Gå til innhold

Hvilken kapselmaskin bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har en god kaffemaskin å anbefale. Jeg vil helst ha en kapselmaskin fordi jeg kun drikker en kopp kaffe om dagen og ønsker ikke en kaffemaskin med kvern som star masse benkeplass. Jeg har tittet litt på Nespresso Vertuo, men tråden om svigermoren som drakk så mye kaffe, fikk meg til å revurdere det. Kapslene til Vertuo er ganske dyre og jeg vil gjerne ha en med stort utvalg kapsler, også de rimelige. Har dere noen modeller å anbefale? Hva har dere gode erfaringer med? 

Anonymkode: baa7e...28d

Fortsetter under...

Jeg har en Nespresso på jobb. Synes ikke det gir god kaffe altså. De med melk smaker slik som posekaffe fra Nescafe. 

Har prøvd alle typer kapsler. Glorifisert pulverkaffe

Anonymkode: 66ba6...b41

• Liker 1

hun med svigermoren overdriver no vannvittig. De har store kapsler som gir en stor kopp (230ml) De koster fra 8 kr pr kapsel noe jeg ikke syns er dyrt om du drikker én kopp om dagen, da er det verdt å unne seg det. om denne moren brukte 3-4 kapsler pr. kopp har de espresso-kapsler på 40ml.  Men her velger man jo selv, har selv flest lungo-kapsler som er "vanlig" kaffe til full kaffekopp

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en Nespresso på jobb. Synes ikke det gir god kaffe altså. De med melk smaker slik som posekaffe fra Nescafe. 

hvilke nespresso-kapsler finnes med melk???aldri sett.. sikker på du ikke blander med dolce gusto?

• Liker 2
  • Nyttig 3

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dolce Gusto

Anonymkode: 724a0...9bc

Enig, er veldig fornøyd med Dolce Gusto. Mange forskjellige maskiner til forskjellige priser. Jeg kjøper som regel bare Evergood kapsler på Kiwi, synes de er gode. Men de har mange forskjellige kapsler. 

Anonymkode: 0a9a5...6b1

• Liker 2
  • Nyttig 1

Har senseo og veldig fornøyd. Men ønsker å bytte til Dolce gusto pga utvalget på butikken. Mye mer kapsler å velge mellom. Hatt tassimo før, men det synes jeg maskinen begynte å bråke noe fryktelig etter hvert. 

Anonymkode: 47386...e54

• Liker 1

Jeg har den klassiske fra Nespresso: Nespresso CitiZ kaffemaskin, 1 liter, svart | Bakeren og Kokken

Jeg har omtrent samme forbruk og behov som ts:

Jeg har liten benkeplass og denne tar liten plass. 

Den brukes til 1 kopp hver morgen (lungo) i termokopp som drikkes i bilen på vei til jobb. Rent unntaksvis bruker jeg to kapsler hvis jeg skal kjøre ekstra langt eller trenger en ekstra kickstart på badet. Dette er kun man-fre, i helger og ferier lager jeg ordentlig kaffe, men denne er genial på morgener med kronisk dårlig tid. 

Det er lett å få tak i kapsler på vanlig matbutikk som er litt billigere enn Nespressos egne (som må bestilles på nett). Litt ulikt utvalg i de forskjellige butikkene, men de fleste har Starbucks sine. Kiwi har Evergood som smaker mer som "vanlig" traktekaffe. Det er mye vanskeligere å få tak i Vertuo-kapsler.

Tassimo synes jeg lager grusom kaffe. 

Til gjester og i helger varierer jeg mellom presskanne, mokkakanne og kaffetrakter (hvis noen lurte). 

Anonymkode: 368d4...0d5

Om du bare drikker svart kaffe dropp maskin og skaff aeropress den originale ikke premium.

Lager en kopi kaffe, og du kan kjøpe akkurat den kaffen du liker selv.

Om du absolutt vil ha kapselmaskin så dolce gusto.

Greit utvalg av ok kapsler

Endret av Slarti
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er dessverre sant for all kapselkaffe. De gir bort maskiner for å låse deg til dyr og dårlig kaffe.

