AnonymBruker Skrevet 27. mai #21 Skrevet 27. mai Brunello skrev (10 timer siden): Synes det er greit å betale for tjenester. Da betaler jeg det samme som deg for å kaste på dynga. Om det hadde gått etter inntekt, måtte en av oss antakelig betalt mer enn den andre. Tjeneste? Når det er vi som sortere til vi blir blå, kjører det vekk og putter det i riktig dunk eller containere. Vi burde få betalt! Og blir det dyrere og mer jobb med det som kommer folk til å grave det ned eller brenne det! Det tar alt for mye tid. Og er altfor dyrt. Anonymkode: 065f5...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #22 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan tenker dere at det skal være gratis å kaste deres egen søppel? Det koster jo mange millioner å drive en sånn stasjon hvert år. Vi er fullstendig blinde for prioriteringer i dette landet. Anonymkode: 5d770...675 Det er faktisk veldig forskjellig praksis fra kommune til kommune hva som koster og hvor det koster å kaste søppel på renovasjonsstasjonen. Der jeg bodde tidligere, kostet alt under 200 kg ikke noe uansett hvilken type avfall det var. Der jeg bor nå, koster kun restavfall. Ikke metall, tre, papp osv. Da tar de betalt pr sekk, en omtrentlig pris. De er meget runde i kanten og jeg synes jeg betaler veldig lite. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har jeg gjort noe feil her? Det er ikke godt å vite. Om du absolutt vil betale, ringer du tilbake til dem og spør. Som jeg skrev, det er veldig forskjellig praksis fra kommune til kommune. Anonymkode: 63578...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #23 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tjeneste? Når det er vi som sortere til vi blir blå, kjører det vekk og putter det i riktig dunk eller containere. Vi burde få betalt! Og blir det dyrere og mer jobb med det som kommer folk til å grave det ned eller brenne det! Det tar alt for mye tid. Og er altfor dyrt. Anonymkode: 065f5...5bb Hvis du ikke ønsker å betale for tjenesten, fordi du gjør all jobben selv, så trenger du vel ikke å dra på fyllingen? Da er det jo bare å gjøre alt selv. Anonymkode: 53e4e...507 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #24 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er faktisk veldig forskjellig praksis fra kommune til kommune hva som koster og hvor det koster å kaste søppel på renovasjonsstasjonen. Der jeg bodde tidligere, kostet alt under 200 kg ikke noe uansett hvilken type avfall det var. Der jeg bor nå, koster kun restavfall. Ikke metall, tre, papp osv. Da tar de betalt pr sekk, en omtrentlig pris. De er meget runde i kanten og jeg synes jeg betaler veldig lite. Det er ikke godt å vite. Om du absolutt vil betale, ringer du tilbake til dem og spør. Som jeg skrev, det er veldig forskjellig praksis fra kommune til kommune. Anonymkode: 63578...d5c Helt enig i at det er veldig forskjellig praksis. Her betaler man for «alt». Dvs eneste som er gratis er myk plast, el avfall, farlig avfall og papp. Dvs metall, trevirke, trykkimpregnert, restavfall og alt av hageavfall må betales for. Noen av de ansatte er veldig griske når det kommer til betaling. Andre mer milde. Jeg opplevde at summen for å betale doblet seg fordi jeg hadde 1 meter trykkimpregnert i tillegg til 4 bæreposer restavfall. Kjører en liten 4 seters personbil. Dvs ikke mye jeg før trøkka inn av søppel.. Anonymkode: 7bbf3...a27
exictence Skrevet 27. mai #25 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan tenker dere at det skal være gratis å kaste deres egen søppel? Det koster jo mange millioner å drive en sånn stasjon hvert år. Vi er fullstendig blinde for prioriteringer i dette landet. Anonymkode: 5d770...675 Vi betaler vel en del skatt
AnonymBruker Skrevet 27. mai #26 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig i at det er veldig forskjellig praksis. Her betaler man for «alt». Dvs eneste som er gratis er myk plast, el avfall, farlig avfall og papp. Dvs metall, trevirke, trykkimpregnert, restavfall og alt av hageavfall må betales for. Noen av de ansatte er veldig griske når det kommer til betaling. Andre mer milde. Jeg opplevde at summen for å betale doblet seg fordi jeg hadde 1 meter trykkimpregnert i tillegg til 4 bæreposer restavfall. Kjører en liten 4 seters personbil. Dvs ikke mye jeg før trøkka inn av søppel.. Anonymkode: 7bbf3...a27 Såpass! Det er jo dårlig miljøpolitikk å ta betalt for absolutt alt som faktisk blir sortert. Der jeg bodde tidligere, endret de politikk fordi det endte med at folk kasta søpla ut i naturen. Her i kommunen tar de kun for restavfall for å unngå misbruk. De vil at folk heller ha større avfallsdunk framfor å dra på gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: 63578...d5c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #27 Skrevet 27. mai Har aldri betalt i Ullensaker. Ikke har jeg sett noe om det heller. Har bare kjørt inn, kastet det som skulle kastes og kjørt ut igjen. Anonymkode: c4f71...47c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #28 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du ikke ønsker å betale for tjenesten, fordi du gjør all jobben selv, så trenger du vel ikke å dra på fyllingen? Da er det jo bare å gjøre alt selv. Anonymkode: 53e4e...507 Hæ? Jeg sortere jo i hytt og pine,det er en jobb. Og så må jeg dra med alt annet enn rest og plast. Matavfall komposterer jeg eller graver ned fordi jeg ikke har mulighet til å få spyla dunk. Anonymkode: 065f5...5bb
AnonymBruker Skrevet 28. mai #29 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hæ? Jeg sortere jo i hytt og pine,det er en jobb. Og så må jeg dra med alt annet enn rest og plast. Matavfall komposterer jeg eller graver ned fordi jeg ikke har mulighet til å få spyla dunk. Anonymkode: 065f5...5bb Ja, du gjør en jobb. For fremtiden vår og jordkloden vår, barna våre! De på bossplassen gjør også en jobb (det er ikke bare sortering som er jobb), og det er dyrt å drifte det. Tomt, bygg og vedlikehold og oppgradering. Det skal også brennes og resirkuleres. De ansatte skal ha lønn. Og det er sikkert mye mer jeg ikke vet om som koster penger. Hvis du ikke vil betale for den jobben, så har du ingenting på fyllingen å gjøre. Da får du grave ned resten også! Matavfallsspannet ditt klarer du å få vasket med noen runder med en bøtte med såpevann. Knyt posene godt igjen før de er full, så blir det ikke så mye gris i dunken. Anonymkode: 53e4e...507 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #30 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hæ? Jeg sortere jo i hytt og pine,det er en jobb. Og så må jeg dra med alt annet enn rest og plast. Matavfall komposterer jeg eller graver ned fordi jeg ikke har mulighet til å få spyla dunk. Anonymkode: 065f5...5bb Du trenger forresten ikke å dra på fyllingen med glass- og metallemballasje. Det er miljøstasjoner gratis utenfor utvalgte butikker. Anonymkode: 53e4e...507 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #31 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, du gjør en jobb. For fremtiden vår og jordkloden vår, barna våre! De på bossplassen gjør også en jobb (det er ikke bare sortering som er jobb), og det er dyrt å drifte det. Tomt, bygg og vedlikehold og oppgradering. Det skal også brennes og resirkuleres. De ansatte skal ha lønn. Og det er sikkert mye mer jeg ikke vet om som koster penger. Hvis du ikke vil betale for den jobben, så har du ingenting på fyllingen å gjøre. Da får du grave ned resten også! Matavfallsspannet ditt klarer du å få vasket med noen runder med en bøtte med såpevann. Knyt posene godt igjen før de er full, så blir det ikke så mye gris i dunken. Anonymkode: 53e4e...507 De dunkene er altfor høye til at jeg når nedi bunnen. Og folk forteller meg om restavfallsposer som løser seg opp dermed blir det gris! Neitakk, de blir ikke brukt av meg, jeg har nok annet å gjøre om jeg ikke skal dille med ting jeg ikke har bedt om. Anonymkode: 065f5...5bb
