Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (2 minutter siden):

Både Mac og Dior har foundation som også er beregnet til å bruke på kroppen. Men de er ikke fulldekkende som en concealer ville være. 

image.jpeg.0caef69c2f3e74044e2c20965e3dbc15.jpeg

image.jpeg.a425e9bf22ba4f03876775ea6dff58ee.jpeg

Den fra MAC benytter jeg i ansiktet. Lett dekkende. Tror ikke den vil dekke over årer. 

Anonymkode: 8fc06...7b5

Skrevet

Helt enig i at Mac ikke dekker, bare jevner ut farge. Men den sitter godt og framhever ikke tørr hud.

Om man virkelig skal dekke og ikke bare jevne ut hudtonen, må man selvsagt gå for noe som er full cover.

Det finnes mange produkter og tips om man googler.

Men det må jo fungere i hverdagen også, når det gjelder tidsbruk, hvor tørr hud man har, hvor godt det sitter under bruk, hvor naturlig resultat man ønsker osv. 

Skrevet

Jeg synes selvbruning hjelper litt. Man slipper hvertfall hvite legger med blå årer. 

AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (2 minutter siden):

Helt enig i at Mac ikke dekker, bare jevner ut farge. Men den sitter godt og framhever ikke tørr hud.

Om man virkelig skal dekke og ikke bare jevne ut hudtonen, må man selvsagt gå for noe som er full cover.

Det finnes mange produkter og tips om man googler.

Men det må jo fungere i hverdagen også, når det gjelder tidsbruk, hvor tørr hud man har, hvor godt det sitter under bruk, hvor naturlig resultat man ønsker osv. 

Jeg synes faktisk at selvbruning er noe som hjelper litt, hvis man får gjort det profesjonelt. Men jeg tar neg ikke råd til det, og liker ikke lukten, det smitter også av på sengetøy, og krever stadig vedlikehold. Det er sikkert lettere for de som ikke har så mye problemer som meg da. 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Jeg synes selvbruning hjelper litt. Man slipper hvertfall hvite legger med blå årer. 

Ja, selvbruning hjelper. For meg ble det for kostbart, måtte ha proff hjelp for at det skulle bli pent, og det måtte vedlikeholdes hyppig.

Skrevet

Jeg har en del "åreknuter" på innsiden av låret og leggen etter en ulykke hvor benet ble klemt og blodårene som var der ble ødelagt, og da vokste de nye ut som "åreknuter"

Da jeg var yngre dekket jeg de noe til med concealer og det fungerte OK, men spesielt låret synes jeg ble fort gnisset av. Spesielt om man hadde klær på og så tok av når det ble varmt. Mens leggen er kanskje noe lettere. Men også den kommer man oftere borti enn man tror

Men jeg opplever at de blir mindre synlige om man får litt farge om sommeren, så det er jo fordelen da det gjerne er om sommeren de vil synes. Ser noen foreslår brunkrem på bena, kanskje det kan hjelpe noe? Det sitter jo langt bedre enn sminke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, selvbruning hjelper. For meg ble det for kostbart, måtte ha proff hjelp for at det skulle bli pent, og det måtte vedlikeholdes hyppig.

Jeg synes ikke det er så vanskelig å få pent selv, men har ikke heller store åreknuter, mer sånne blå nett under huden. Det har sikkert litt å si. 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så vanskelig å få pent selv, men har ikke heller store åreknuter, mer sånne blå nett under huden. Det har sikkert litt å si. 

Tror det har med hudtype å gjøre også. Jeg har veldig tynn hud, og skjolder lett. Jeg har bare gitt opp alt sånt, skjuler med skjørt og luftige bukser, og når jeg bader og soler meg  bryr jeg meg ikke lenger. Brydde meg nok mer da jeg var litt yngre. Nå har liksom toget gått, og det er faktisk litt deilig det altså 😅

Skrevet (endret)

Jeg har hatt dette siden jeg var 16-17 år. Men så kom det noe på markedet som jeg syntes var skånsomt. Fikk det gjort på Linderud hud og laserklinikk når jeg var godt over 40 år gammel. Sjekk det ut på Instagram. Dette er ment for godt voksne folk, ikke ungdom. Så i mellomtiden er spraytan det som virket best. 

Sklerosering er den vanligste kosmetiske behandlingen for sprengte blodkar. Behandlingen er svært skånsom og innebærer at at man injiserer en vevsirriterende væske som utløser en lokal irritasjon i åreveggen. Irritasjonen klemmer sammen blodåren og hindrer blodgjennomstrømming.

Endret av GjestSiden2006
AnonymBruker
Skrevet
GjestSiden2006 skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt dette siden jeg var 16-17 år. Men så kom det noe på markedet som jeg syntes var skånsomt. Fikk det gjort på Linderud hud og laserklinikk når jeg var godt over 40 år gammel. Sjekk det ut på Instagram. Dette er ment for godt voksne folk, ikke ungdom. Så i mellomtiden er spraytan det som virket best. 

Sklerosering er den vanligste kosmetiske behandlingen for sprengte blodkar. Behandlingen er svært skånsom og innebærer at at man injiserer en vevsirriterende væske som utløser en lokal irritasjon i åreveggen. Irritasjonen klemmer sammen blodåren og hindrer blodgjennomstrømming.

Men de finner bare nye veier. Har prøvd. Brukt tusener av kroner, men kommer mer og mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men de finner bare nye veier. Har prøvd. Brukt tusener av kroner, men kommer mer og mer.

Ikke hos meg. Så er jeg flink til å bruke støttestrømper også, ikke bare når jeg flyr i luften, men på dager jeg skal gå og stå mye.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
GjestSiden2006 skrev (53 minutter siden):

Ikke hos meg. Så er jeg flink til å bruke støttestrømper også, ikke bare når jeg flyr i luften, men på dager jeg skal gå og stå mye.

Godt å høre at det ikke er bortkastet for alle 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...