Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

På UL i uke 19+5 så sleit de med å finne riktig mål på hodet, først så målte det nesten 2 uker bak, før en annen jm kom inn og til slutt fikk et mål på 2 dager bak. JM sa at alt så bra ut og at vi ikke hadde behov for ekstra oppfølging. 

Var på ny UL i dag i uke 21+4 med lege grunnet veldig sterke kynnere, og hodet målte en uke bak nå. Magemålet lå en uke foran og lårbeinet var rundt der det skulle. Jeg sa ifra til legen at jeg syntes det var ekkelt med så sprikende målinger, samt at hodet ikke virker til å ha vokst noe særlig. Legen diskuterte målene med overlegen, sa ifra at de ikke trodde det var noe galt, men skulle ta meg inn på oppfølging om 3 uker. Min verden har falt helt sammen, jeg er overbevist om at noe må være utrolig galt når fosteret ikke vokser som det skal og symmetrisk. Andre med lignende erfaringer? Syntes legene er litt for rolige med såpass avvik. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mistanke "såpass avvik" når de er så rolige da vet du. De hadde sendt deg videre/tatt deg inn raskere om de var oppriktig bekymret, og er de ikke det så trenger ikke du å være det heller. 

Anonymkode: d2f95...297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt forrige svangerskap hadde babyen i magen avvikende hodemål. Lå en uke bak de andre målene. Terminen ble stilt etter lårbeinet da de ikke fikk til et hodemål som stemte.

Teorien var at dette var grunnet leie til barnet. Han lå med hodet godt ned i bekkenet på OUL og en del ul undersøkelser i ettertid. Når han ble født hadde han en hodeomkrets på 36cm så hodet var absolutt ikke lite. Det var større enn broren som lå rett under 35cm ved fødsel og hadde normal hodemål gjennom svangerskapet. 

Anonymkode: 19665...b26

AnonymBruker
Skrevet

De hadde garantert sendt deg til fostermedisinsk vurdering om de var bekymret, for det har de veldig lav terskel for :) Om de mistenkte noe alvorlig hadde de også fått skikkelig fortgang på det, sånn at du skal ha reell sjans til å ta abort om det er tungtveiende årsaker for de mtp. barnets helset. Aller siste frist for sånt er vel før utgangen av uke 21 eller noe sånt, så det er klart ballen hadde begynt å rulle allerede om det var noen mistanker. Prøv å slapp av, og husk at legene er utrolig kompetente og har sett veldig mye forskjellig.

Anonymkode: 093af...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...