AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Hei I dag kastet jeg rundt 10 store poser med restavfall og en støvsuger på gjenvinningsstasjon i ullensaker kommune. Jeg ringte på forhånd og de sa det skal koste 100 kr. Men når jeg var der så var det ingen som spurte etter betaling. Har jeg gjort noe feil her? Anonymkode: 27a94...f1a
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Støvsuger er vel uansett gratis. Når ingen krevde deg for betaling, så må det da være greit. Her må man kjøre innom ei bu for å betale, men er på runden så man slipper ikke unna. Restavfall går inn i den ordinære søppelhentingen, så ville prioritert å få det med der. Anonymkode: c3d76...166
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Her er det som i parkeringshus - skiltgjenkjenning. Dumt at det skal koste penger å kjøre ting på søpla. Er blant annet derfor folk dumper hageavfall og det som verre er, i skråninga... Hvis de lot deg dra, så er du ferdig med saken nå. Anonymkode: dbf1a...ae3
Hensatt Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Du sa vel ifra når du var ferdig? Her jeg bor går man i kassen betaler før man drar. Noen ganger når det er veldig travelt står de og tar betalt ved innkjøring, men normalt går man til kassen selv etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Hensatt skrev (31 minutter siden): Du sa vel ifra når du var ferdig? Her jeg bor går man i kassen betaler før man drar. Noen ganger når det er veldig travelt står de og tar betalt ved innkjøring, men normalt går man til kassen selv etterpå. Egentlig så var det aller første gang jeg var på gjenvinningsstasjon 🤣 så vet ikke helt hvordan det funker. Hun på tlf sa i hvertfall at det vil koste 100 kr. Det stod en dame ved innkjøringen som spurte hva jeg skal kaste. Men hun sa ingen ting om betaling Ts Anonymkode: 27a94...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Hos oss betaler vi med Vipps (står store skilt med prisliste, nummer og qr-kode rundt på hele anlegget) eller vi kan gå inn på et kontor og betale med kort eller kontanter. Anonymkode: 30214...29e 1
Hensatt Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her er det som i parkeringshus - skiltgjenkjenning. Dumt at det skal koste penger å kjøre ting på søpla. Er blant annet derfor folk dumper hageavfall og det som verre er, i skråninga... Hvis de lot deg dra, så er du ferdig med saken nå. Anonymkode: dbf1a...ae3 Hageavfall er som regel gratis å levere. 3
Hensatt Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Egentlig så var det aller første gang jeg var på gjenvinningsstasjon 🤣 så vet ikke helt hvordan det funker. Hun på tlf sa i hvertfall at det vil koste 100 kr. Det stod en dame ved innkjøringen som spurte hva jeg skal kaste. Men hun sa ingen ting om betaling Ts Anonymkode: 27a94...f1a Da burde du jo spurt hvor du skulle betale når du var der. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Hensatt skrev (43 minutter siden): Hageavfall er som regel gratis å levere. Vi kjører gjennom skiltgjenkjenninga uavhengig av hva vi har i lasten, så vi betaler uansett hva vi hiver. Så trekkes penger automatisk. Anonymkode: dbf1a...ae3
Hensatt Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kjører gjennom skiltgjenkjenninga uavhengig av hva vi har i lasten, så vi betaler uansett hva vi hiver. Så trekkes penger automatisk. Anonymkode: dbf1a...ae3 Her er hageavfall på utsiden slik at man slipper å kjøre inn.
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Hensatt skrev (13 minutter siden): Her er hageavfall på utsiden slik at man slipper å kjøre inn. Hos oss er det i enden av hele sulamitten 😅 Kommer ikke unna den bommen der. Jeg synes så absolutt det bør være gratis å hive hageavfallet. Anonymkode: dbf1a...ae3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hos oss er det i enden av hele sulamitten 😅 Kommer ikke unna den bommen der. Jeg synes så absolutt det bør være gratis å hive hageavfallet. Anonymkode: dbf1a...ae3 Løses veldig greit her ved å dumpe det i skråningen hvis ikke 👍😊 sånn er det her Anonymkode: d9d15...d77 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai Hvordan tenker dere at det skal være gratis å kaste deres egen søppel? Det koster jo mange millioner å drive en sånn stasjon hvert år. Vi er fullstendig blinde for prioriteringer i dette landet. Anonymkode: 5d770...675 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai Her vi bor er restavfall man har inni bilen gratis. Det er først når man kommer med søppel i tilhenger at det koster noe. Anonymkode: 60b2a...cfe
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Her er det gratis, med mindre det er i sorte søppelsekker. Anonymkode: 9b671...659
AnonymBruker Skrevet 26. mai #16 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan tenker dere at det skal være gratis å kaste deres egen søppel? Det koster jo mange millioner å drive en sånn stasjon hvert år. Vi er fullstendig blinde for prioriteringer i dette landet. Anonymkode: 5d770...675 Tenker det burde gå under skattepengene vi betaler. Vi betaler dobbelskatt på mye. Alt er jo skattet. Vi skatter av lønna vår, som vi selvfølgelig skal. Men så skal det være bompenger, moms på mat, moms på det ene og det andre. Og dette etter at lønna er skatta. Jeg er flink og sparer penger, men så skal de jammen ha formueskatt fordi jeg har klart å spare opp penger som allerede er skattet av. Anonymkode: 97d30...bf4 2
Brunello Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai Hos oss er hageavfall og en del annet gratis, mens andre ting må betales for. Den som slipper deg inn avgjør om det skal betales eller ikke. 1
Brunello Skrevet 26. mai #18 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenker det burde gå under skattepengene vi betaler. Vi betaler dobbelskatt på mye. Alt er jo skattet. Vi skatter av lønna vår, som vi selvfølgelig skal. Men så skal det være bompenger, moms på mat, moms på det ene og det andre. Og dette etter at lønna er skatta. Jeg er flink og sparer penger, men så skal de jammen ha formueskatt fordi jeg har klart å spare opp penger som allerede er skattet av. Anonymkode: 97d30...bf4 Synes det er greit å betale for tjenester. Da betaler jeg det samme som deg for å kaste på dynga. Om det hadde gått etter inntekt, måtte en av oss antakelig betalt mer enn den andre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Skrevet 26. mai Jøss - her jeg bor er det "gratis", det vil si inkludert i renovasjonsavgiften. Skjønner at jeg skal slutte å klage på at det er kveldsåpent kun én gang i uka, jeg slipper i hvertfall å betale ekstra for å levere ting der 😎 (det er åpent mandag-fredag fra tidlig om morgenen, så det går egentlig an å dra dit før jobb også) Ts: når du har kommet deg hjem uten å betale, så tenker jeg du bare kan slutte å bekymre deg for det. Neste gang kan du spørre ved inngangen om hvordan du skal gjøre opp for deg 👍 Anonymkode: 5a2c2...c23 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei I dag kastet jeg rundt 10 store poser med restavfall og en støvsuger på gjenvinningsstasjon i ullensaker kommune. Jeg ringte på forhånd og de sa det skal koste 100 kr. Men når jeg var der så var det ingen som spurte etter betaling. Har jeg gjort noe feil her? Anonymkode: 27a94...f1a Du skulle jo ha betalt 100 kr? Hvis du vil gjøre opp for deg, så ring, forklar saken, og spør om det går an å betale med vipps denne gang, og selvsagt hvordan du betaler neste gang du skal hive noe der Anonymkode: 53e4e...507 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå