kitty Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Hei MIn skjønne 2-åring skal få nytt regntøy og jeg lurer på hva slags. I fjor fikk han et stivt, solid oljehyre fra HH. Det har vi vært veldig fornøyd med og det har holdt gjennom et år med krabbing, skliing og tryning. Vi kan nesten ikke se at det er brukt. Men så ser jeg at i alle klær/sportsbutikker osv går det mer og mer over til de myke regndressene. Jeg lurer på om de er slitesterke selv om de ikke ser sånn ut? Hva slags merke bruker dere på regntøy og hvilke erfaringer har dere med deres?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 Spør gjerne mye og lenge i butikken om de vet hva regntøyet er laget av. En god del moderne regntøy, også for barn, er laget av helsefarlige stoffer (blant annet de supergiftige stoffene som skal mykgjøre plast). Hvis de ikke kan svare, si at du kommer tilbake når de har ringt produsenten. Mange flere burde være bevisste på dette og tyne butikker og produsenter, for det er skummelt at små barn skal gå med giftstoffer i klærne. Da jeg var liten og hadde på regnjakke, gikk jeg alltid og tygget på "flippen" som stakk ut under haken. Det er det sikkert mange barn som gjør!
Pimbila Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 I "tv2 hjelper deg" var det vel KappAhl som kom best ut i test. H&M kom like bak. Jeg jobber i barnehage og kjøper H&M regntøy til barna mine. Synes det er bra kvalitet.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 Mer om gift i regntøy: http://www.naturvernforbundet.no/cgi-bin/n...imaker?id=81334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå