Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nødvendig eller ikke? Jeg tar gjerne ett glass melk med o’boy og en banan, fôre musklene på en måte etter bruk, men er det en tullegreie?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener bare lett styrke og spiser ikke noe spesielt rett etter trening. Prøver å spise noe bra protein innen 30-40 min etter, kjøtt eller fisk, evnt yoghurt hvis det ikke er tid for middag. Bygger fint muskler, men nå prøver jeg ikke å bli en muskelbunt da. Bare mindre slappfisk :ler:

Anonymkode: 17dec...ad2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser aldri noe rett etter trening. Hvorfor skal man det? 

Anonymkode: 52a02...25d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på når og hva jeg trener.

Trener vanligvis etter jobb så det passer med middag. Så lager jeg en tortillapizza eller en omelett, med masse grønnsaker, og masse ost, som får godgjøre seg i ovnen mens jeg dusjer.

Hvis jeg trener hardt tidligere på dagen, så fyller jeg på med en proteinshake eller proteinbar.

Anonymkode: 39b2b...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spiser aldri noe rett etter trening. Hvorfor skal man det? 

Anonymkode: 52a02...25d

Fordi kroppen/muskler brytes ned av trening. Proteiner bygger opp og reparerer. 

Anonymkode: ef796...b5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på trening kl 5 hver morgen, spiser ikke første måltid før kl 11. Trener både tung styrke og løping. Aldri vært noe problem. Har droppet frokost de siste fem årene uten problem.

Anonymkode: bbb4a...1a0

Skrevet

Spørs når jeg trener. Ikke sånn at jeg automatisk spiser etter trening.

Skrevet

Varierer alt etter når på dagen jeg trener, men spiser alltid noe kort tid etter. Går mye i knekkebrød, kesam og banan. Nå i kveld ble det bare en enkel proteinpudding etter trening. 

Skrevet

Ofte en proteinshake eller bar

AnonymBruker
Skrevet

I helgene trener jeg gjerne i 12-tiden, da spiser jeg første måltid etter dette (trener da på tom mage). Spiser stort sett havregryn da. 

I hverdagen trener jeg etter barna har lagt seg, og da spiser jeg ikke noe etter trening siden jeg er hjemme rundt kl 22. Har da spist middag i 17-tiden.

Spiser stort sett 2 måltider om dagen.

Anonymkode: 6dbbe...3fa

Skrevet

‘Det kommer helt an på hva jeg trener. Om jeg bare er på løpetrening på en times tid så er det ikke noe spesielt. Om jeg trener CrossFit eller annen tung styrke så spiser jeg noe proteinrikt rett etterpå. Det kan være en Yt proteinpudding, en yoghurt, et par knekkebrød med cottage cheese eller noe kylling- eller fiskerester fra middagen osv. Kommer litt an på hva jeg har enten i bagen eller i kjøleskapet. 

Skrevet

Jeg pleier og spise grønnsakssuppe som jeg har laget på forhånd, gjerne med litt kylling osv i også. Men jeg er som regel såpass sulten at jeg snacker på litt sjokolade mens jeg venter på suppa  😅

AnonymBruker
Skrevet

Trener jeg tung styrke tar jeg en proteinshake etterpå. Om jeg har løpt pleier jeg å hive i meg en banan eller en liten skål med havregryn og melk.

Anonymkode: e4d12...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å jogge når jeg står opp, før jeg har spist. Så jeg spiser bare vanlig frokost når jeg er ferdig.

Anonymkode: 4193f...839

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...