Caamillaruud Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Rudo.no Jeg føler meg rett og slett lurt. Vi kjøpte en splitter ny Emmaljunga Sento Pro Ergo 2024-barnevogn til 12.000 kroner fra denne nettbutikken. Vi valgte en dyr og anerkjent modell nettopp fordi vi ønsket det beste for barnet vårt – men det vi fikk var langt ifra det. Allerede etter kort tids bruk begynte vognen å knirke høyt, dra til siden og føltes ustabil og utrygg. Vår datter fikk ikke sove i vognen på grunn av den kraftige lyden, og vi endte opp med å ikke kunne bruke vognen til sitt formål. Dette er ikke små bagateller – dette påvirket vår hverdag som småbarnsforeldre. Vi kontaktet butikken og fikk til slutt sendt vognen inn til reparasjon. Den kom tilbake med byttede deler, men bare noen dager etter var problemene tilbake. Vi har sendt inn omfattende dokumentasjon – både bilder og videoer – som viser hvor ille vognen faktisk er. Likevel fremstiller butikken den som feilfri, og vår opplevelse og dokumentasjon blir nærmest ignorert. Det oppleves som om man prøver å vri saken i egen favør istedenfor å stå for et tydelig feilplassert. For oss er det både frustrerende og sårende – vi har brukt mye penger på et produkt som ikke fungerer, og blir i tillegg møtt med ansvarsfraskrivelse. Jeg vil på det sterkeste fraråde andre fra å handle her dersom dere forventer kvalitet, ærlighet og god kundebehandling. Det vi har opplevd har vært alt annet enn det 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Caamillaruud skrev (32 minutter siden): Rudo.no Jeg føler meg rett og slett lurt. Vi kjøpte en splitter ny Emmaljunga Sento Pro Ergo 2024-barnevogn til 12.000 kroner fra denne nettbutikken. Vi valgte en dyr og anerkjent modell nettopp fordi vi ønsket det beste for barnet vårt – men det vi fikk var langt ifra det. Allerede etter kort tids bruk begynte vognen å knirke høyt, dra til siden og føltes ustabil og utrygg. Vår datter fikk ikke sove i vognen på grunn av den kraftige lyden, og vi endte opp med å ikke kunne bruke vognen til sitt formål. Dette er ikke små bagateller – dette påvirket vår hverdag som småbarnsforeldre. Vi kontaktet butikken og fikk til slutt sendt vognen inn til reparasjon. Den kom tilbake med byttede deler, men bare noen dager etter var problemene tilbake. Vi har sendt inn omfattende dokumentasjon – både bilder og videoer – som viser hvor ille vognen faktisk er. Likevel fremstiller butikken den som feilfri, og vår opplevelse og dokumentasjon blir nærmest ignorert. Det oppleves som om man prøver å vri saken i egen favør istedenfor å stå for et tydelig feilplassert. For oss er det både frustrerende og sårende – vi har brukt mye penger på et produkt som ikke fungerer, og blir i tillegg møtt med ansvarsfraskrivelse. Jeg vil på det sterkeste fraråde andre fra å handle her dersom dere forventer kvalitet, ærlighet og god kundebehandling. Det vi har opplevd har vært alt annet enn det Å henge butikken ut her hjelper deg lite. Bruk Trustpilot. Ring Forbrukerrådet og be om råd der. Mener der er en endring i lovverket der d7 kan kreve kjøpet hevet når feil nummer en er tilbake etter reparasjon. Uten å ta stilling til hvem som her har rett eller feil. Anonymkode: d15e8...d96 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Hva med å kontakte emmaljunga direkte? Anonymkode: 66b17...d2d 2
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #5 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva med og smøre vogna? Anonymkode: f48ec...829 Vi har smurt vognen 2 ganger selv og nettbutikken har smurt vognen uten hell.. og dette er i en periode fra midten av juni til november 2024.. skal det bli så mye feil med en vogn som knapt er blitt brukt på så kort tid når vognen er såpass dyr ?
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #6 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å henge butikken ut her hjelper deg lite. Bruk Trustpilot. Ring Forbrukerrådet og be om råd der. Mener der er en endring i lovverket der d7 kan kreve kjøpet hevet når feil nummer en er tilbake etter reparasjon. Uten å ta stilling til hvem som her har rett eller feil. Anonymkode: d15e8...d96 Vi har sendt inn saken og venter på mekling men hjelper lite når nettbutikken fraskriver seg alt og i tillegg reparerer vognen før de sender dokumentasjon til oss.. den har allerede blitt reparert 1 gang og ble ikke bedre. Vi har bedt om heving av kjøpet i flere måneder nå. 1
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva med å kontakte emmaljunga direkte? Anonymkode: 66b17...d2d Det er neste på lista nå.
