AnonymBruker Skrevet 30. mai #41 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 16.19): Flytte. Superoriginale svar i slike tråder... Anonymkode: 803ba...593 Men det er jo det rette svaret. Hvis man er så misfornøyd med å bo her, så bør man flytte. Hvorfor fortsette å bo et sted man synes er så fælt? Man må jo gjøre det man kan for å gjøre livet sitt bedre, ikke bare bli værende og klage og syte. Anonymkode: 18816...fe2 2
Maleficenta Skrevet 30. mai #42 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 9.55): jeg forstår ikke at det er politikere som skal gjøre utregning på hvor man skal hente penger hvert år. Har dem økonomi utdannelse? Men jeg forstår siden vi er så mennesker, så må dem ta der dem kan, og det dreper samfunnet. Det verste er at de tar skattebetalere. Samfunnet er ikke idealt. Stoltenberg er elendig i økonomi, når hans siste uttalelse er: vi skal tilfeldig plukke ut 100 000 unge mennesker opp til 29 år var det vel, til å betale mindre skatt, Det er utrolig at han får være i politikken, det må jo finnes en måte man kan sparke ut politikere som ikke har politiker holdninger. Vi har i Norge elendige ledere. Det er grusomt hvor små partier kan entre inn å bli en slags talspersoner på tv. Anonymkode: 16ca5...33d Det er dessverre de med økonomiutdannelse som de bruker som konsulenter som vurderer hvor pengene skal brukes. Økonomer som f eks ikke har den fjerneste anelse om sykehusdrift som tenker at sykehus skal driftes likt som bedrifter. De glemmer at det er mennesker man jobber med. Så la oss legge ned fødeavdelinger og barneavdelinger rundt om. Da sparer vi penger ... 1
Egenskap Skrevet 31. mai #43 Skrevet 31. mai Maleficenta skrev (19 timer siden): Det er dessverre de med økonomiutdannelse som de bruker som konsulenter som vurderer hvor pengene skal brukes. Økonomer som f eks ikke har den fjerneste anelse om sykehusdrift som tenker at sykehus skal driftes likt som bedrifter. De glemmer at det er mennesker man jobber med. Så la oss legge ned fødeavdelinger og barneavdelinger rundt om. Da sparer vi penger ... Ja, det er utrolig. Det skal ikke være sånn. Å rive ned. Nye mennesker som skaper ubalanse. Når parti går inn for noe dem vil fornye så har dem ferdige utregninger. Det er mange ting en trenger å endre totalt. Å være i regjerings posisjon da er det hele landet du skal budsjettere økonomisk. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #44 Skrevet 31. mai Da er det viktig å bruke hue og stemmeretten til høsten i første omgang. Anonymkode: 8e97c...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #45 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 16.19): (...) Flytte. Superoriginale svar i slike tråder... Anonymkode: 803ba...593 Men det er jo å flytte som er den mest realistiske løsningen. Hva annet skal man gjøre? Endre landet man bor i til det bedre? Omtrent umulig. Jeg flyttet. Beste jeg har gjort i mitt liv. Anonymkode: 225ab...8e7 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #46 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er jo å flytte som er den mest realistiske løsningen. Hva annet skal man gjøre? Endre landet man bor i til det bedre? Omtrent umulig. Jeg flyttet. Beste jeg har gjort i mitt liv. Anonymkode: 225ab...8e7 Hva får dem som svarer dette til å tro at TS ikke har tenkt på slikt selv? Anonymkode: 803ba...593
AnonymBruker Skrevet 2. juni #47 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er jo å flytte som er den mest realistiske løsningen. Hva annet skal man gjøre? Endre landet man bor i til det bedre? Omtrent umulig. Jeg flyttet. Beste jeg har gjort i mitt liv. Anonymkode: 225ab...8e7 Hvilket land flyttet du til, men du har vel adressen i Norge fortsatt? hvis det er lov å spørre om det. Hva ble bedre ved å flytte? Bedre system i det nåværende landet? TS Anonymkode: 16ca5...33d
Fru Uperfekt Skrevet 2. juni #48 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 22.17): Jeg er bekymret over å bo i Norge. Vi blir straffet for enhver pris. Avgift. Dårlig helsevesen. Lite tilbud. Mini byer. Tviler at det finnes et sted i Norge som er bra å bo i. Anonymkode: 16ca5...33d Hvilket land flytter du til?
AnonymBruker Skrevet 2. juni #49 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket land flyttet du til, men du har vel adressen i Norge fortsatt? hvis det er lov å spørre om det. Hva ble bedre ved å flytte? Bedre system i det nåværende landet? TS Anonymkode: 16ca5...33d Hvorfor skal en beholde norsk adresse? -når alt her er "bare dritt" og en er misfornøyd, og vil få det bedre ved å emigrere? Anonymkode: 5a3d1...55a
AnonymBruker Skrevet 3. juni #50 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvilket land flyttet du til, men du har vel adressen i Norge fortsatt? hvis det er lov å spørre om det. Hva ble bedre ved å flytte? Bedre system i det nåværende landet? TS Anonymkode: 16ca5...33d Nei, har ikke adresse i Norge. Er ikke medlem i folketrygden. Betaler ikke skatt til Norge. Hva ble bedre? Klima, vær, folk, kultur, økonomi. Det meste, egentlig. Anonymkode: 225ab...8e7
AnonymBruker Skrevet 3. juni #51 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, har ikke adresse i Norge. Er ikke medlem i folketrygden. Betaler ikke skatt til Norge. Hva ble bedre? Klima, vær, folk, kultur, økonomi. Det meste, egentlig. Anonymkode: 225ab...8e7 Får bare inntrykk de som flytter helt ut, ikke har navn igjen i Norge, da er man liksom ute av systemet. Jeg synes det er rart at selv ikke kongen bryr seg om det. Man er født i Norge, og så er man helt glemt. Kan ikke alle regler, men får inntrykk dem som har bodd fult og helt utenfor norske grenser, så er man ikke velkommen tilbake. Men forstår det du skriver i stikkord form. TS Anonymkode: 16ca5...33d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #52 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, har ikke adresse i Norge. Er ikke medlem i folketrygden. Betaler ikke skatt til Norge. Hva ble bedre? Klima, vær, folk, kultur, økonomi. Det meste, egentlig. Anonymkode: 225ab...8e7 Hvordan er pensjonsordningene der? Er det gratis å bli operert på sykehus? Nok sykehjemsplasser og hjemmetjeneste? Hvor mange år får man dagpenger hvis man blir arbeidsledig? Og hvor lenge får man foreldrepermisjon? Hva koster barnehage? Anonymkode: 4405a...90c
AnonymBruker Skrevet 3. juni #53 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får bare inntrykk de som flytter helt ut, ikke har navn igjen i Norge, da er man liksom ute av systemet. Jeg synes det er rart at selv ikke kongen bryr seg om det. Man er født i Norge, og så er man helt glemt. Kan ikke alle regler, men får inntrykk dem som har bodd fult og helt utenfor norske grenser, så er man ikke velkommen tilbake. Men forstår det du skriver i stikkord form. TS Anonymkode: 16ca5...33d Er ikke det litt av poenget da? Man er jo velkommen tilbake, på samme kriterier som andre utlendindinger. Man får vel beholde statsborgerskapet, men hvis man f.eks tenker at man kanskje vil returnere til Norge hvis man blir syk, så må man jo sørge for å betale medlemskap i folketrygden. Kan ikke bare komme krypende når det måtte passe å få hjelp av staten Anonymkode: 4405a...90c
AnonymBruker Skrevet 3. juni #54 Skrevet 3. juni Det sekundet du er tilbake på norsk jord, så er du dekket igjen. Eneste er om du trenger uføretrygd. Da er det karantene på 5 år. Anonymkode: fb12d...d0e
AnonymBruker Skrevet 3. juni #55 Skrevet 3. juni Når det er sagt, så fungerer helsevesenet i Spania helt topp for min familie! Vi kan velge å ha vanlig fastlege som er gratis, og man kan i tillegg ha privat forsikring om man vil. Vi betaler 20 000 i året for hele familien på 4. Da kan vi når som helst stikke innom legekontoret her. Det er så og si alltid ledig. Vi trenger ikke å ringe først. Vi kan dra søndag kveld om vi trenger. Funker helt utmerket! Anonymkode: fb12d...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #56 Skrevet 3. juni Jeg elsket Norge. Har reist mye rundt i verden og det finnes ikke noe vakrere land. Er nasjonalist til de grader ❤️ Men, til å ha jobbet i det private næringsliv hele livet, med alt det innbefatter med stress, press og bekymringer, så synes jeg mange utnytter godene. Har selv ikke vært på nav, ikke belastet helsevesenet, ingen barn, utdanning betalt av arbeidsgiver osv osv. og har kun betalt masse skatt. Hadde enda denne skatten gått til eldreomsorgen så hadde det vært greit. Men det gjør det dessverre jo absolutt ikke …. Anonymkode: 219a9...d78
