AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Del Skrevet 26. mai Noen her som har tatt pause fra studiene i lang tid? Hvor lang pause? Eller fått til en løsning med studiestedet som gjorde at du slapp å ta pause? Vet ikke hvor lang pause man kan få en gang. Skal snakke med studieleder til uka, men ja. Tenker på hvordan det blir. Jeg går på deltidstudie, har ett år igjen. Studie er samlingsbasert, så da må jeg reise 2t en vei 4 dager hver måned. Det har funket til nå pga samboer er hjemme med barna, men nå er vi midt i ett brudd og om de dagene faller på min uke, så kan jeg ikke reise. Han nekter å bytte dager, han nekter å "passe" egne barn og truer med å gå for fullt samvær pga studiene. De blir brukt mot meg på fvk og ja. Orker ikke den kampen nå, så må ta pause fra neste semester. Men ser for meg at jeg kan begynne igjen om 5-6år når minste går på ungdomskolen. Anonymkode: 70ecd...aab Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843237-pause-i-studier-starte-opp-igjen-etter-lang-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:14 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:14 Hos oss kan du maks ta permisjon i ett år, tror der ganske vanlig. Anonymkode: c5031...dd1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843237-pause-i-studier-starte-opp-igjen-etter-lang-tid/#findComment-36096971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:38 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:38 For det første så ville jeg ha forsøkt å få til en ordning med noen til å passe ungene dine disse få dagene i måneden. Har du familie der som kan hjelpe deg? Eller venner? Eller dine barns venners foreldre? Kollega som kjenner barna? Eller kanskje en god, eldre nabo? Kanskje en barnehageansatt eller lærer som vil ta seg en liten ekstrajobb? Eller en student som studerer noe relevant? Fire dager i måneden er jo ikke så mye egentlig, ikke siden du reiser frem og tilbake samme dag. Og det er jo også sannsynlig at ikke alle dagene på studiestedet vil havne på dine dager med ungene. Har du ingen der du bor, hør med Frivillighetssentralen om de har noen som kan hjelpe. Om du tar tak i dette nå så vil dere ha tid til å bli kjent før neste semester Kontakt studiestedet, forklar situasjonen og hør om det er mulighet til tilpasse dette på en eller annen måte. En ting er jo å skaffe barnevakt. Men kanskje det kan ordnes med at du er med via video de gangene det krasjer med at du har barna? Det finnes løsninger. Det som er positivt her, det er jo at siden far nekter å passe egne barn på dine uker, så må man anta at han vil være svært konsekvent på å ikke endre sine uker heller. Men, det er nok svært viktig at du IKKE diskuterer med ham en ev. løsning du har funnet for å fortsette på studiet, for da er det stor sannsynlighet for at han vil forsøke å sabottere studiene dine (som nok er det han nå ønsker å gjøre). Så finn et standardsvar du gir ham, som ikke gir ham noen opplysninger om hverken når samlingene er eller hvordan du løser ev. barnepass når du skal på samlinger. Jeg hadde satset på å fullføre, for jeg tror din eks gjør dette for å sabottere deg, og det bør du forsøke å sikre at han ikke greier å gjøre, for da vil han bare fortsette å gjøre det på andre måter også. (Det vanlige er at man kan ta ett års pause. Men å ta en slik pause er ikke bare-bare, for det vil kreve at du passer på å holde teori og kunnskap frisk det året du har pause, og det kan være tungt. Gjør man det ikke blir det tyngre når man starter opp igjen, fordi detaljer gjerne er glemt, man må sjekke mer i gammelt pensum osv.) Anonymkode: f655d...040 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843237-pause-i-studier-starte-opp-igjen-etter-lang-tid/#findComment-36097078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå