Sydvesta Orkana Skrevet 31. mai #61 Skrevet 31. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 17.53): Jeg kommer aldri til å røre det mølet der med ildtang! Å bruke AI er ikke å øke kompetanse, men å kapitulere. Anonymkode: 33e07...a50 Her er det ikke først og fremst AI som er din utfordring, men ditt mindset- du høres ut som en furten tenåring . Hilsen ei som mottok 3 oppsigelser på under 2 år ( konkurs, nyoppstart, nedbemanning og ny konkurs). Både internett og AI er kommet for å bli, så ta tyren ved hornene, og lær deg å bruke det- eller noe helt nytt. Lykke til! ☺️ Endret 31. mai av Sydvesta Orkana Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #62 Skrevet 31. mai Sydvesta Orkana skrev (6 minutter siden): Her er det ikke først og fremst AI som er din utfordring, men ditt mindset- du høres ut som en farten tenåring . Hilsen ei som mottok 3 oppsigelser på under 2 år ( konkurs, nyoppstart, nedbemanning og ny konkurs). Både i tårnet og AI er kommet for å bli, så ta tyren ved hornene, å lær deg å bruke det- eller noe helt nytt. Lykke til! ☺️ Ikke furten tenåring, men sta pensjonist som skal tviholde på gårsdagens løsninger. Anonymkode: ef2a0...1af 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #63 Skrevet 31. mai Jeg har nok sikret meg fremtidens inntekt og måltider, kan en si. Hvis AI-en overtar "alt" innen de neste 10+ år, så må jeg si at jeg vil være tilbøyelig for å finne nærmere programmerer eller fullstack utvikler og plaffe han (som oftest er det et han) rett ned. Så har man måltider i fengselet eller på crazy institusjon. Utviklere som jobber aktivt hver eneste dag for å ta levebrødet fra andre mennesker begynner jeg å likestille med pedofile rett og slett. Synes det er viktig å si dette ettersom det vil bli flere og flere som mener dette. Voldspotensialet er enormt i et samfunn som opplever masse arbeidsledighet og der man er dømt til å leve av f eks borgerlønn som ikke gir en verdig liv. Borgerlønn er useless crap hvis beløpet er latterlig lite, på samme måte som minstepensjon (nå garantipensjon) for alle født etter 1963 er latterlig lav og er en skam (240.000 kr i året for en enslig person). AI er en trussel mot menneskeheten, i en verden som stormer mot 9 milliarder mennesker på denne kloden. AI er en villet politikk fra øverste hold. Det er altså ikke noe som "bare skjer". Det skjer fordi det er POLITISK og JURIDISK - i form av lover - tilrettelagt for at det skal skje. Og ikke minst: det er tydelig at AI er arbeiderklasse- og middelklasse-fiendtlig ettersom det er stort sett de på toppen og de som eier mye allerede som det er, som koser seg og snakker frem AI. AI er rett og slett for de aller, aller rikeste i 99% av tilfellet ettersom AI lager bare mer og mer overskudd til de som allerede har så mye penger at de ikke kan telle dem. AI er altså på rikingene sin side, for AI er altså ikke noe som kommer til å gjøre mennesker mindre stresset. Vi ser at folk får beskjed at de får bare bruke enda mer av det begrensete - og eneste - livet de har, til å "omskolere seg" for å beholde den samme lønnen som de allerede har hatt før AI begynte å herje. Folk stresser, er bekymret, potensielle helsekostnader eksploderer enda mer, som får Korona til å se ut som blåbær kake og mye mer. Anonymkode: 13422...729 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #64 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 17.53): Jeg kommer aldri til å røre det mølet der med ildtang! Å bruke AI er ikke å øke kompetanse, men å kapitulere. Anonymkode: 33e07...a50 For 10.000 år siden satt tipp-tipp-tipp...osv-oldefaren din og klaget på det samme når hjulet ble oppfunnet. Anonymkode: d263e...134 1 1
strilamann Skrevet 31. mai #65 Skrevet 31. mai AI er jo en kjempegod løsning på hvordan vi skal klare å håndtere eldrebølgen. De oppgavene AI tar, og vi ikke trenger mennesker til å utføre lenger, gjør at vi kan frigi de ressursene til å gjøre oppgaver som AI ikke kan. Og innen helse og omsorg er det veldig mange slike oppgaver som AI aldri kan ta. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #66 Skrevet 31. mai Hvis du har mistet jobben pga AI så er realiteten at du ikke har et skillset som er viktig eller unikt nok. Hva kan du videreutvikle i deg selv for å bli mer attraktiv for en arbeidsgiver? Kan du bli bedre til å forstå kundeønsker og behov? Raskere til å håndtere løpende endringer? Ha en personlig touch som man ikke får med AI? Eller må du rett og slett omstille deg og bli rågod på prompting, til tross for at det gjør vondt i sjela? Anonymkode: 95903...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #67 Skrevet 31. mai Finn deg en jobb innenfor helse istedet. De skriker etter arbeidskraft på hver eneste avdeling over hele landet, og AI kommer aldri i verden til å ta fra deg jobben - dessverre. Anonymkode: e46e1...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå