AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Jeg har noen tidligere «venner» som aldri har vært blant mine nærmeste og vi har på en måte bare havnet sammen fordi vi var de som ingen andre ville være venn med på vgs. Dette er mange år siden. Jeg har ikke noe til felles med dem og det er svært lite lystbetont for meg å holde ved like dette vennskapet. Det er litt sånn at jeg gruer meg til treff selvom det er mange måneder siden sist. Det virker som om jeg er den eneste som føler det slik og at de andre bare tar det for gitt at vi skal treffes med jevne mellomrom livet ut. Jeg har mest lyst til å fade ut av gjengen, men det er ikke så lett. Hver gang det avtales å treffes så er det ikke bare å si at «det ikke passer». Da leter de etter ny dato. Jeg vil egentlig ikke ha råd fra folk som ikke kjenner seg igjen, men er det noen som er i liknende situasjoner eller har vært? Anonymkode: 3ae6d...7b3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Trekk deg gradvis tilbake ved å bruke lengre tid på å svare meldinger. Unngå å ta telefonen med en gang – ring heller tilbake senere, når det passer deg. Avlys avtaler med en ærlig beskjed om at det ikke passer akkurat nå. Ved å gjøre deg mindre tilgjengelig over tid, vil relasjonen naturlig kunne avta, uten konfrontasjon. Anonymkode: dd8de...849 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Jeg var ærlig på at jeg opplevde at vi hadde vokst i hver vår retning. Anonymkode: 53581...282 2 1 1
Sjarmør Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Jeg har vært og er gjennom det samme nå med mange av de gamle vennene mine. Jeg hinter til at jeg bare svarer på telefonsamtaler og ikke sms. Det hender at dem ringer, men jeg tar telefonen cirka 1 av 5 ganger, det har jeg gjort i litt over 2 år nå og merker at det har avtatt veldig det siste halvåret. Det er min erfaring. Minner blir ofte overfladiske med tiden, og etterhvert så savner de deg ikke like mye, så det er ikke til å unngå at de vil miste interessen etterhvert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå