Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ja, media har jo tvunget dem i kne.

Nå skal vi vel få en oppfølging fra medias side om galskapen ved å kaste så mange tonn med mat.

Så du vet bedre enn mattilsynet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Gambler ikke med ungenes liv og helse, selv om risikoen sikkert tilsvarer dråpen i havet. Å kutte ut kjøtt en periode er ikke noe stort offer.

Kjører du bil med barna, eller lar dem sitte på med andre i bil?

Eller man kan rett og slett steke maten sin skikkelig.

:Nikke:

hvis man liker rått kjøtt må man eventuelt spise biff eller andre kjøttstykker, ikke kvernete kjøttprodukter.

men med dette hysteriet som råder nå, kan man jo håpe at kjøttdeigen snart kommer på tilbud. Da skal jeg fylle opp fryseren til en billig penge ;)

Gjest Camelia
Skrevet (endret)
Kjører du bil med barna, eller lar dem sitte på med andre i bil?

Ja, det gjør jeg. Jeg kan selvfølgelig ikke eliminere alle farene som lurker. Men potensielle farer det er enkelt å gjøre noe med, som å la være å spise kjøtt en kort periode, det synes jeg er grei skuring.

Synes det er en billig og uproblematisk forsikring, når forholdene er så uklare som de er. Godt stekt eller ikke.

Endret av Camelia
Gjest Gjest
Skrevet

Her er listen:

Rå Karbonadedeig

Rå Kjøttdeig

Rå Familiedeig

Rå Kjøttfarse

Rå hamburgere

Alle andre former for rå ”burgere”

Alle former for rå kjøttkaker og karbonader

Alle andre former for rå deiger og farser laget av storfekjøtt

www.mattilsynet.no

Gjest Karolina
Skrevet
Det er tydeligvis vanlig å servere rått kjøtt her i landet.

Enig, tåpelig.....det var nytt for meg at såpass mange mennesker i dette landet ikke steker kjøttet før de spiser det!

:overrasket::sjokkert::sjokkbla::redd::sjokkbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Her er listen:

Rå Karbonadedeig

Rå Kjøttdeig

Rå Familiedeig

Rå Kjøttfarse

Rå hamburgere

Alle andre former for rå ”burgere”

Alle former for rå kjøttkaker og karbonader

Alle andre former for rå deiger og farser laget av storfekjøtt

www.mattilsynet.no

Men dette gjelder i Sverige, der kan man handle trygt, hyggelig og rimelig! :klappe::Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Norsk elg er visst ikke trygt for tiden heller. Jeg tror jeg holder meg unna alt norskt kjøtt i hele 2006 jeg og satser på laks og breiflabb isteden :)

Gjest Gjest
Skrevet
Enig, tåpelig.....det var nytt for meg at såpass mange mennesker i dette landet ikke steker kjøttet før de spiser det!

:overrasket:  :sjokkert:  :sjokkbla:  :redd:  :sjokkbla:

Det kan jo hende at det rå kjøttet har vært nær annen mat før tilberedning, eller dårlig håndvask/ utstyrsvask er involvert.

(Ellers er rått kjøtt veldig godt! ;) )

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Fullstendig enig. Jeg synes de burde ha trukket alle mistenkelige kjøttprodukter fra butikker umiddelbart.

Jeg synes de burde selge den kjøttdeigen de er usikre på til redusert pris, slik at vi som ikke er hysteriske og steker maten kunne fyllt opp fryseren til en rimelig penge...

Skrevet

Synes jeg har sett kjøttdeig på tilbud flere steder i det siste jeg.

Men vi spiser stort sett kjøttdeig av svin vi da.

Gjest Camelia
Skrevet

Regner med at dere som bare fnyser og kaller folk hysteriske og tåpelige ikke har små barn selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes jeg har sett kjøttdeig på tilbud flere steder i det siste jeg.

Men vi spiser stort sett kjøttdeig av svin vi da.

Javel? det er da like viktig å steke kjøttdeig av svin. Det kan komme tarmbakterier i alle kvernete kjøttprodukter uansett hvilket dyr det stammer fra.

Man bør bruke to ulike fjøler til kjøtt og andre matvarer. God håndvask er også viktig.

Gjest Gjesta
Skrevet
Regner med at dere som bare fnyser og kaller folk hysteriske og tåpelige ikke har små barn selv.

Jeg har små barn, jeg syns det er litt hysterisk.

Gjest Camelia
Skrevet

Jeg er temmelig lite hysterisk ellers, så da får jeg vel bare være "litt" hysterisk i akkurat denne sammenhengen. ;)

Skrevet

Kjøp kjøttet deres i Sverige så slipper dere det problemet :):sjarmor:

Skrevet
Kjøp kjøttet deres i Sverige så slipper dere det problemet :)  :sjarmor:

Så svensker er til å stole på? haha ;)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har anlegg for å bli hysterisk, bare fordi jeg får barn... Hadde nok tenkt akkurat det samme som jeg har gjort nå, dersom jeg hadde barn, nemlig at så lenge kjøttdeigen ikke kommer i kontakt med andre matvarer, og vi steker kjøttet skikkelig, så holder det lenge som forhåndsregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...