Gå til innhold

Fotball-cup for barn og alkohol....

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Var på Trollcup i helgen hvor vi bodde mange barn og voksne i en leid hytte. 

Det ene foreldreparet drikker alkohol hver eneste helg. Vi tenkte at de nok vet at det ikke skal nytes alkohol i forbindelse med idrettsarrangement, men den gang ei. De drakk både fredag og lørdag. De var riktig nok ikke dritings, men synes likevel det var unødvendig. 

Er det ok at foreldre nyter alkohol i forbindelse med barns idrettsarrangement? 

Anonymkode: b070a...d6f

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843224-fotball-cup-for-barn-og-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei de skal tydeligvis være stinn edru og ikke en dråpe alkohol i blodet før barna er minst 25. Noe før det er grov omsorgsvikt 🙄

Anonymkode: a51c4...247

Dette blir usaklig. Det er to måter med alt, er det ikke? 

• Liker 1

Annonse

Helt ok. Har vært med på den type fotball turer selv hvor voksne og barn har vært innkvartert sammen i leid bolig. Da har det vært et glass vin eller en pils og 2 for de voksne på kvelden.

Anonymkode: 877ec...76a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Brunello skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig at foreldrene drikker alkohol på kvelden. Har aldri opplevd at noen er blitt fulle.

..virkelig? Ved idrettsarrangement for barn til i 6-7 års-alderen? 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Så lenge dette var på kvelden i en privat hytte der de ikke har ansvar for andres barn, tenker jwg at det er ok. Rart, men ok.  

I felles gymsal med flere barn og ansvar for barn, nei! 

Anonymkode: 3d0d5...d37

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

..virkelig? Ved idrettsarrangement for barn til i 6-7 års-alderen? 

Barna pleier jo å legge seg. Så sitter foreldrene oppe og tar noen glass mens de prater. Ofte er man på helt forskjellige steder også.

• Liker 5
  • Nyttig 3

Annonse

Brunello skrev (Akkurat nå):

Barna pleier jo å legge seg. Så sitter foreldrene oppe og tar noen glass mens de prater. Ofte er man på helt forskjellige steder også.

Synes ikke det hører hjemme uansett...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke greit i det hele tatt.

https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/alkohol/

Anonymkode: 7459e...aff

Det som står her gjelder noe helt annet. Det gjelder ledere og på idrettsarrangementet. Det sier seg selv.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Annonse

Hvorfor i alle dager vil man reise på et arrangement for barn og være de eneste voksne som drikker når alle andre voksne er edru? Lyser jo problematisk drikkemønster lang lang vei. Da MÅ man vel bare ha den lille rusen da, selv om halvparten her inne selvsagt insiterer på at «nei, det må man absolutt ikke. De ville sikkert bare ta en øl på kvelden i helgen. Helt normalt det bla bla.»  Vel, for meg skriker det avhengighet lang vei. Jeg vet dessverre hva jeg snakker om. 

Anonymkode: fd305...54f

• Liker 4
  • Hjerte 1

Hvorfor «skal det ikke nytes alkohol i forbindelse med barns idrettsarrangement»? Er dette en regel? Jeg ser virkelig ikke problemet i å ta seg et glass vin eller to til maten i helgen, uansett om man er på leid hytte i forbindelse med fotballcup eller hjemme… Mine foreldre drakk også alkohol (stort sett) hver helg da jeg vokste opp, men det var aldri snakk om fyll. I vår krets er dette helt vanlig.

Anonymkode: df830...4fe

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Hvorfor i alle dager vil man reise på et arrangement for barn og være de eneste voksne som drikker når alle andre voksne er edru? Lyser jo problematisk drikkemønster lang lang vei. Da MÅ man vel bare ha den lille rusen da, selv om halvparten her inne selvsagt insiterer på at «nei, det må man absolutt ikke. De ville sikkert bare ta en øl på kvelden i helgen. Helt normalt det bla bla.»  Vel, for meg skriker det avhengighet lang vei. Jeg vet dessverre hva jeg snakker om. 

Jeg vet at disse (hyggelige) foreldrene drikker alkohol hver eneste helg...men, hadde nok håpet på at de ikke gjorde det i forbindelse med fotball-arrangementet. 

Avhengighet fordi jeg har lyst på et lite glass vin seint på kveldstid når ungene er lagt😂?

Anonymkode: a51c4...247

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...