Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har kun vært der en gang på besøk hos kamerat som jobbet i Busan. Reiste rundt i hele Korea. Det var en fantastisk tur! Vennlige folk, trygt, moderne og veldig god mat! 

Universitetene i Korea som samarbeider med norske skoler har nok engelsk som undervisningsspråk.

Anonymkode: 5606f...048

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan hun språket? Hverdagen uten å kunne språket er ekstrem tøff. Hva tenker hun om det? 

Anonymkode: 5663b...930

Har du vært på utveksling?

Skolene som har utvekslingsordninger har engelsk som undervisningsspråk, og mange internasjonale studenter. Man har ordnet bolig og et opplegg for alt praktisk. Ellers i samfunnet klarer man seg helt fint med fingerspråk og google translate. Hadde trodd jeg skulle lære meg språk den gangen jeg dro ut (ikke Korea), men man fikk i praksis aldri muligheten. 

TS; det er et supert, og trygt land. Jeg trives veldig godt der. Eneste jeg ville følt på er at hun er litt for ung til å være så langt unna. Kjenner mange som gjorde dette som en del av mastergraden. Men de som dro på videregående dro til England, Frankrike etc. 

Anonymkode: 59816...2b5

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ville vært forberedt på et skikkelig hardkjør rent akademisk. 

Anonymkode: 0b3ce...13b

Man vil nok møte på Sør-koreanere som har mye større ambisjonsnivå enn vi er vant med i Norge, ja. Men man trenger ikke hive seg på. Som internasjonal student får man mer støtte og oppfølging. 

Man får normalt "bestått" som karakter, da karaktersystemet og normalfordeling fungerer annerledes. Så man trenger ikke jakte toppkarakterene. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært på utveksling?

Skolene som har utvekslingsordninger har engelsk som undervisningsspråk, og mange internasjonale studenter. Man har ordnet bolig og et opplegg for alt praktisk. Ellers i samfunnet klarer man seg helt fint med fingerspråk og google translate. Hadde trodd jeg skulle lære meg språk den gangen jeg dro ut (ikke Korea), men man fikk i praksis aldri muligheten. 

TS; det er et supert, og trygt land. Jeg trives veldig godt der. Eneste jeg ville følt på er at hun er litt for ung til å være så langt unna. Kjenner mange som gjorde dette som en del av mastergraden. Men de som dro på videregående dro til England, Frankrike etc. 

Jeg tenkte på fritiden. Å kommunisere med vertsfamilien og naboer, om man må til legen osv. Da kommer man ikke langt om man ikke snakker det lokale språket. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte på fritiden. Å kommunisere med vertsfamilien og naboer, om man må til legen osv. Da kommer man ikke langt om man ikke snakker det lokale språket. 

Men i alle dager, da. 

Løsningen er ofte vertsfamilie - som kan engelsk som betingelse. Eller orgainsert bolig/dorms. Der du bor med andre internasjonale. 

Engelsk er generelt utbredt blant leger og tannleger i sør-korea. Og i alle fall de du får opplysninger om å kontakte via utveksklingsprogrammet. Om språk svikter så dekker reiseforsikringen tolk. 

Hva får du ut av å "bidra" i denne typen tråder? Og har du i det hele tatt satt foten utenfor Norge? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommunisere med naboer? Slik vi gjør i Norge..? 😅

Utvekslingsstudenter blir del av et internasjonalt miljø.. så det hadde jeg ikke bekymret meg over. 

Anonymkode: 5606f...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...