LilleBille Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Jeg har ikke lyst på stek .. er det noen som har noen gode forslag på hva jeg kan bruke den til i stedet ... er helt tom for ideer.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 Tja, jeg bruker ofte bogstek i gryteretter og supper. Jeg skjærer vekk svor og fett først og kutter så kjøttet i passende biter. Det egner seg best i retter som skal koke en stund, siden det ikke er så mørt kjøtt. Sist laget jeg en skikkelig hot indisk curry av kjøttet. Når jeg bruker bokstek som steik liker jeg best å grytesteke det sammen med masse hvitløk og urter. Da bruner jeg steika først i gryta, tar den ut før jeg bruner litt grønnsaker (gulrot, løk, sellerirot). legger kjøttet tilbake oppå grønnsakene, har masse hvitløk og urter, samt salt og pepper, over og rundt, heller på litt vann eller vin. Legg lokk på gryta og sett den i ovnen på 180 grader i ca 2 timer.
LilleBille Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2006 Kanskje jeg skal prøve en indisk curry. Pleier å lage det med kylling - men det kan sikkert være et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå