Gå til innhold

Dobbel regning ved bytte av mobilselskap?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bestilte nytt abonnement i går. Det tar 3-5 virkedager før nytt sim-kort kommer. Det abonnementet jeg har nå er svindyrt og det er derfor jeg nytter. Tror det starter på ny betalingsmåter den 27.mai. Har lite lyst å få dobbel regning og betale for juni måned i to ulike mobilselskap. Så vurderer å si opp mitt gamle abonnement før jeg mottar nytt simkort for å slippe det. Men da vil jeg jo være uten mobil noen dager.

Noen som vet om jeg slipper å betale for en hel måned om jeg ikke foretar meg noe? Eller får jeg full regning fra begge mobilselskap i slutten av neste måned? 

Anonymkode: 7f3ce...56c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843230-dobbel-regning-ved-bytte-av-mobilselskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! Jeg bestilte nytt abonnement i går. Det tar 3-5 virkedager før nytt sim-kort kommer. Det abonnementet jeg har nå er svindyrt og det er derfor jeg nytter. Tror det starter på ny betalingsmåter den 27.mai. Har lite lyst å få dobbel regning og betale for juni måned i to ulike mobilselskap. Så vurderer å si opp mitt gamle abonnement før jeg mottar nytt simkort for å slippe det. Men da vil jeg jo være uten mobil noen dager.

Noen som vet om jeg slipper å betale for en hel måned om jeg ikke foretar meg noe? Eller får jeg full regning fra begge mobilselskap i slutten av neste måned? 

Anonymkode: 7f3ce...56c

Regner med du ønsker å portere over telefonnummeret ditt?

Om du sier opp før nummer er portert over til nytt selskap er det risiko for at det feiler. Når nummeret er flyttet avsluttes automatisk abonnementet en har, men eventuelle tilleggstjenester kan bli liggende, greit å sjekke hos gammel leverandør. 

Har du binding hos tidligere leverandør? I så fall må du betale et gebyr for å avslutte avtalen.

Om du må betale for en hel måned, eller om du bare blir fakturert for dagene du har abonnementet er avhengig av vilkårene i avtalen.

I følge nettsidene til Telenor og Telia virker det å være mye like vilkår. Gjelder både Mobil og Mobilt bredbånd: Du må betale månedsavgift ut den måneden du sier opp.

ICE har noe lengere tid, kunden kan si opp abonnement på mobilt bredbånd med én
måneds forutgående varsel, regnet fra den første kalenderdagen i måneden etter at oppsigelsen ble mottatt av ice. Dvs, sier en opp den første mai må en betale for både mai og juni.

Har du en annen leverandør, sjekk med leverandøren.

Endret av TBL12

https://mobilabonnement.com/oppsigelsestid/

Sitat

For å unngå dobbeltfakturering bør du derfor velge utportering fra din mobiloperatør siste dag i måneden. Det vil med andre ord si den 30. eller den 31. i måneden.

Merk: ICE, krever en betaler for neste måned.

Endret av TBL12
newman01 skrev (13 timer siden):

De fleste fakturerer for hele måneden, og så blir man kreditert for den perioden man ikke benytter. 

I følge nettsidene til Telenor og Telia står det en må betale månedsavgift ut den måneden en sier opp.

OneCall skriver: "Kunden vil ved oppsigelse bli fakturert full månedsavgift uavhengig av når i måneden abonnementet avsluttes."

ICE skriver kunden kan si opp abonnement på mobilt bredbånd med én måneds forutgående varsel, regnet fra den første kalenderdagen i måneden etter at oppsigelsen ble mottatt av ICE. Dvs. opp til to måneder.

Jeg har ikke sjekket:

Mobilselskaper som bruker Telenor-nettet:
Talkmore
PlussMobil
Fjordkraft Mobil
Happybytes
Saga Mobil
Release

Mobilselskaper som bruker Telia-nettet:
Chilimobil
MyCall

Endret av TBL12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...