AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:45 #41 Del Skrevet mandag kl 15:45 Jeg og samboer bor i mitt hus og han betaler all mat og de fleste husholdningsartikler. Vi har bodd sånn snart et år og kommer til å kjøpe oss noe felles ila året. Jeg vet ikke hva som er riktig for dere, men kan du ikke sjekke muligheten for å kjøpe deg inn uten å måtte spare i ørten år? Hun er i tillegg 30 år og regner med hun vil ha barn de neste 5 årene? Anonymkode: a8ca0...196 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:45 #42 Del Skrevet mandag kl 15:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, leiligheten hadde nok kostet nærmere 27.000 å leie ut i dag tipper jeg.... Det er en veldig fin leilighet og jeg trives godt i den, jeg har bare lagt merke til at jeg betaler litt mye tror jeg. Samboeren trenger i hvertfall heller ikke å bekymre seg for selge med tap. Hun kjøpte i et rolig marked i senhøsten 2023, og jeg tror halvparten av boligene som ble omsatt i sameiet vårt hittil i 2025 gikk minst en halv million over prisantydningen. Anonymkode: a05e6...004 Om hun kunne leid ut for 27k, betaler du alt for lite. Anonymkode: 215d2...f88 14 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:48 #43 Del Skrevet mandag kl 15:48 Hun tenker nok hun er grei om du betaler 8000 i mnd for leie i et dyrt område i en leilighet hun betaler 35 000 i mnd på. Hva som blir helt rett er jeg usikker på. Om den koster en del er det kanskje ikke så aktuelt for deg å kunne kjøpe deg inn med det første heller, og mulig hun ikke er keen på å downgrade til noe dere begge kan kjøpe? Ville snakket med henne om alle utgiftene, og sett på hvordan du kan spare mest mulig for å omsider kunne komme inn i boligmarkedet du og. Uten at hun føler hun må gå inn en leieboer. Anonymkode: 168e8...6b4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet mandag kl 15:57 #44 Del Skrevet mandag kl 15:57 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo rimelig å betale noe husleie. Man hadde ikke bodd gratis andre steder heller. Anonymkode: a66d4...7c4 Dette er et godt dag man økseskaft svar. Jeg bare definerer hvilke komponenter jeg mener bør inngå i "husleie". Altså at det baserer seg på relle kostnader. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:51 #45 Del Skrevet mandag kl 16:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, leiligheten hadde nok kostet nærmere 27.000 å leie ut i dag tipper jeg.... Det er en veldig fin leilighet og jeg trives godt i den, jeg har bare lagt merke til at jeg betaler litt mye tror jeg. Samboeren trenger i hvertfall heller ikke å bekymre seg for selge med tap. Hun kjøpte i et rolig marked i senhøsten 2023, og jeg tror halvparten av boligene som ble omsatt i sameiet vårt hittil i 2025 gikk minst en halv million over prisantydningen. Anonymkode: a05e6...004 Mye? Du betaler under 1/3 av markedsleie. Du bor billig. Og hvor mye renter og avdrag hun har er totalt irrelevant, hvorfor skal det være forskjellig leie hvis hun har vært flink og spart mye egenkapital? Egenkapital har en kostnad den også. Hva er alternativet ditt, kan du bo billigere noe annet sted? Anonymkode: 1541c...2bf 13 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet mandag kl 16:53 #46 Del Skrevet mandag kl 16:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er snarere 35-36 tusen per mnd for boligen tror jeg, inkl felleskostnader. Det er som sagt skikkelig dyrt. Hadde jeg ikke bodd hos henne, hadde hun nok leid ut det andre soverommet sitt Anonymkode: a05e6...004 Så hennes boutgifter er 35-36 0000 og dine er 8000? Og felleskostnader deler dere på? Da har hun faktisk gitt deg en stor rabatt for å bo i leiligheten. Du skriver et annet sted at den sikkert kunne vært leid ut for 27 000 - da betaler du i praksis under 1/3 av markedsleie = veldig god samboerrabatt, vil jeg mene som også sikrer at du har mulighet til å spare penger. Og ja - du skal, som voksen, betale for å bo, så det er ikke urettferdig i det hele tatt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er nok mer sparsommelig enn meg og sparer mye i fond e.l, det skjønner jeg lite av. Jeg bruker ofte penger på ting (fritidsaktiviteter) som hun mener er unødvendige, men henger seg lite opp i det så lenge jeg betaler for det vi er blitt enige om. Det er jo heller ikke slik at jeg betaler for all maten, men nok mesteparten mistenker jeg. Bilen står på meg, så det er kanskje