AnonymBruker Skrevet 28. mai #32 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du trenger forresten ikke å dra på fyllingen med glass- og metallemballasje. Det er miljøstasjoner gratis utenfor utvalgte butikker. Anonymkode: 53e4e...507 Har ikke sagt jeg må dra til " fyllingen" men likevel må jeg jo DRA det med i bilen og ha tid til å kvitte meg med det. Noe jeg ikke har bedt om og som tipper energibeholdningen min. Anonymkode: 065f5...5bb
AnonymBruker Skrevet 28. mai #34 Skrevet 28. mai Her er alt «gratis» vi betaler litt ekstra pr år for at alle skal få hive det «gratis» på gjenvinningsstasjonen. Anonymkode: c0ac8...e6d
AnonymBruker Skrevet 28. mai #35 Skrevet 28. mai Vi var der akkurat selv for et par timer siden, betalte ikke vi heller. Er første gangen jeg har opplevd. Har alltid betalt 100 kr. Veldig greit å slippe. Anonymkode: 3b9d8...e9c
AnonymBruker Skrevet 28. mai #36 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi var der akkurat selv for et par timer siden, betalte ikke vi heller. Er første gangen jeg har opplevd. Har alltid betalt 100 kr. Veldig greit å slippe. Anonymkode: 3b9d8...e9c Hvor i landet? Anonymkode: 27a94...f1a
Høna79 Skrevet 28. mai #37 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 23.09): Hvordan tenker dere at det skal være gratis å kaste deres egen søppel? Det koster jo mange millioner å drive en sånn stasjon hvert år. Vi er fullstendig blinde for prioriteringer i dette landet. Anonymkode: 5d770...675 Gratis og gratis - jeg betaler allerede ca 10.000 hvert eneste år i renovasjonsavgift gjennom kommunale avgifter. Og søppelkassen er som regel maks halvfull når den tømmes. Kommunen drifter gjenvinningsanlegget, derfor forventer jeg at noen få turer i året på gjenvinningsstasjonen er inkludert i de 10.000 jeg betaler. AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, i Oslo er det gratis😃 Anonymkode: b8a94...f28 Guess again. Det var (!!!) gratis opptil 20 besøk i året. Oslo har nå innført betaling også på leveranser av «oppussingsavfall». De påstår at de flytter kostnaden fra renovasjonsavgiften til betaling på stasjonen, men det er jo bare sprøyt - renovasjonsavgiften er like høy som før, og nå må man oftere betale på gjenvinningsstasjonen i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai #38 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor i landet? Anonymkode: 27a94...f1a Ullensaker:) Øras Anonymkode: 3b9d8...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #39 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): De dunkene er altfor høye til at jeg når nedi bunnen. Og folk forteller meg om restavfallsposer som løser seg opp dermed blir det gris! Neitakk, de blir ikke brukt av meg, jeg har nok annet å gjøre om jeg ikke skal dille med ting jeg ikke har bedt om. Anonymkode: 065f5...5bb Jeg har ikke hageslange så får ikke vasket dunkene ordentlig. Fyller godt opp med eggekartong (tillatt) og melkekartong (neppe tillatt pga plastbelegg) i bunnen av dunken før jeg hiver posene oppi. Bruker to poser utenpå hverandre, for nå er det blitt gratis å få matavfallsposer. Knyter helt igjen. Blir ikke så mye gris. Anonymkode: e2b1d...4c8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #40 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke sagt jeg må dra til " fyllingen" men likevel må jeg jo DRA det med i bilen og ha tid til å kvitte meg med det. Noe jeg ikke har bedt om og som tipper energibeholdningen min. Anonymkode: 065f5...5bb Det er noe alle må. Alle produserer søppel, og vi må kvitte oss med det. Heldigvis trenger vi bare å sortere (og evt. kjøre på fyllingen), da andre tar seg av resten. Som vi enten betaler via kommunale avgifter, skatt, eller å betale på fyllingen. Koster det 100 kr, så skal man betale 100 kr. Du kan ikke bare bruke tjenesten deres uten å betale fordi du tror at de ansatte der bare sitter med bena på bordet hele dagen fordi du "gjør all jobben". Anonymkode: 53e4e...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå