Gå til innhold

når daten har en god venninne

Anbefalte innlegg

Hva tenker du dersom en du dater har flere gode venninner, og gjerne en han har mer kontakt med enn andre. Der de reiser sammen med ungene osv? har ikke unger sammen, men ungene er gode venner også.

Anonymkode: a07b9...812

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843207-n%C3%A5r-daten-har-en-god-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal være sjalu for at en mann med barn omgås foreldre til sitt barns venner, da er du ikke moden nok til å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før.

Da er det bedre at du går, slik at han kan finne noen som faktisk takler at han har barn fra før, og at barnet hans har venner hvor det derfor er helt naturlig å være i kontakt med foreldrene.

• Liker 15
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal være sjalu for at en mann med barn omgås foreldre til sitt barns venner, da er du ikke moden nok til å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før.

Da er det bedre at du går, slik at han kan finne noen som faktisk takler at han har barn fra før, og at barnet hans har venner hvor det derfor er helt naturlig å være i kontakt med foreldrene.

Jeg har også kontakt med foreldrene til venner. Men jeg drar ikke nødvendigvis på hyttetur og reiser med dem for det.  Dersom daten din henger med en av motsatt kjønn som også er singel og finner på masse med den, med og uten unger så er det helt fint? 

• Nyttig 3

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har også kontakt med foreldrene til venner. Men jeg drar ikke nødvendigvis på hyttetur og reiser med dem for det.  Dersom daten din henger med en av motsatt kjønn som også er singel og finner på masse med den, med og uten unger så er det helt fint? 

Jeg ser ikke problemet hvis begge er voksne og har tillit til hverandre. Noe annet ville vært umodent.

De har antagligvis kjent hverandre lenge før du kom inn i bildet, så hvis det hadde vært noe mer mellom dem så hadde han jo ikke valgt deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Jeg hadde i utgangspunktet hatt null problemer med det, men etter X antall tråder om at daten har en god venn av motsatte kjønn så har jeg skjønt at det fort kan by på problemer. Veldig ofte har vennskapet også fremstått som sketchy. Men det kan jo være fordi det er de problematiske hisotriene som kommer frem her. 

Anonymkode: d75bc...c95

• Liker 3

Barn eller ikke barn, jeg ville ikke likt at han reiste alene med andre damer om vi inngikk et forhold. Hadde i det minste forventet å få være med på ferie eller få være med å treffe disse venninnene. 

Anonymkode: 4d127...bbc

• Liker 3
  • Nyttig 3

Jeg drar opp min personlige teori om at man som barn må sosialiseres på tvers av kjønn for å unngå dette våset. Man trenger barndomsvenner på tvers av kjønn. Punktum.

Jeg har bodd rundt omkring i utlandet, og selv i land som vi nordmenn gjerne tenker på som mindre likestilt enn oss selv, så er dette nærmest et sær-norskt problem at man ikke kan ha venner på tvers av kjønn.

Anonymkode: 705f1...e75

• Liker 4
  • Nyttig 1

Det har jeg ingen problemer med. Han jeg dater nå, har flere venner av det motsatte kjønn og det er helt uproblematisk for meg. Så jeg lenge jeg vet hva som skjer mellom meg og han, så kan han selvfølgelig ha de vennene han vil ha. Han er en sosial fyr, som lett kommer i kontakt med folk 😊 Prater med folk av begge kjønn. 

Jeg er ikke og har aldri vært spesielt sjalu av meg 😊

• Liker 3

Annonse

Majer skrev (8 timer siden):

Jeg har nesten bare venninner. Henger også med tidligere flammer og eks. Enten må man tåle fortiden til folk eller så får man være jomfru og finne seg en annen jomfru 

Veldig svart hvitt da. Å tåle en fortid er ikke det samme som at de man var sammen med i fortida skal være en del av nåtida . Jeg har ikke kontakt mine ekser og har ikke noe behov for det heller. 

Anonymkode: 4d127...bbc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse

Hvis de faktisk bare er venner, er det i utgangspunktet positivt. Det viser at han er i stand til å sette pris på kvinner som mennesker, fremfor å se på de kun som potensielle sexpartnere. Samtidig vet vi jo at de fleste menn har lett for å tenke med pikken, og at dette ofte kommer i veien for ekte vennskap til kvinner.
Det er jo ikke sjelden man hører om menn som later som de er venner, når det de egentlig vil er å pule. Selv voksne menn på 30+ holder visst på sånn...

Hvorvidt dette er tilfelle med daten din TS, må du bare finne ut av (hvis du gidder å gamble med slikt).

Anonymkode: b8332...64d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Ingen av oss er sjalu. Men vi ville aldri dratt på ferie eller tur med andre foreldre av motsatt kjønn.

Det handler rett og slett om respekt for hverandre og forholdet vårt.

Vi har særkullsbarn og vi drar sammen på tur. Da kan gjerne andre foreldre av motsatt kjønn joine.

Anonymkode: 47dc3...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...