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har den klassiske fra Nespresso: Nespresso CitiZ kaffemaskin, 1 liter, svart | Bakeren og Kokken

Jeg har omtrent samme forbruk og behov som ts:

Jeg har liten benkeplass og denne tar liten plass. 

Den brukes til 1 kopp hver morgen (lungo) i termokopp som drikkes i bilen på vei til jobb. Rent unntaksvis bruker jeg to kapsler hvis jeg skal kjøre ekstra langt eller trenger en ekstra kickstart på badet. Dette er kun man-fre, i helger og ferier lager jeg ordentlig kaffe, men denne er genial på morgener med kronisk dårlig tid. 

Det er lett å få tak i kapsler på vanlig matbutikk som er litt billigere enn Nespressos egne (som må bestilles på nett). Litt ulikt utvalg i de forskjellige butikkene, men de fleste har Starbucks sine. Kiwi har Evergood som smaker mer som "vanlig" traktekaffe. Det er mye vanskeligere å få tak i Vertuo-kapsler.

Tassimo synes jeg lager grusom kaffe. 

Til gjester og i helger varierer jeg mellom presskanne, mokkakanne og kaffetrakter (hvis noen lurte). 

Den Nespresso maskinen du linker til har jeg faktisk tittet litt på. Er den helautomatisk? Det vil si, er det bare å trykke inn kapselen eller må du regulere vannmengden selv osv. Dette er en av grunnen til at jeg ville ha en Vertuo, for den leser av kapselen og fikser alt selv. 

Stor pike skrev (4 minutter siden):

Kjempefornøyd med Nespresso. På andre maskin nå. 

Har presskanne jeg bruker når jeg skal lage kaffe til mange. 

Hvilken Nespresso maskin har du? 

Annonse
Ms. Steele skrev (35 minutter siden):

Vi har Senseo switch 3 i 1 og er kjempefornøyd. Det er ikke kapsler med plast, men puter. Lager veldig god kaffe synes jeg. 

Jeg har også denne og er veldig fornøyd 

Anonymkode: f400e...cf0

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den Nespresso maskinen du linker til har jeg faktisk tittet litt på. Er den helautomatisk? Det vil si, er det bare å trykke inn kapselen eller må du regulere vannmengden selv osv. Dette er en av grunnen til at jeg ville ha en Vertuo, for den leser av kapselen og fikser alt selv. 

Det er så lett som du får det. Skru på maskinen, mens den varmes opp fylles friskt vann i avtagbar beholder, sett koppen på plass og trykk på en knapp (enten espresso eller lungo). Vips. Den har bare to knapper. 

Man kan stille inn vannmengde selv, men det har jeg ikke behov for, jeg kjører største størrelse hver morgen. Hadde det ikke vært for denne maskinen som lager kaffe på under et minutt hadde jeg ikke fått kaffe om morgenen. :fnise: 

Hvis du regulerer vannmengde selv lagres dette som personlig valg, tror jeg, så det blir uansett ikke noe regulering etter at du har gjort det en gang. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er så lett som du får det. Skru på maskinen, mens den varmes opp fylles friskt vann i avtagbar beholder, sett koppen på plass og trykk på en knapp (enten espresso eller lungo). Vips. Den har bare to knapper. 

Man kan stille inn vannmengde selv, men det har jeg ikke behov for, jeg kjører største størrelse hver morgen. Hadde det ikke vært for denne maskinen som lager kaffe på under et minutt hadde jeg ikke fått kaffe om morgenen. :fnise: 

Hvis du regulerer vannmengde selv lagres dette som personlig valg, tror jeg, så det blir uansett ikke noe regulering etter at du har gjort det en gang. 

Kan du lage store kopper kaffe med denne, som f.eks 230ml? 

Har en Nespresso CitiZ og er veldig fornøyd. Bruker den når jeg er alene hjemme og bare trenger én kopp på morgenen. Kjøper Friele-kapsler på butikken fordi jeg foretrekker dem (koster 3,80 kr stykket).

Har trakter til når vi er flere eller jeg vil ha flere kopper.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...