Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ubehagelige magesmerter som kommer 2-3 ganger i løpet av dagen, hver dag - i over 2 uker. Først tenkte jeg det var sterke mensensmerter som jeg pleier å ha pga spiral. Ny partner har kommentert at han kjenner trådene på spiralen godt i det siste og at han får sår. 

Er bortreist i 3 uker fra der jeg har fastlege og det er ingen legekontor her jeg er eller legevakt som vil hjelpe meg når jeg ringer og forklarer problemet. Det sitter nederst høyre i magen og kommer altså smerter i bølger flere ganger om dagen som gjør at jeg må ligge å fokusere på smertene og blir utrolig kvalm når de oppstår.

Kan det være spiralen som sitter feil? Har noen opplevd det før? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende den har sklidd lenger ned eller så irriterer trådene noe. 

Jeg klipte trådene 3 ganger før jeg ble fornøyd. Så enten ta det privat der du er eller så må du bare vente 

Anonymkode: 31e10...988

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd å kontakte privat gynekolog?

Anonymkode: e1145...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøvd å kontakte privat gynekolog?

Jeg har dessverre ikke råd til det akkurat nå.. uten henvisning kostet det visst rundt 2300,- her jeg sjekket

AnonymBruker
Skrevet
CUSHION skrev (Akkurat nå):

Jeg har dessverre ikke råd til det akkurat nå.. uten henvisning kostet det visst rundt 2300,- her jeg sjekket

Kommer an på hvor du går. Her koster det 900-1400kr.

AnonymBruker
Skrevet
CUSHION skrev (14 minutter siden):

Jeg har hatt ubehagelige magesmerter som kommer 2-3 ganger i løpet av dagen, hver dag - i over 2 uker. Først tenkte jeg det var sterke mensensmerter som jeg pleier å ha pga spiral. Ny partner har kommentert at han kjenner trådene på spiralen godt i det siste og at han får sår. 

Er bortreist i 3 uker fra der jeg har fastlege og det er ingen legekontor her jeg er eller legevakt som vil hjelpe meg når jeg ringer og forklarer problemet. Det sitter nederst høyre i magen og kommer altså smerter i bølger flere ganger om dagen som gjør at jeg må ligge å fokusere på smertene og blir utrolig kvalm når de oppstår.

Kan det være spiralen som sitter feil? Har noen opplevd det før? 

Høyre side har du og blindtarmen. Kan de være begynt å si hallo til deg? 
Du får sende en melding til fastlegen på Helsenorge og be om råd. Du må til lege. 
Hvor vondt du har avgjør jo og om du kan vente en dag eller to, eller om du må akutt. 

Anonymkode: 51ed4...9a3

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kun gynekologer som har ultralyd og kanskje sjekke om spiralen sitter feil eller ei.

Gå på legevakten-de er ikke så dyre.

(Man må alltid ha et par tusen minst i buffer i slike tilfeller)

Anonymkode: e29c0...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...