naturlig at jeg betaler for den, selvom hun bruker den av og til..... Anonymkode: a05e6...004 Men du VET ikke at du betaler mer enn henne i matutgifter? Du tror….. Da tenker jeg at du må si at den kommende måneden så samler dere kvitteringer og så sammenligner dere ved månedens slutt hvem som har betalt hva av forbruket på mat og husholdningsting. Da vil du VITE hva hver av dere betaler og ikke bare tro. Du kan nemlig ikke hevde at du betaler mest for denne typen ting fordi du „mistenker“ det. Hva har dere avtalt rundt bilen da? I utgangspunktet: din bil - dine utgifter. Hvor mye er „av og til“ som hun bruker den, og er det da bare henne eller fordi dere skal på tur/gjøre noe sammen/handle for fellesskapet el? Det er stor forskjell på om hun bruker den ca 1 gang i måneden eller flere ganger i uka…. Men her må dere snakke sammen, siden du skriver at bilen står på deg (eier du den alene/hadde da dere flyttet sammen eller hva) så høres det for meg ut som om hun ikke hadde bil før du kom inn i bildet og egentlig klarte seg greit uten. Du bruker penger på „fritidsaktiviteter“ - betyr det som DU er med på eller som dere gjør sammen? Fordi hvis det er det første så er det jo din prioritering som hun ikke har noe med. Du skriver at hun henger seg ikke opp i det, så lenge du betaler det du skal. Det er vel helt naturlig, hvis DU prioriterer DINE hobbyer, så er det helt opp til deg - men det er jo ikke sånn at hun skal sponse dine greier, det må du jo betale for selv. Og det er jo også DIN prioritering i såfall, DU vil heller bruke pengene dine på fritidsaktiviteter og hobbyer, mens hun sparer. Og da blir jo resultatet også at hun eier, mens du gjør det ikke. AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, leiligheten hadde nok kostet nærmere 27.000 å leie ut i dag tipper jeg.... Det er en veldig fin leilighet og jeg trives godt i den, jeg har bare lagt merke til at jeg betaler litt mye tror jeg. Samboeren trenger i hvertfall heller ikke å bekymre seg for selge med tap. Hun kjøpte i et rolig marked i senhøsten 2023, og jeg tror halvparten av boligene som ble omsatt i sameiet vårt hittil i 2025 gikk minst en halv million over prisantydningen. Anonymkode: a05e6...004 Sorry - men her lyser det misunnelse. Ja, hun var „heldig“ å kjøpte i et rolig marked - men hun har, som du selv har skrevet, også prioritert å spare/leve sparsommelig nettopp for å ha muligheten til å kjøpe, i et område hvor hun forhåpentligvis vil bo, men som også gir avakstning. At hun har prioritert på denne måten er ikke „urettferdig“ overfor deg og ut fra det du har skrevet, så utnytter hun deg ikke økonomisk heller. Dere bør -s om sagt - se over de løpende utgiftene (mat, husholdning, bil, fellesaktiviteter) men du har ingenting å klage på hva gjelder selve bokostnaden, ei heller at hun potensielt har en leilighet som hun kan tjene godt på ved salg. Dette er fordi HUN har spart, noe du ikke har gjort. 15 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:01 #47 Del Skrevet mandag kl 17:01 Å betale 8000 for å bo i en leilighet hvor markedsleie er på 27 000 er ikke dyrt, skjønner ikke hva du klager for. Anonymkode: 368b2...85e 11 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36092815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #48 Del Skrevet mandag kl 19:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å betale 8000 for å bo i en leilighet hvor markedsleie er på 27 000 er ikke dyrt, skjønner ikke hva du klager for. Anonymkode: 368b2...85e Men så betaler TS oftest mat, bilen og har hjulpet med oppussing. Mat og bil må de finne en rettferdig fordeling på. Timene TS har lagt ned i oppussingen burde gi avslag i leien han har betalt. Anonymkode: 7e811...e2c 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:22 #49 Del Skrevet mandag kl 19:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mye? Du betaler under 1/3 av markedsleie. Du bor billig. Og hvor mye renter og avdrag hun har er totalt irrelevant, hvorfor skal det være forskjellig leie hvis hun har vært flink og spart mye egenkapital? Egenkapital har en kostnad den også. Hva er alternativet ditt, kan du bo billigere noe annet sted? Anonymkode: 1541c...2bf Det stemmer ikke siden samboeren måtte skattet 22% om hele leiligheten ble leid ut. Anonymkode: 7e811...e2c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:27 #50 Del Skrevet mandag kl 19:27 Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor man flytter inn til noen som eier huset eller leiligheten, det blir aldri rettferdig ene eller andre veien. Selg og kjøp noe sammen er eneste rette å gjøre, har man ikke egenkapitalen som trengs, så vent og spar opp. Anonymkode: 5d209...f42 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:31 #51 Del Skrevet mandag kl 19:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det stemmer ikke siden samboeren måtte skattet 22% om hele leiligheten ble leid ut. Anonymkode: 7e811...e2c Poenget er ikke hva samboeren får inn men hva ts betaler i forhold til hva han måtte betalt et annet sted. Anonymkode: 1541c...2bf 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:33 #52 Del Skrevet mandag kl 19:33 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men så betaler TS oftest mat, bilen og har hjulpet med oppussing. Mat og bil må de finne en rettferdig fordeling på. Timene TS har lagt ned i oppussingen burde gi avslag i leien han har betalt. Anonymkode: 7e811...e2c Han kan jo skylde seg selv når de ikke avtaler ting på forhånd. Anonymkode: 368b2...85e 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprut Skrevet mandag kl 19:36 #53 Del Skrevet mandag kl 19:36 Alt er relativt. I og med at du er mann, og leier av en kvinne, bør du finne deg i å betale skikkelig for deg Hadde du vært i omvendt posisjon, og leid ut til en kvinne, burde du sponset det hele - hvert fall mesteparten! Det forutsatt at vi skal følge logikken på dette forumet 💦 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:36 #54 Del Skrevet mandag kl 19:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor man flytter inn til noen som eier huset eller leiligheten, det blir aldri rettferdig ene eller andre veien. Selg og kjøp noe sammen er eneste rette å gjøre, har man ikke egenkapitalen som trengs, så vent og spar opp. Anonymkode: 5d209...f42 Jeg forstår ikke den filosofien. Om den ene alt eier eller har råd til å kjøpe, så er det heller ikke rettferdig at den skal vente på at en partner har råd til å kjøpe. Synes det er greit om begge tjener litt på å bo sammen. Om den ene eier og den som flytter inn får bo rimeligere enn vedkommende ville gjort enten h*n bodde i kollektiv eller leid bolig - så er det vinn vinn i mitt hode. I utgangspunktet så synes jeg det er riktigere å se på hva vedkommende ville måtte betale om de ikke var samboere, ikke hva markedsleie for boligen den andre eier er. Her er det veldig uklart om ts faktisk betaler mer for mat enn samboeren, eller om det bare er et inntrykk han har. Jeg er enig i forslag som har kommet tidligere i tråden i å lage en oversikt over alt som går inn i husholdningen. Eventuelt se på hvem som bruker mest av det som kjøpes. Anonymkode: c0186...37d 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:46 #55 Del Skrevet mandag kl 19:46 Jeg synes det er veldig rart at samboeren din krever så mye penger av deg for å bo der med henne. At dere deler på utgifter til strøm, fellesutgifter osv er rimelig, men du betaler nok for at hun skal betale ned på et lån til en bolig hun kommer til å eie alene hvis forholdet slutter. Hvis du betaler ned på lånet hennes burde jo du eie litt av den. Anonymkode: 646ea...256 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:53 #56 Del Skrevet mandag kl 19:53 Tufsla&Vifsla skrev (2 timer siden): Så hennes boutgifter er 35-36 0000 og dine er 8000? Og felleskostnader deler dere på? Da har hun faktisk gitt deg en stor rabatt for å bo i leiligheten. Du skriver et annet sted at den sikkert kunne vært leid ut for 27 000 - da betaler du i praksis under 1/3 av markedsleie = veldig god samboerrabatt, vil jeg mene som også sikrer at du har mulighet til å spare penger. Og ja - du skal, som voksen, betale for å bo, så det er ikke urettferdig i det hele tatt. Men du VET ikke at du betaler mer enn henne i matutgifter? Du tror….. Da tenker jeg at du må si at den kommende måneden så samler dere kvitteringer og så sammenligner dere ved månedens slutt hvem som har betalt hva av forbruket på mat og husholdningsting. Da vil du VITE hva hver av dere betaler og ikke bare tro. Du kan nemlig ikke hevde at du betaler mest for denne typen ting fordi du „mistenker“ det. Hva har dere avtalt rundt bilen da? I utgangspunktet: din bil - dine utgifter. Hvor mye er „av og til“ som hun bruker den, og er det da bare henne eller fordi dere skal på tur/gjøre noe sammen/handle for fellesskapet el? Det er stor