Gå til innhold

PLAGSOMME KATTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg skal bli kvitt de plagsomme kattene som holder til på utsiden her .

har en liten pjokk som er super allergisk , og det er til stadighet 3-4 katter som holder til ute i hagen.

Noen tips til hvordan jeg kan få disse vekk herfra ? Vil jo ikke at lillegutt skal bli sjuk heller , særlig når de kattene ikke hører til her.

takknemmlig for hjelp/tips

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

La meg si det sånn: bruker du gift risikerer du anmeldelse fra katteieren som mister kattene sine+at politiet antageligvis fatter interesse for deg pga dyremishandling.

Noen kjerringråd jeg har hørt er: klorin eller appelsinskall. I tillegg tror jeg dyrebutikker kanskje kan ha noe for å holde katter unna.

Gjest Gjest
Skrevet

For det første bør du forsikre deg om at kattene er kastrert. Kastrerte katter har mindre territorium, og holder seg mer i sin egen hage. Hvis noen av kattene er hjemløse, bør du varsle dyrebeskyttelsen, så vil de etterhvert bli fjernet.

Og jeg håper for guds skyld du ikke vurderer rottegift til kattene. Kattene er elsket av sine eiere og fullverdige familiemedlemmer. Du må nesten godta verden: det er ikke båndtvang på katter og du kan ikke røre andres katter (I loven er katter definert blant eiendeler som andre ting, men like fullt ulovlig å drepe).

Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har blitt plaget av bråkete unger, hysteriske mødre osv. Men jeg har ikek vært inne på tanken å kverke disse ungene for det. For en katteeier som elsker sin katt, vil det bli på samme måte.

Det finnes imidlertid noen gelekrystaller som heter "get-off" og som kjøpes på dyrebutikken. Du kan prøve med disse, men det er ikke sikkert det vil virke. Å spraye med klorin kan i verste fall føre til at kattene begynner å markere over klorinen. Dette fordi katteurin inneholder klor, og hvis katten regner hagen din som sin, vil katten markere over igjen.

Ellers har jeg følgende råd:

-plasser gutten i en boble, så han blir en "bubble-boy"

-flytt til et annet sted.

-vær ute med ungen din når han leker i hagen. Sprut vann på kattene når de kommer inn i hagen

-innse at ikke hele verden kan tilpasse seg akkurat deg i din situasjon.

Og håper altså ikke disse allergikerne noen gang får så mye makt i samfunnet at de kan fjerne andres katter. Det er vanskelig nok å være dyreeier fra før (bla kan vi bli kastet av buss/fly hvis det er en allergiker om bord. :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet
For det første bør du forsikre deg om at kattene er kastrert. Kastrerte katter har mindre territorium, og holder seg mer i sin egen hage. Hvis noen av kattene er hjemløse, bør du varsle dyrebeskyttelsen, så vil de etterhvert bli fjernet.

Hun skal forsikre seg om at naboens katter er kastrert? Det er det dummeste jeg har hørt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun skal forsikre seg om at naboens katter er kastrert? Det er det dummeste jeg har hørt.

Det er enkelt. Spør naboen!!!

Gjest Turboguri
Skrevet

Jeg har lagt ut pepper og skåler med eddikk og det funker veldig bra!

Nå passer hunden min på at ikke nabokatta markerer i stolene på verandaen!!

Skrevet

Tråden er ryddet.

- lillesky (mod)

Gjest Binna
Skrevet

Og for ordens skyld, pass på at det ikke er kattemynte-planter i hagen din.

Skrevet
Ellers har jeg følgende råd:

-plasser gutten i en boble, så han blir en "bubble-boy"

-flytt til et annet sted.

-vær ute med ungen din når han leker i hagen. Sprut vann på kattene når de kommer inn i hagen

-innse at ikke hele verden kan tilpasse seg akkurat deg i din situasjon.

Og håper altså ikke disse allergikerne noen gang får så mye makt i samfunnet at de kan fjerne andres katter. Det er vanskelig nok å være dyreeier fra før (bla kan vi bli kastet av buss/fly hvis det er en allergiker om bord. :frustrert:

Jepp. La for all del pelsdyr ha større rettigheter enn allergikere. Slik får vi et bra samfunn. :ironi:

Skrevet (endret)

boble :ler:

Endret av Jane How

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...