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai Så kjipt! Jeg har handlet hos rudo uten problemer, du må ha vært ekstra uheldig ☹️ Anonymkode: 4f7e6...e72 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Caamillaruud skrev (1 minutt siden): Vi har sendt inn saken og venter på mekling men hjelper lite når nettbutikken fraskriver seg alt og i tillegg reparerer vognen før de sender dokumentasjon til oss.. den har allerede blitt reparert 1 gang og ble ikke bedre. Vi har bedt om heving av kjøpet i flere måneder nå. Å sende saken til Forbrukerrådet er tull. Da er det bedre å ta ut forliksklage. Anonymkode: d15e8...d96
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai Sånn går det når du betaler 12.000kr for et jævla stativ med hjul på! 😂 Anonymkode: 8ec05...590 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Caamillaruud skrev (8 minutter siden): Vi har sendt inn saken og venter på mekling men hjelper lite når nettbutikken fraskriver seg alt og i tillegg reparerer vognen før de sender dokumentasjon til oss.. den har allerede blitt reparert 1 gang og ble ikke bedre. Vi har bedt om heving av kjøpet i flere måneder nå. Den må til reparasjon enda en gang før dere kan kreve heving av kjøpet. Anonymkode: 67828...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Er vogna kjøpt på nett eller i fysisk butikk? Anonymkode: d15e8...d96
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #13 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vogna kjøpt på nett eller i fysisk butikk? Anonymkode: d15e8...d96 Kjøpt på nett…
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #14 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den må til reparasjon enda en gang før dere kan kreve heving av kjøpet. Anonymkode: 67828...c9f Selger har normalt kun ett forsøk på å rette en mangel dersom det skjer innen rimelig tid og uten urimelig ulempe for deg. Hvis feilen ikke blir rettet på første forsøk, eller oppstår igjen, har du rett til å kreve prisavslag eller heving av kjøpet (dvs. få pengene tilbake mot å levere tilbake vognen). Heving av kjøpet er aktuelt hvis: Feilen er vesentlig, eller Gj gjentatte feil gjør at du ikke kan bruke produktet som forventet, eller Reparasjoner fører til urimelig ulempe, som for eksempel at du er uten barnevogn over lengre tid 1
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #15 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så kjipt! Jeg har handlet hos rudo uten problemer, du må ha vært ekstra uheldig ☹️ Anonymkode: 4f7e6...e72 Vet om flere med samme problemer med denne modellen. Vært på 2 forskjellige barnashus butikker og en annen baby butikk hvor de forteller om mye reklamasjoner på akkurat denne modellen 🙁
Caamillaruud Skrevet 26. mai Forfatter #16 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn går det når du betaler 12.000kr for et jævla stativ med hjul på! 😂 Anonymkode: 8ec05...590 Dessverre… 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai Caamillaruud skrev (2 minutter siden): Selger har normalt kun ett forsøk på å rette en mangel dersom det skjer innen rimelig tid og uten urimelig ulempe for deg. Hvis feilen ikke blir rettet på første forsøk, eller oppstår igjen, har du rett til å kreve prisavslag eller heving av kjøpet (dvs. få pengene tilbake mot å levere tilbake vognen). Heving av kjøpet er aktuelt hvis: Feilen er vesentlig, eller Gj gjentatte feil gjør at du ikke kan bruke produktet som forventet, eller Reparasjoner fører til urimelig ulempe, som for eksempel at du er uten barnevogn over lengre tid Hadde pushet en advokat på dette firmaet hvis du fastholder at vogna ikke kan brukes etter formålet, nemlig å trille en baby i. Har du rett og får du rett, så må butikken og betale dine advokatutgifter. Innbo forsikringen din har sannsynligvis rettshjelpsdekning. Anonymkode: d15e8...d96
AnonymBruker Skrevet 26. mai #18 Skrevet 26. mai Bor dere langt unna den fysiske butikken i Tønsberg? Tror jeg hadde tatt kontakt med Emmajunga aller først i morgen tidlig og om jeg hadde hatt mulighet hadde jeg tatt vogna til butikken og vist dem hvordan vogna virkelig er i virkeligheten. Det er lov å ri på to hester og se hvem som ordner opp først av Emmajunga eller butikken Anonymkode: 46c95...a95 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Skrevet 26. mai Har samme problem med vår som ble kjøpt i fjor. Heldigvis har barnas hus fikset opp for oss, men kommer aldri til å kjøpe emmaljunga igjen. Anonymkode: 7f3ef...589 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Skrevet 26. mai Caamillaruud skrev (12 minutter siden): Vet om flere med samme problemer med denne modellen. Vært på 2 forskjellige barnashus butikker og en annen baby butikk hvor de forteller om mye reklamasjoner på akkurat denne modellen 🙁 Ufattelig kjipt at dere ikke får mer service fra denne nettbutikken. Men hvis dere skal kjøpe en ny barnevogn så ville jeg styrt unna Emmaljunga. Skjønner helt ærlig ikke hvorfor folk fortsatt velger dette merket når cybex og Bugaboo er mye bedre alternativ. Anonymkode: f3b0c...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå