Memorangen Skrevet 27. mai #121 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt dumt å søke på en jobb der man ikke kan gjøre jobben. Da tar man en prat med leder så man kan få tilrettelagt i så fall. Anonymkode: 34718...a93 Joda men det kan vel skje at jobben kan endre seg med tiden. Hadde det vært noe som skjedde en gang i blant og jeg var helt angstvrak hadde jeg nok bare knekt i meg en sobril for å komme gjennom det. Har man derimot en jobb der dette forventes på regelmessig basis bør det vel taes tak i å andre måter.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #122 Skrevet 27. mai Memorangen skrev (1 minutt siden): Joda men det kan vel skje at jobben kan endre seg med tiden. Hadde det vært noe som skjedde en gang i blant og jeg var helt angstvrak hadde jeg nok bare knekt i meg en sobril for å komme gjennom det. Har man derimot en jobb der dette forventes på regelmessig basis bør det vel taes tak i å andre måter. Men dette er jo ikke noe som forventes regelmessig. TS sier dette skjer noen få ganger i løpet av et år og hun har allerede gjort det flere ganger - dvs at hun faktisk klarer å gjennomføre det. I tillegg skjer denne presentasjonen neste uke, dvs det er bare snakk om noen dager igjen til det er over. Men likevel vil ikke TS høre på noe annet enn støtte for egenmelding. Anonymkode: 87fea...48d 1
Memorangen Skrevet 27. mai #123 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei det har vi altså ikke, ikke i lengden. Anonymkode: 06d31...8b0 Selfølgelig har vi det. Det vi IKKE har råd til er et hardt samfunn der man skal bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. DA går man på en smell. Og DET blir dyrt for samfunnet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #124 Skrevet 27. mai Memorangen skrev (Akkurat nå): Selfølgelig har vi det. Det vi IKKE har råd til er et hardt samfunn der man skal bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. DA går man på en smell. Og DET blir dyrt for samfunnet. Det er ikke snakk om å bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. Det er snakk om å bite tennene sammen og taklet et ubehag som skjer noen få ganger i året og som man allerede har taklet tidligere. Anonymkode: 87fea...48d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #125 Skrevet 27. mai Memorangen skrev (2 minutter siden): Selfølgelig har vi det. Det vi IKKE har råd til er et hardt samfunn der man skal bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. DA går man på en smell. Og DET blir dyrt for samfunnet. Dette er feil, vi ha ikke råd til det når vi har brukt opp oljepengene. Vi tjener ikke penger på nordmenn, kun på utlendinger. Nordmenn er ene og alene utgiftspost. Anonymkode: 06d31...8b0
AnonymBruker Skrevet 27. mai #126 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om å bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. Det er snakk om å bite tennene sammen og taklet et ubehag som skjer noen få ganger i året og som man allerede har taklet tidligere. Anonymkode: 87fea...48d Ja, eller være hjemmeværende. Det er også en mulighet. Finne seg en rik mann og slippe å gå ut i den skumle verden. Anonymkode: 06d31...8b0
Memorangen Skrevet 27. mai #127 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er feil, vi ha ikke råd til det når vi har brukt opp oljepengene. Vi tjener ikke penger på nordmenn, kun på utlendinger. Nordmenn er ene og alene utgiftspost. Anonymkode: 06d31...8b0 Slutt å tull. Det er ikke egenmeldinger og sykemeldinger som velter lasset. Vi har en av de høyeste sysselsettingene i verden. 1
Memorangen Skrevet 27. mai #128 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, eller være hjemmeværende. Det er også en mulighet. Finne seg en rik mann og slippe å gå ut i den skumle verden. Anonymkode: 06d31...8b0 Rike menn vokser ikke på trær. Dessuten kan man ikke bare finne seg en rik mann. 😆
Memorangen Skrevet 27. mai #129 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke snakk om å bite tennene sammen til enhver tid og takle alt. Det er snakk om å bite tennene sammen og taklet et ubehag som skjer noen få ganger i året og som man allerede har taklet tidligere. Anonymkode: 87fea...48d Ja det er jo en helt annen sak. Da tar man en tablett og står i det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #130 Skrevet 27. mai Memorangen skrev (11 minutter siden): Slutt å tull. Det er ikke egenmeldinger og sykemeldinger som velter lasset. Vi har en av de høyeste sysselsettingene i verden. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 Dette er ikke noe å diskutere. Anonymkode: 06d31...8b0
Memorangen Skrevet 27. mai #131 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Arbeidskraftens verdi avhenger av at man faktisk jobber mens man er på jobb, fremfor å klage, sutre, skulke, finne på unnskyldninger, etc. Dessuten, dersom kvinner blir syke av jobben, og det ender opp med at samfunnet betaler for denne sykdommen, så er det ingen vinning, uten den går opp i spinning - verken for kvinnene eller familiene deres eller samfunnet. Det holder ikke å si at vi vil delta i arbeidslivet på lik linje med menn. Vi må faktisk gjøre det. Hvis ikke kan vi like gjerne innrømme at vi ikke passer i arbeidslivet. Og dette har du fra en kvinne. Det er ikke sånn at vi alle er tapt bak en vogn. Anonymkode: 06d31...8b0 Kvinner har alltid jobbet. Det var bare en kort periode i en viss del av verden det var vanlig med hjemmeværende kvinner. Forskjellen nå er at vi har rettigheter og får betalt for jobben vi gjør i motsetning til før. At kvinner kanskje har mer sykefravær enn menn kan skyldes mye, vi har for eksempel en god del belastninger med svangerskap, hormonelle endringer som skjer gjennom livet + hormonelle endringer som skjer månedlig. For ikke å snakke om at at en del kvinnesykdommer knapt har vært forsket på eller snakket om før nå i nyere tid. Og det er ikke nødvendigvis jobben som gjør oss syke. Jeg har aldri personlig vært syk pga noe som direkte har med jobben å gjøre. Tror ikke det er spesielt vanlig, men dette vet jeg jo ikke sikkert. 1
Memorangen Skrevet 27. mai #132 Skrevet 27. mai (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/brannfakkel-fra-ssb-kvinner-koster-samfunnet-12-mill-kroner-gjennom-livet/o/5-95-435044 Dette er ikke noe å diskutere. Anonymkode: 06d31...8b0 Jo det er nok det du. Fremstillingen av denne artikkelen er ganske så kontroversiell og har blitt kritisert fra flere hold. Det er for øvrig den eneste artikkelen som blir dratt frem hver gang dette blir diskutert. Dette er absolutt noe å diskutere for øvrig. For leser du hva som står der ser du at hovedgrunnen til at kvinner koster samfunnet mer er fordi de betaler mindre i skatt, fordi de tjener mindre. Kan det ha noe med å gjøre at yrker som er er dominert av kvinner tradisjonelt sett tjener mindre? Det tror jeg. Menn får jevnt over mer lønn før nøyaktig samme arbeid. Svangerskap / permisjon og svangerskaps-relaterte problemer vil også bidra ganske mye. I tillegg har du det faktum at kvinner lever lenger og har flere kroniske ikke-dødelige sykdommer. Overskriften i artikkelen er misvisende og bidrar til å sette grupper opp mot hverandre. Endret 27. mai av Memorangen 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #133 Skrevet 27. mai Memorangen skrev (1 time siden): Jo det er nok det du. For all del, men ikke med meg. Anonymkode: 06d31...8b0
Memorangen Skrevet 27. mai #134 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For all del, men ikke med meg. Anonymkode: 06d31...8b0 Nei rekner ikke med du hadde tatt til deg informasjon som ikke passer ditt narrativ uansett 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #135 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For all del, men ikke med meg. Anonymkode: 06d31...8b0 Er det mulig å diskutere uten å måtte ha rett/vinne debatten? TS ville ha vært syn på om det var rett å ta egenmelding i denne situasjonen, vi er mange som har ment litt av hvert, og hun bør være litt klokere nå. Hun trenger ikke at vi kriger om å ha riktigst mening? Eller? Anonymkode: 46257...a34
AnonymBruker Skrevet 27. mai #136 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Eller? Anonymkode: 46257...a34 Som sagt, jeg vil ikke diskutere mer. Ta det med Memorangen. Anonymkode: 06d31...8b0
AnonymBruker Skrevet 27. mai #137 Skrevet 27. mai Jeg hadde diaré en uke før min store opptreden, og drømte om det om natten. Gruet meg selv om jeg visste jeg kunne klare det. Det gikk helt ok, men mestringsfølelsen var enorm. I ettertid er det følelsen av å ha mestret meg selv som er den beste.(Jeg har GAD og diverse andre diagnoser som skulle tilsi at dette vil være "umulig" for meg.) Det er mye man kan gjøre for å takle å stå på en talerstol. Siden ts har kunnskap om hva hun skal snakke om, så er det sannsynligvis få som dømmer henne. Anonymkode: eff54...d65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå