Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært litt forsinket med å betale strøm, prøvde snakke med inkasso selskap om dele opp i to denne uken, det var helt uaktuelt med løpende stenge varsel..jeg forklarte jeg venter på betaling fra nav, og de sier jeg må betale hele beløpet med engang. Hva gjør jeg? Stenger de strømmen når som helst? Betaler jeg det jeg kan nå uansett? Det står på siden "betal litt nå"

Anonymkode: 72b0a...efb

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842813-stenger-str%C3%B8m-for-2000-kr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du sliter med strømregningen, så ville jeg ha tatt kontakt med strømselskapet. De har ordninger, slik at du slipper å få så store regninger av gangen og at det forhåpentligvis da ikke går til inkasso (mye penger spart).

Litt innbetalt er vel bedre enn ikke noe, men har ingen erfaring med dette.

Anonymkode: d28eb...e0d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du sliter med strømregningen, så ville jeg ha tatt kontakt med strømselskapet. De har ordninger, slik at du slipper å få så store regninger av gangen og at det forhåpentligvis da ikke går til inkasso (mye penger spart).

Litt innbetalt er vel bedre enn ikke noe, men har ingen erfaring med dette.

Anonymkode: d28eb...e0d

Her er det altså gått til inkasso.

Anonymkode: 145ec...dee

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har vært litt forsinket med å betale strøm, prøvde snakke med inkasso selskap om dele opp i to denne uken, det var helt uaktuelt med løpende stenge varsel..jeg forklarte jeg venter på betaling fra nav, og de sier jeg må betale hele beløpet med engang. Hva gjør jeg? Stenger de strømmen når som helst? Betaler jeg det jeg kan nå uansett? Det står på siden "betal litt nå"

Men hvorfor ikke snakke med de du skylder penger? Du visste antagelig at du hadde en regning liggende, og du visste kanskje at det var tomt på konto? Hvorfor ikke bare ringe til de du skylder penger og forklare situasjonen? Stort sett har de en form for forståelse, så får man utsatt betalingen eller splittet den opp uten at det påløper inkassosalær og andre kostnadsdrivende tullekostnader. 

Snakk med de man skylder penger. Ja, det er sikkert ubehagelig, men det er bedre enn å diskutere med inkassoselskaper. Og problemet blir ikke borte

• Liker 4

Annonse

newman01 skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor ikke snakke med de du skylder penger? Du visste antagelig at du hadde en regning liggende, og du visste kanskje at det var tomt på konto? Hvorfor ikke bare ringe til de du skylder penger og forklare situasjonen? Stort sett har de en form for forståelse, så får man utsatt betalingen eller splittet den opp uten at det påløper inkassosalær og andre kostnadsdrivende tullekostnader. 

Snakk med de man skylder penger. Ja, det er sikkert ubehagelig, men det er bedre enn å diskutere med inkassoselskaper. Og problemet blir ikke borte

Snskket med de nå, de var mye mer behjelpelige enn Kredinor. Fikk delbetale. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta en telefon til nav sosial og be om krisehjelp. De kan låne deg penger om nødvendig. 
Du kan ikke leve uten strøm. Gjør dette nå.

Anonymkode: 51761...c69

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ta en telefon til nav sosial og be om krisehjelp. De kan låne deg penger om nødvendig. 
Du kan ikke leve uten strøm. Gjør dette nå.

Anonymkode: 51761...c69

Trengs visst ikke.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her er det altså gått til inkasso.

Ta det med ro. Én inkassosak vil ikke få strengt strømmen umiddelbart. 

Er det en ny sak? Har du flere strømregninger til inkasso? Hvilket inkassoselskap har du fått krav fra? 

HMK skrev (Akkurat nå):

Er det en ny sak? Har du flere strømregninger til inkasso? Hvilket inkassoselskap har du fått krav fra? 

Det var kun en regning, og 2000 ca i beløpet, fra Kredinor. De sa det var umulig å dele opp, og var løpende stenginga varsel.

Ringte strøm selskapet fikk selvsagt delt opp regningen . Og jeg som kranglet med inkasso selskapet Kredinor siden forrige uke 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var kun en regning, og 2000 ca i beløpet, fra Kredinor. De sa det var umulig å dele opp, og var løpende stenginga varsel.

Ringte strøm selskapet fikk selvsagt delt opp regningen . Og jeg som kranglet med inkasso selskapet Kredinor siden forrige uke 

Så bra at det løste seg. Om du logger deg på din side hos de fleste kreditorer, feks kreditnota, vil det som regel stå mul7ghet til å betale kravet med en gang eller å dele det opp. Da kan du velge å dele opp uten å måtte ringe. Dersom du skulle oppleve dette igjen altså. 

Vi hadde det svært tøft økonomisk for noen år tilbake og hadde på et tidspunkt 3 strømregninger til inkasso. Strømmen ble ikke stengt og vi betalte ned så fort vi overhodet kunne. 

HMK skrev (11 timer siden):

Jeg tar det helt med ro. Faktisk stoisk ro.

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De sender ikke ut stenge-varsel for en enkelt faktura. Her må du ha flere utestående regninger som er samlet på en og samme sluttfaktura med stenge-varsel. Nå er det sommer og da stenger de strømmen, for nå er det ikke umiddelbar fare for liv og helse.  De vet også at NAV sosial garanterer for betaling i de fleste tilfeller slik at de får tilbake alle pengene sine uten styr, da mange desperate mennesker kontakter NAV idet strømmen er tatt… Da gir de ikke vet dørene. Kanskje NAV sosial kan gi deg økonomisk rådgivning slik at du lærer å sette tæring etter næring. Det aller viktigste å betale er boligutgifter, strøm og mat. Har du problemer med å betale så må du faktisk prioritere annerledes, og alltid sørge for at du har tak over hodet, mat og strøm før noe annet. Det vil innebære at de kanskje stenger internett, telefon eller netflix. Desverre er det mange som prioriterer netflix og bil foran strømregninga.

Anonymkode: 3312b...fa8

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...