Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er med i en løpegruppe som er ganske uforpliktende, men sosial likevel og ganske stor. Er det innafor å prøve å bli kjent med noen av jentene derfra og spørre dem ut på en kaffe så lenge man gjør det på en høflig og vennlig måte og respekterer et nei? Eller er det bare å misbruke en sosial arena der settingen er felles trening til å omgjøre det til en sjekkearena. Jeg spør fordi tinder og andre datingapper ikke fungerer for meg, jeg får aldri svar på min henvendelser der...

Det at jenter som regel kommer i grupper på 2-3 stk, gjør det heller ikke lettere å bli kjent med dem, det krever jo mot å gå bort til en flokk jenter og starte en prat.. Er det noen som har noen tips der til at man ikke blir sett på som "needy" og "desperat"?

Mann 29

Anonymkode: ec862...672

Fortsetter under...

Tenker det fort blir litt creepy? Bedre å sjekke opp når du møter de i grupper, eventuelt finne ut hvor de bor og gå "tilfeldig" forbi og slå av en prat. Sistnevnte krever at du har en del fritid 

Det komme litt an på... snakker du med de når dere løper.

Eller løper jentene for seg selv og for deg selv?

Vil jo tro du kan prøve..men dette må du føle litt selv på

• Liker 2
Majer skrev (Akkurat nå):

Tenker det fort blir litt creepy? Bedre å sjekke opp når du møter de i grupper, eventuelt finne ut hvor de bor og gå "tilfeldig" forbi og slå av en prat. Sistnevnte krever at du har en del fritid 

Enda mere creepy å begynne å stalke noen

• Liker 30
  • Nyttig 6
AnonymBruker

Helt innafor, det er innenfor bestandig så lenge man er høflig og godtar avslag uten masse masing om hvorfor :) Hvordan skal man treffes lenger da om alle sosiale settinger er "feil" og ikke lov å prate til damer i ?

Anonymkode: f3f7e...5aa

• Liker 11
  • Nyttig 11

Annonse

AnonymBruker

Det er vel ikke noe problem hvis en kommer i kontakt med ei som er hyggelig og som viser at hun setter pris på selskapet? 
Men jeg hadde brukt litt tid før jeg hadde spurt om en kaffedate sånn at det ikke virker påtrengende. 
Det er ikke alltid sånn at fordi en kommer i kontakt med noen som er hyggelig tilbake så betyr det gjensidig tiltrekning. 
Noen mistolker det, og det er derfor en skal bruke litt tid. 

Anonymkode: 68d4c...38c

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Jenter liker å ha et fristed fri for sjekking og innpåslitne menn. Som når de trener. 
Ikke glem at jenter ofte jogger sammen for å unngå overfallsvoldtekter. 

Anonymkode: ca516...fce

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er med i en løpegruppe som er ganske uforpliktende, men sosial likevel og ganske stor. Er det innafor å prøve å bli kjent med noen av jentene derfra og spørre dem ut på en kaffe så lenge man gjør det på en høflig og vennlig måte og respekterer et nei? Eller er det bare å misbruke en sosial arena der settingen er felles trening til å omgjøre det til en sjekkearena. Jeg spør fordi tinder og andre datingapper ikke fungerer for meg, jeg får aldri svar på min henvendelser der...

Det at jenter som regel kommer i grupper på 2-3 stk, gjør det heller ikke lettere å bli kjent med dem, det krever jo mot å gå bort til en flokk jenter og starte en prat.. Er det noen som har noen tips der til at man ikke blir sett på som "needy" og "desperat"?

Mann 29

Nei det er ikke innafor.

Og du bør tenke på hvorfor du omtaler det jeg antar, og håper er voksne kvinner som barn mens du selv omtaler du som voksen... 

Jenter er pr definisjon barn. 

Anonymkode: 3fa65...18e

• Liker 5
  • Nyttig 7
Amy71 skrev (3 minutter siden):

Enda mere creepy å begynne å stalke noen

Det spørs jo om personen finner det ut eller ikke😅 Jeg har lest om flere mannlige kjendiser som ble sammen med damer etter å ha mast på dem på Instagram. Ingen reagerer på den oppførselen. Eller menn som sjekker opp fulle jenter på byen

Så lenge ts tar et nei for et nei tenker jeg det er mye bedre enn de tingene jeg nevner over  

AnonymBruker

Hvis du er i en løpegruppe så er det jo rimelig sosialt lavpanna å starte med å be ut på date.  Det er veldig mange jenter som er i et forhold og som synes det er ubehagelig å bli forsøkt sjekket opp hele tiden. 

Her har du sjansen til å faktisk bli litt kjent med mennesket på en normal måte. Hvorfor kan du ikke det? Bare slå av en prat og se hvor det bærer. Må man være så innpåsliten og tenke "datine-material" hele tiden?

Anonymkode: 551a9...8a6

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker

Ahh det minner meg om den gangen jeg spørte en mann om å gå noen runder sammen. Vi gikk samme løype rundt et vann, og han så på meg hver gang jeg gikk forbi. Jeg synes han var kjekk og siden vi begge gikk alene så tenkte jeg at jeg skulle spørre han om å gå noen runder sammen. Jeg spurte han etter å ha mannen meg opp, og mannen ble ikke noe annet en superklein og sa at han ventet på en telefon. Merket det bare var en unnskyldning. Han ville gå i fred og jeg hadde mistolket signalene. 

Ikke helt det samme, men dette bare minnet meg om den gangen. Huff, blir litt flau. 

Anonymkode: c9820...966

• Liker 3
  • Hjerte 8
AnonymBruker

Nå trodde jeg det var enda en som syntes det var lurt å løpe etter tilfeldige jenter på joggetur og sjekke dem opp, den forrige tråden om det ble milelang og noen menn insisterte hardt på at dette var greit. Men hvis du allerede er i en løpegruppe og kjenner folk der, blir det tross alt litt bedre. Men ikke begynn å "sjekke opp" uten at det er noen tegn på at de er interessert.

Anonymkode: 8d9ab...8b6

• Liker 9

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes slike spørsmål er så rare. Som med alle relasjoner; man må føle seg frem.

Er de 2-3 som løper sammen, og ikke er kontaktsøkende, så holder man seg unna. Er man smilende og småprater litt når det passer seg, så ser man raskt hva slags respons de gir. Man kan gå fra å spørre om en treningsklokke, til å få litt bedre tone, kan da spørre om de bor i nærheten, får man da bare et kort "ja" eller "nei", så tar man et steg tilbake igjen. 

Det er slik du nærmer deg kvinner på en ikke-creepy måte, som heller ikke blir ubehagelig etterpå. 

Anonymkode: ed974...81b

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ahh det minner meg om den gangen jeg spørte en mann om å gå noen runder sammen. Vi gikk samme løype rundt et vann, og han så på meg hver gang jeg gikk forbi. Jeg synes han var kjekk og siden vi begge gikk alene så tenkte jeg at jeg skulle spørre han om å gå noen runder sammen. Jeg spurte han etter å ha mannen meg opp, og mannen ble ikke noe annet en superklein og sa at han ventet på en telefon. Merket det bare var en unnskyldning. Han ville gå i fred og jeg hadde mistolket signalene. 

Ikke helt det samme, men dette bare minnet meg om den gangen. Huff, blir litt flau. 

Anonymkode: c9820...966

Dette er eksempel på det jeg mener. Man sier ikke rett ut "skal vi gå en runde sammen?". Men "ser ut til at vi har samme preferanser for løype", på en humoristisk måte. Eller fake en strekk, og se hvordan samtalen går. Da er det enklere å avvise, og enklere å bli avvist. 

Anonymkode: ed974...81b

• Liker 2

Det kommer helt an på hvordan du går fram, tenker jeg. Seriesjekking, der du prøver deg på den ene etter den andre er ikke så stilig. Hvis det på den annen side er ei som utpeker seg, burde du prøve å komme i prat med henne. Det skulle da bare mangle, egentlig. Løpegrupper er en sosial arena der man møter andre med samme interesse (løping). At folk dater andre med samme interesser er bare normalt. Det unormale er jo om "alt" skal gå gjennom sjekke-apper. 

Har du tilgang til Aftenposten, kan du jo lese artikkelen i lenken. Det står ingen ting om creepy der. ;) https://www.aftenposten.no/sprek/i/qPal3e/fant-kjaerligheten-i-loepegruppe

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
mommyaka skrev (23 minutter siden):

Det komme litt an på... snakker du med de når dere løper.

Eller løper jentene for seg selv og for deg selv?

Vil jo tro du kan prøve..men dette må du føle litt selv på

For eksempel ja, altså det er en gruppe som er åpen. Ikke alle kommer med andre og det er flere jenter der enn menn.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mann 29

Det er vanskelig å ikke bli sett på som needy og desperat så lenge det er nettopp det man er.

Man merker jo tiltrekning, ikke noe vits å plage damer som ikke har vist interesse.

Anonymkode: 2c15e...c39

• Liker 3
  • Nyttig 1

Hvor mange her tror du har spurt en jente på date i en slik situasjon? Jeg antar at ingen har gjort det.

Dersom du ikke prøver, vet du aldri hvordan resultatet blir. Så lenge du er høflig og tar et nei for et nei, så er dette ikke noe problem.
  • Liker 3
AnonymBruker

Jeg lurer på hvorfor du tenker du er en mann, altså voksen, mens damene/kvinnene er jenter..?

Kvinner som går i flokk gjør ofte det av en grunn. Hvis de er interessert, merker du det fort. Hvis ikke så la henne ha en arena fri for sjekking.

Anonymkode: 4961f...919

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...