AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Til høsten begynner jeg på høgskole. Vanligvis er det obligatorisk oppmøte første studedag for førsteårsstudenter. Og man mister plassen dersom man ikke møter opp. Men jeg har hørt det finnes unntak og skolen kan innvilge fravær dersom man søker på forhånd og har en god grunn. Spørsmålet mitt er om noen her har eksempler på hva som kan være en god grunn, og hvor mange dager fravær de kan innvilge. Anonymkode: 9d5c1...9e7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Hva er grunnen din for å ikke møte opp da? Kjente jeg ble veldig nysjerrig ☺️ Anonymkode: c40e1...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Det er da ikke snakk om mange dager fravær, men kun denne første dagen. Dette fordi man må møte opp for å beholde plassen. Dette må du ta direkte med studiestedet. Kanskje har de obligatorisk oppmøte på dag 2 også, kanskje ikke. Ta en telefon, verre er det ikke. Anonymkode: 6cb35...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Jeg fikk godkjent fravær ved studiestart grunnet begravelsen til min mor, startet uken etter de andre på kullet. Anonymkode: a714a...db8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai At du er i syden på ferie er ikke god grunn. Sier det fordi det er en av grunnene til at folk emner de ikke trenger å møte opp. Så ferie, jobb, har ikke barnevakt, lang reisevei er ikke god grunn. Begravelse, operasjon, fødsel er gode grunner. Anonymkode: fb153...95b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå