AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Hei jeg har vært gift nå i 2 år og jeg og min mann vil selvfølgelig stifte familie etter hvert, men jeg har flere som er nysgjerrige på om jeg er gravid, både på jobb og svigerfamilien min. Jeg og mannen min er født og oppvokst i Norge, men har arabisk bakgrunn. Selv om det er kultur forskjell så synes jeg at det er frekt å bare stille det spørsmålet ut av det blå spesielt hvis samme person skal spørre ofte om det. Til og med min familien har ikke spurt meg😒 Mens min svigersøster tror at hun har friheten til å spørre så ofte som mulig og forventer svar og kanskje ta henne med til ultralyd også😒 Hun startet med å spørre svigermor om meg, deretter begynte svigermor å spørre meg ved å si: «noen har spurt meg om du er gravid?» jeg svarte: « åh sier du det? Hvem er noen?» hun ville helst ikke fortelle meg hvem, men så fortalte hun meg at det er min svigersøster altså min svigerbrors kone. Og hun er kjent for å være VELDIG nysgjerrig 🧐 og har ikke shame. Jeg liker ikke å være i sånne situasjoner hvor det er private tema men folk skal fortsatt vite om du går på prevensjon og hvilken type osv. jeg synes det er ekkelt, det er noe jeg ikke vil snakke om og er ikke den typen som deler sånt med noen. Mens de skal snakke om alt og forventer at du svarer på alle spørsmålene. Så jeg har prøvd å unngå de spørsmålene av å være «tullete» 😛 enten så er jeg useriøs og svarer med fantasi svar f.eks. ja jeg er gravid med 10 barn ser du ikke magen? Eller vi dro til legen men legen sa at mannen min må slutte å røyke🤣 Det var en annen dag hvor hele familien var samlet og min svigermor spurte meg igjen på samme måte; det er noen som har spurt meg igjen…. Jeg svarte da kan «noen» komme direkte til meg å spørre, mens hun (noen) var tilstedet og hørte meg. Da kom hun raskt og sa nei det var bare en gang når vi tok opp tema barn og spurte svigermor om du var gravid bla bla bla. Jeg var litt naiv og svarte nei jeg er ikke gravid. deretter spurte hun meg igjen på en bursdagsfest; «skjuler du for oss noe baby?» nei svarte jeg igjen. også var det en annen gang via tlf (selv om jeg ikke har så mye kontakt med hun) så ringte hun for å komme på besøk samme dag! Men takk og lov så var min mann syk og det var ikke aktuelt. Men denne gangen var det ganske frekt for jeg hadde fortalt henne om min far som hadde akkurat blitt innlagt for hjertet sitt og vi hadde det tøft osv. men hun skal våge å spørre meg om jeg er gravid før hun legger på?! Altså hva F**** etter denne episoden så har jeg tatt mer avstand og var forberedt på å sette grense neste gang hun spør. jeg hadde besøk av min svigerforeldre for noen uke siden også skal seff min svigermor spørre igjen! Jeg svarte nei hvis det er noe så får dere vite det. igår var vi på besøk hos svigerforeldrene mine og vi hadde det koselig til hun spurte meg igjen om det samme 🙄😓 jeg svarte nei… så sier hun «nei men da må dere dra til legen for du vet jeg vil ikke at du skal oppleve det samme som meg (slite med å bli gravid) legen jeg dro til ga meg tabletter som jeg måtte ta daglig, etter 4 mnd ble jeg gravid!» også svarer jeg; «ja men det er ikke alltid det er noe galt med kvinnen, det er ikke alltid tabletter som kan løse problemet» og da hintet jeg til at det kan også være mannen sin side men hun forstod ikke det helt! Også sa jeg «man drar til legen hvis man planlegger å ha barn» da svarte hun: «er du gæren, sønnen min må få lov til å bli far!» 😓 etterpå sier hun du vet jeg spør ikke hvis andre ikke spør meg! jeg tenker ja da, seff er du også like nysgjerrig som de folka. 🙄🙄🙄 da fikk mannen min høre det og svarte sin mor; jeg forstår ikke dere kvinner spør så mye! Og da begynte moren hans å fortelle han at det er ikke hun som spør og at det er andre folk osv. Jeg selv skjønner ikke hvordan dem har null flauhet og våger å spørre flere ganger. Og hvordan svigermor ikke skjønner at dette er plagsomt. jeg liker heller ikke å fortelle dem at vi går på prevensjon og at vi vil ikke ha barn ennå eller hvordan vi tenker og planlegger. Det er jo litt privat til man velger å fortelle det selv før det blir synlig med stor mage! Tenk om vi ikke kan få barn eller kanskje prøver men det er vanskelig? Det er jo sårende for de som er i sånne situasjoner. Og jeg tar det veldig personlig for det er veldig sensitiv tema. problemet er at de er kvinner selv og min svigermor har slitt de 3-4 årene når hun ville ha barn, så hun bør være mer ops og slutte å mase på oss. så jeg bestemte meg for å sende meld til svigersøster og be henne om å slutte. jeg skrev: Hei (navn) Håper det går bra med deg og familien. Ville bare fortelle deg at jeg skjønner at du er nysgjerrig på om jeg er gravid, men du har stilt det spørsmålet en del ganger nå at jeg må fortelle deg at det ikke er greit. Graviditet er noe som ikke kan skjules så når tiden er inne for det så skal hele familien få vite det. Takk for hensyn. da svarte hun: Hei. Om jeg har spurt min svigermor om du har blitt gravid så betyr vel det ikke at jeg er nysgjerrig på ditt liv. Spør du meg så er denne meldingen din helt meningsløs. jeg tenkte wtf 🤦🏻♀️ meningsløs?! Du har gått rundt og spurt om igjen og om igjen og skal kalle meldingen meningsløs fordi jeg ber deg stoppe og at det ikke er greit. 😵💫 hva hadde dere gjort? 😬 Anonymkode: 50e48...e74
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva hadde dere gjort? Gått ned i vekt så folk ikke jevnlig tror at jeg er gravid Anonymkode: 80cb0...267 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Bare si at dere ikke har planer om å få barn de første årene. Selv svarte jeg alltid at vi ikke ønsket oss barn, men det var dumt, for da ville alle vite hvorfor. Vi prøvde å få barn, men syntes ikke det var noe noen andre hadde noe med. Anonymkode: 36f2f...5f7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Ingenting før hun gjør det igjen. Da ville jeg sagt til alle at det er hun som er gravid. Eventuelt blokkert henne og latt være å møte henne. Ville også sørget for at alle fikk vite at jeg faktisk var gravid før henne. Altså via en gruppechat på whatsapp og en egen melding til henne dagen etterpå Anonymkode: c36e2...527 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gått ned i vekt så folk ikke jevnlig tror at jeg er gravid Anonymkode: 80cb0...267 Skulle ønske det var iq -test her inne. Anonymkode: c36e2...527 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Tror jeg ville vært spydig og tatt en løgn 😇 *ja jeg er gravid, kommer til å gå som elefanten noen år,så får vi se *nei, vi har bestemt oss for å ikke få barn *nei, vi kan ikke få barn,begge er sterile *det aner vi ikke, har allerede mistet et par ganger 👿👿👿👿👿👿👿 Anonymkode: fc81b...4ac
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle ønske det var iq -test her inne. Anonymkode: c36e2...527 Hun svarer jo hva hun ville gjort! Hun er kanskje litt overvektig, og da er det jo lettere å tro at noen er gravide. Med TS er det jo noe annet vil jeg tro Anonymkode: 7ac70...061
missbeauty Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje hun ser ikke gravid ut, er ikke overvektig og er fornøyd med seg selv 😅 Endret 26. mai av missbeauty 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Fordi de spør hver gang hadde jeg nok tilslutt blitt så lei at jeg hadde sagt at nå må.de slutte å spørre, fordi det er ikke aktuelt med barn ennå. De har ikke noe med det, men de går tydeligvis og tror dere prøver, og nå tror de det er noe galt. Ikke morsomt det heller, derfor ville jeg stoppet det ved å si at de må slutte å spørre for nå er du lei. Anonymkode: 219e4...aee 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Jeg ville tatt det opp, høyt og tydelig så alle hører det neste gang dere alle er samlet. Sagt at jeg er lei av spørsmålene, dette er privat, mellom meg og min mann, og jeg lover at jeg skal fortelle det selv når det er noe å fortelle, uten at dere trenger å mase. Fortsetter de etter dette ville jeg blitt så spydig at de hadde unngått meg helt frivillig. "Er du gravid?" "Nei, når hadde du sex sist? Siden du tror det er greit å spørre meg om" Eller "Nei, men du ser jo ut som du er det? Når kommer den?" Eller bare ""Spør du fordi du synes jeg har lagt på meg? Point taken, men du er ikke akkurat noen sylfide du heller... De bollene der borte er proppfulle av kalorier, ville kanskje unngått dem om jeg var deg" Anonymkode: b666c...09a
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Herrefred. Jeg hadde gitt klar beskjed om at nå får alle slutte å bry seg med ting de ikke har noe med (hadde gjort det på en mye tydeligere og mindre høflig måte enn du skrev). Dette går så dypt inn i privatsfæren at det er så vanvittig frekt. Og så i tillegg å ikke gi seg da. Hadde sagt til svigerinna at "flott du ikke bryr deg, for du blir i alle fall IKKE den første til å vite hvis det skjer". Resten av familien, som oppfører seg som om det er noe galt hvis kvinnen ikke blir gravid rett etter bryllupet... velkommen til det 21. århundre, sier jeg bare. Vi kan faktisk styre dette og få barn når vi ønsker det selv, og vi bestemmer selv når det er. Og de har å flytte nesene sine ut av soverommet deres. Makan! Anonymkode: 07d18...4ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå