Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på sykehjem og savner så inderlig å bruke neglelakk. Er naturligvis lite poeng i å lakke neglene dagen før èn fridag, også måtte fjerne de igjen. 

Noen som vet? Er der en viss type lakk man kan bruke eller noe? 

Anonymkode: 234e6...3bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var derfor jeg sluttet innen helse. Og dem forbaskede håndvasken hele tiden kombinert med antibac gjorde hendene mine tørre og crispy, følte jeg fikk skikkelig mannfolkhender

Anonymkode: ed157...c4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var derfor jeg sluttet innen helse. Og dem forbaskede håndvasken hele tiden kombinert med antibac gjorde hendene mine tørre og crispy, følte jeg fikk skikkelig mannfolkhender

Anonymkode: ed157...c4e

Jeg er litt heldig, hendene ser flotte ut og er myke etter 10 år fortsatt, men neglene... 😢

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Neglelakk er ikke lov å bruke av en grunn, det er en hygiene årsak ikke fordi noen er redd det skal være støtene. 

Neglene skal være korte, og uten lakk. Dette er jo tilnærmet allmenn kunnskap.. 

Anonymkode: 355cb...f83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er lite kvalitetsforskning på hygiene og neglelakk, og det er vel derfor det ikke tillates i Norge og de andre nordiske landene, fordi det ikke er avklart. Det er litt som med øredobber. Det er usikkert om det er bedre at de sitter på hele tiden, eller om det er så bra at de blir tatt av og på, av og på. 

Du må nok flytte til et annet land, eller som noen andre nevnte, finne en annen jobb, dessverre. 

Anonymkode: 1f295...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, æsj. 

Anonymkode: b297a...df4

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo være velstelt uten neglelakk?

Anonymkode: 5ae60...3d5

• Liker 3
Skrevet

Kommer ann på hvor du jobber også da, jeg har brukt neglelakk hele min karriere som sykepleier, og på jobb har mange av kollegaene mine satt på negler. Jeg jobber innen psykiatrien. Så kom over til oss, så kan du ha pene negler 😁😁

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
neon_sun skrev (7 timer siden):

Kommer ann på hvor du jobber også da, jeg har brukt neglelakk hele min karriere som sykepleier, og på jobb har mange av kollegaene mine satt på negler. Jeg jobber innen psykiatrien. Så kom over til oss, så kan du ha pene negler 😁😁

Falske negler er jo ikke pent

Anonymkode: 862be...f68

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
neon_sun skrev (På 29.5.2025 den 23.25):

Hehe, ja jeg vurderer faktisk psykiatrien. 😜

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...