forskjell på om hun bruker den ca 1 gang i måneden eller flere ganger i uka…. Men her må dere snakke sammen, siden du skriver at bilen står på deg (eier du den alene/hadde da dere flyttet sammen eller hva) så høres det for meg ut som om hun ikke hadde bil før du kom inn i bildet og egentlig klarte seg greit uten. Du bruker penger på „fritidsaktiviteter“ - betyr det som DU er med på eller som dere gjør sammen? Fordi hvis det er det første så er det jo din prioritering som hun ikke har noe med. Du skriver at hun henger seg ikke opp i det, så lenge du betaler det du skal. Det er vel helt naturlig, hvis DU prioriterer DINE hobbyer, så er det helt opp til deg - men det er jo ikke sånn at hun skal sponse dine greier, det må du jo betale for selv. Og det er jo også DIN prioritering i såfall, DU vil heller bruke pengene dine på fritidsaktiviteter og hobbyer, mens hun sparer. Og da blir jo resultatet også at hun eier, mens du gjør det ikke. Sorry - men her lyser det misunnelse. Ja, hun var „heldig“ å kjøpte i et rolig marked - men hun har, som du selv har skrevet, også prioritert å spare/leve sparsommelig nettopp for å ha muligheten til å kjøpe, i et område hvor hun forhåpentligvis vil bo, men som også gir avakstning. At hun har prioritert på denne måten er ikke „urettferdig“ overfor deg og ut fra det du har skrevet, så utnytter hun deg ikke økonomisk heller. Dere bør -s om sagt - se over de løpende utgiftene (mat, husholdning, bil, fellesaktiviteter) men du har ingenting å klage på hva gjelder selve bokostnaden, ei heller at hun potensielt har en leilighet som hun kan tjene godt på ved salg. Dette er fordi HUN har spart, noe du ikke har gjort. Nei det er mine fritidsinteresser som koster ganske mye penger. Hun betaler nok i direkte tall mer for bolig enn meg, men hun har også fått mye verdistigning under siste. Jeg ville si at jeg betaler 70% av maten, men spiser selvfølgelig også mere, det er et argument. Anonymkode: a05e6...004 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:55 #57 Del Skrevet mandag kl 19:55 Er dere økonomiske analfabeter hele gjengen på dette forumet, eller? Hvordan i huleste klarer så mange av dere å regne dere frem til at TSs husleie er for høy for den kåken? TS er en sløsefant uten peiling på økonomistyring. Ta tak i sløsingen din og start å spare opp egenkapital! Du kommer aldri igjen til å bo så billig i noen storby. Anonymkode: 93809...ef6 19 11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:57 #58 Del Skrevet mandag kl 19:57 Støtter forslaget om at dere har en «bank og økonomidag». Hvor mye egenkapital har du spart deg opp? Hvis du ikke har spart noe, må du jo begynne med det! Anonymkode: 33842...340 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:57 #59 Del Skrevet mandag kl 19:57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er veldig rart at samboeren din krever så mye penger av deg for å bo der med henne. At dere deler på utgifter til strøm, fellesutgifter osv er rimelig, men du betaler nok for at hun skal betale ned på et lån til en bolig hun kommer til å eie alene hvis forholdet slutter. Hvis du betaler ned på lånet hennes burde jo du eie litt av den. Anonymkode: 646ea...256 Hvorfor er lånet hennes relevant? Hvis hun ikke eide men leide ville ingen vært uenig i at han skulle betale en andel av husleien. Hvis de leide seg noe sammen og hun leide ut sin leilighet ville de fleste ment at husleien i felles leilighet skulle deles likt og hun skulle beholde sin leieinntekt. Men så snart hun eier, så skal han være fritatt? Hvorfor er hennes eierforhold og finansiering relevant for hans boutgifter? Anonymkode: 1541c...2bf 12 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #60 Del Skrevet mandag kl 20:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dere økonomiske analfabeter hele gjengen på dette forumet, eller? Hvordan i huleste klarer så mange av dere å regne dere frem til at TSs husleie er for høy for den kåken? TS er en sløsefant uten peiling på økonomistyring. Ta tak i sløsingen din og start å spare opp egenkapital! Du kommer aldri igjen til å bo så billig i noen storby. Anonymkode: 93809...ef6 Herlig innlegg, måtte le 😂 Anonymkode: 5d209...f42 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843091-bor-med-en-fantastisk-kvinne-men-f%C3%B8ler-meg-litt-urettferdig-behandlet-%C3%B8konomisk/page/3/#findComment-36093730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå