Gå til innhold

Norge er negativt sted å bo og jobbe i. Skatt,avgift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret over å bo i Norge. Vi blir straffet for enhver pris. Avgift. Dårlig helsevesen. Lite tilbud. Mini byer. 

Tviler at det finnes et sted i Norge som er bra å bo i. 

Anonymkode: 16ca5...33d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Deg om det. Jeg priser meg lykkelig over å bo i Norge, og betaler min skatt med glede.

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at TS bør flytte ut av landet og si fra seg medlemskapet i norsk trygd. Så får vi se om pipa endrer lyd.

Anonymkode: fbe14...0b9

• Liker 27
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor du mener du får det bedre og billigere? :) 

Anonymkode: 8c042...5d2

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å bo her, er bare å flytte. Si fra deg medlemskapet samtidig, så kan du sutre til media når du er gammel og sjuk og innser at det ikke var så lurt 

Anonymkode: 4d621...8b4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er bekymret over å bo i Norge. Vi blir straffet for enhver pris. Avgift. Dårlig helsevesen. Lite tilbud. Mini byer. 

Det fins mye verre steder. Norge er ikke perfekt men om jeg måtte velge mellom Norge eller usa f.eks. hadde valget vært lett og det hadde blitt Norge uten tvil

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor du mener du får det bedre og billigere? :) 

Er ikke lykkelig i Norge. Helsevesenet er ræva..

Betaler avgifter som besatt. En stat som raner og mer enn det. 

Politi som ikke er politi. Men mer som en dokumentfyller. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jaha. Ræva faktisk? Vel, jeg synes derimot den er fantastisk. Min stesønn fikk hjerneblødning rett etter fødsel. De reddet ham, og foreldrene betalte ikke en krone for sykehus og alle behandlinger. I dag får han en fantastisk oppfølging av et tverrfaglig team og går på spesialskole. Han lever et så fullverdig liv det er mulig innenfor hans begrensninger. I andre land ville han blitt stuet bort eller ikke fått den behandlingen han fortjener. 

Da min far fikk hjerteproblemer og hovedpulsåren nesten ble revet rett av, var han operert innen en time etter han dro til fastlegen. Fastlegen var nemlig egentlig hjertespesialist og fikk han til sykehus med en gang.

Det er selvfølgelig mye skal kan bli veldig mye bedre også. Jeg har mistet mitt barn under fødsel på et norsk sykehus. Dette fordi helsepersonell ikke hørte på meg. Det var helt forjævlig. MEN, det betyr ikke at jeg har mistet troen på den norske velferdsstaten. Det betyr ikke at jeg ikke vil hylle de generelle godene velferdsstaten bringer med seg. Det å slippe å velge mellom liv eller gjeld, er jeg sjeleglad for. Det er nemlig her jeg får relativt rimelig behandling for mine kroniske sykdommer. Og det er her jeg generelt blir tatt godt vare på.

Finnes det ting å ta tak i? Absolutt. Finnes det ting som kunne vært bedre? Selvfølgelig. Sånn vil det alltid være.

Endret av SPOCA
  • Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Norge er objektivt ett av de beste land å leve i, jfr utallige undersøkelser.

Norge rangerer på topp for beste sted å jobbe og bo i 2024 - EU Reporter

Helsevesen Norge topper kåring over verdens beste helsevesener – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

The proof is in the pudding. Levealder gir objektivt informasjon om standard i helsevesenet Lancet: Norge har større vekst i forventet levealder enn flere andre land i Europa – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Klart vi har utfordringer her også, men kom gjerne med eksempler på land som er bedre.
Dersom man ønsker å bo i storby er nok ikke Norge et greit sted å bo, men man kan faktisk flytte.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du svarer jo ikke på sitatet ditt. Hvor er det bedre?

Anonymkode: 538e6...521

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

FN har hatt Norge i toppen eller i toppsjiktet Human development index 25 år på rad som på en måte er målestokken på verdens beste land å bo og leve i 

Intet system er perfekt, og vi kan sikkert klage på enkelte ting, men vi har det bra i Norge :norsk:  

Endret av test1e
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du klager, og jeg kan være enig i at motivasjonen for å jobbe og tjene mye penger kanskje kan bli lavere når veldig mye av dette går til fellesskapet. Spesielt om man ikke setter pris velferdssamfunnet eller tror man er bruker av dette selv. Noen avgifter er jo for dumme, og det er du ikke alene omme mene. 

Anonymkode: 88c47...30e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte ikke om hva som var galt, jeg spurte hvor du får det bedre og billigere. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Stor retorisk kunst fra TS i dette innlegget, hun skriver med en overbevisende kraft som få kan matche! Får meg virkelig til å tenke meg om en ekstra gang 🤔

Anonymkode: e0875...e2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lykkelig for å ha blitt født her. Digg me statsborgerskap og norsk pass.

Ellers er jeg ikke så begeistret for landet. Det er så lite og kjedelig!

Anonymkode: 225ab...8e7

Annonse
Skrevet

Vi er et av de landene i verden som bruker minst penger på mat og helse og har mest penger igjen etter at avgifter (skatt o.l) er betalt. Fortell meg gjerne hvor mange land i verden som har bedre kjøpekraft enn det vi har i dette landet.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er lykkelig for å ha blitt født her. Digg me statsborgerskap og norsk pass.

Ellers er jeg ikke så begeistret for landet. Det er så lite og kjedelig!

Anonymkode: 225ab...8e7

Det er kanskje en av grunnene til at vi har det så bra. Færre hoder å dele godene på.

• Liker 4
Skrevet

Er ikke lykkelig i Norge.

Hvilket land er drømmelandet ditt? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du står helt fritt til å flytte til et annet land. Hvilke andre land tenker du passer deg? 

Anonymkode: 92089...808

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å flytte.

Jeg er veldig takknemlig for at jeg bor i Norge.

Anonymkode: 1b316...08e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...