.

Jeg forventer ikke noe. Jeg elsker å gi gaver. Aldri vært den som har behov for store og dyre gavedryss. At han plutselig kjøpte en mobil til meg kom helt ut av det blå. Absolutt ikke noe jeg forventet han skulle kjøpe.

Nå har vi kjøpt hus sammen så i år prioriterer vi å legge pengene i hus og interiør og ikke i bursdagsgaver og julegaver, utenom til ungene.

Anonymkode: 4dc73...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i over 20 år. Gir gaver til hverandre for 2 - 3.000. Han er svært i mot å gi gaver som "vi trenger til huset", så vi styrer unna det. Han er flinkere til å finne gaver enn jeg er 😄. Han følger med om jeg nevner noe jeg ønsker meg gjennom året, virker det som. Han er veldig god på bøker, parfymer, turklær/sko osv, og går gjerne på et parfymeri for å få hjelp til å plukke ut hudpleie el.l. Det rareste jeg har fått noen gang, er 4 nye dekk til bilen min, ferdig satt på lillejulaften, uten at jeg visste det. Jeg var litt blakk da, og satt faktisk veldig pris på en så dyr gave 🙂. Jeg må ofte be om ønskeliste for å finne noe til ham 🫣

Anonymkode: de7d6...9d2

AnonymBruker
Skrevet

I hvilke kretser er det vanlig med Chanel og Gucci egentlig? Det er ikke vanlig i min krets, og min krets består for det mest av arvinger og gründere som absolutt har til salt til grøten. Her går det i friluftsutstyr, opplevelser og liknende når gaver skal gis, ikke fått med meg at noen craver merkestæsj her (men vi er også 40+, kanskje litt ferdig med det merkejaget). 

Anonymkode: 54f1e...6d3

AnonymBruker
Skrevet

De dyreste gavene kom de siste årene og vi har vært sammen i 10 år og er i starten av 30årene. Vi har gitt hverandre deler til bunad. Jeg gav han hele etterhvert, mens jeg fikk søljer til min. Han fikk også et lommeur som kan brukes til både dress og bunad.

Vi er praktisk når det kommer til gaver og gir hverandre ting som blir brukt. Det er vi nødt til fordi vi bor på 70 kvadrat og har ikke plass til dill og dall hvor enn høy prislappen er.

Anonymkode: c55ac...149

Skrevet

Vi er enige om budsjett, det ligger på 1000-1500 pr gave. Dette fordi vi prioriterer flere ting (sparing, reiser, barna). 
For meg er det mye viktigere med omtanke i gaven enn summen. Gucci og dets like hadde jeg blitt skuffet over, da hadde han kjent meg svært dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles økonomi og tjener godt. Men vi ser ingen grunn til å bruke masse penger på gaver. Legger oss på ca 1000,- jul og bursdag. Som regel en opplevelse. Konsert, stand up osv

Anonymkode: 15723...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 15 år, sammen i over 20. Vi har ikke noe fast budsjett på gaver. Jeg gir nok mer til han, enn han til meg. Men det er jo også fordi jeg kjøper det jeg ønsker ellers i året. Han kjøper seg lite. Vi har felles økonomi, dermed så er jo gaver en "gest". Han er opptatt av å kjøpe ting som bare er til meg, ikke noe vi trenger. Dyre merkevarer er ikke noe vi prioriterer. Fikk mye smykker de første årene. Nå har han oppdaget at jeg bruker lite av det. Felles opplevelser og reiser er noe vi setter høyere enn materielle ting.

For å være helt ærlig, så er den daglige omsorgen viktigere for meg enn gaver. Det at han skraper bilen, måker gårdsplassen før jeg skal ut. Setter bilen min på lading, tar ut laderen igjen. Tar morgenturen med hunden, sørger for at barna er klare når jeg står opp om morgenen. Det er sånne ting som betyr så mye mer. 

Anonymkode: 51d55...90c

AnonymBruker
Skrevet

Sammen i ti år, delt økonomi og god råd. Vi kjøper ikke gaver til hverandre. Det er jo helt meningsløst når man deler de samme pengene. I stedet kjøper vi oss det vi vil, når vi vil. Jeg vet selv best hva jeg ønsker meg og trenger, og har heller ikke behov for å få "bekreftet" hans kjærlighet i form av gaver, så for oss fungerer dette utmerket.

Anonymkode: c232e...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...