AnonymBruker Skrevet 3. juni #57 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det er sagt, så fungerer helsevesenet i Spania helt topp for min familie! Vi kan velge å ha vanlig fastlege som er gratis, og man kan i tillegg ha privat forsikring om man vil. Vi betaler 20 000 i året for hele familien på 4. Da kan vi når som helst stikke innom legekontoret her. Det er så og si alltid ledig. Vi trenger ikke å ringe først. Vi kan dra søndag kveld om vi trenger. Funker helt utmerket! Anonymkode: fb12d...d0e Det klinger bra i ørene mine dette. Dette selv om Spania har langt flere borgere enn Norge, Så det sier sitt at Norge har for langt og sprett og særdeles dårlige løsninger. TS Anonymkode: 16ca5...33d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #58 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsket Norge. Har reist mye rundt i verden og det finnes ikke noe vakrere land. Er nasjonalist til de grader ❤️ Men, til å ha jobbet i det private næringsliv hele livet, med alt det innbefatter med stress, press og bekymringer, så synes jeg mange utnytter godene. Har selv ikke vært på nav, ikke belastet helsevesenet, ingen barn, utdanning betalt av arbeidsgiver osv osv. og har kun betalt masse skatt. Hadde enda denne skatten gått til eldreomsorgen så hadde det vært greit. Men det gjør det dessverre jo absolutt ikke …. Anonymkode: 219a9...d78 Det skulle selvsagt være mer oversikt over skatt vi betaler, og hvor pengene går til, og f.eks overskudd skatt man har betalt for mye eller for lite, avhengig av tilbudene man har benyttet seg igjennom årene. Eller få selv velge hvor min skatt skal gå, jeg tror det vil fungere i 2025, eller en grunder som bidrar å hjelpe en stat som er avhengig av andre for at dem skal berike seg selv. Anonymkode: 16ca5...33d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #59 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det sekundet du er tilbake på norsk jord, så er du dekket igjen. Eneste er om du trenger uføretrygd. Da er det karantene på 5 år. Anonymkode: fb12d...d0e Tøft å komme uten adresse til Norge, godt mulig man bør betale folketrygden selv om man bor et annet sted. Anonymkode: 16ca5...33d
AnonymBruker Skrevet 3. juni #60 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 10.45): Ja, du klager, og jeg kan være enig i at motivasjonen for å jobbe og tjene mye penger kanskje kan bli lavere når veldig mye av dette går til fellesskapet. Spesielt om man ikke setter pris velferdssamfunnet eller tror man er bruker av dette selv. Noen avgifter er jo for dumme, og det er du ikke alene omme mene. Anonymkode: 88c47...30e Å ikke være bruker av velferdssamfunnet er jo veldig vanskelig, regner med at du trolig ble født på offentlig sykehus selv? Og går til legen i blant? Er sikret en lav, men overkommelig inntekt selv om du får kreft, psykose, diabetes (folk dør i USA fordi de ikke har råd til svindyr insulin) MS, ALS, eller andre alvorlige sykdommer? Og familier med barn som klager på skatt forbauser meg, hva tror de egentlig at det koster å være på fødestue, barnehage, skole, oppfølging fra helsesøster, legetimer og alle mulige medisiner på blå resept? Og hva med egne foreldre når de begynner å bli gamle, vil folk at de skal bo på gata eller? Helt sinnsykt at enkelte som bruker velferdssamfunnet klager på det fordi de tror at de aldri trenger det selv... tro meg, det gjør de. Anonymkode: dfbce...7a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå