AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Hei! Jeg trenger hjelp fra erfarne flergangsforeldre. Vi har to små barn på hhv. 2,5 år og snart 3 måneder. Grunnet flytting har vi nå barnehageplass i en annen bydel enn vi bor. Jeg har søkt lokale barnehager, men vi flyttet nå i mai og har ikke prioritet i opptaket til august, så jeg vet ikke når vi evt. vil få plass. Jeg er i permisjon med minste, og mannen leverer om morgen med bil på vei til jobb, mens jeg henter. Nå som t-banen er stengt i deler av Oslo, er det mildt sagt et herk. Baby ligger stort sett i en Bugaboo hardbag når jeg triller. Jeg har kjøpt et ståbrett som eldste kan stå på mens hun ligger i vogn, men det hender han nekter. En dag han var sliten fikk han et anfall der han nektet å stå på brettet, og jeg fikk han fysisk ikke med meg (han er nå 15 kg) og måtte ringe min mor. Etter dette er jeg skremt fra å bruke ståbrettet. Selv når det fungerer, er det upraktisk å komme seg på bussen med. Løsningen siden det har vært at jeg tar baby i bæresele og triller 2-åringen i vogn. Vi har en enkel sammenleggbar reisetrille som mannen foretrekker å bruke fordi den er lett sammenleggbar og går i bilen om morgenen. Den er derimot ikke spesielt komfortabel å trille med, vinglete og slitsom. Jeg ønsker meg med tiden å kjøpe en el-sykkel, som jeg også kan bruke til jobb når jeg begynner å jobbe igjen neste år. Men yngste kan uansett ikke sitte i en sykkelvogn før hun kan sitte selv, og det blir da utpå høsten. Når det skjer - er det noen som har anbefaling til en vogn til sykkel som tar både en 2-åring og en baby? Inntil den tid vurderer jeg en løpevogn ENTEN som er komfortabel å trille 2-åringen med mens jeg har baby i bæresele ELLER en joggevogn som faktisk tar begge to. Hvilke vogner er dere fornøyde med? Trenger hjelp for å gjøre dagene litt lettere, og er villig til å hive penger på det 💸 Anonymkode: 47074...2bf
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Du kan jo kjøpe sykkelvogn som du kan trille med. Det finnes innlegg til baby. Vi har Nordic Cab 3i1 med plass til to barn. Mange skryter og av Thule sine modeller. Anonymkode: 82142...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Vi har hamax outback med plass til to. Har nyfødtsete fra hamax gjør at vi kan trille med 2,5-åringen og den nyfødte. Babyen er så liten at vi har ikke prøvd det enda. Kjøpte nyfødtsetet rimelig på Finn. Regner med å bruke vogna til henting og levering neste høst, gitt at han som da snart er 4 får plass i den. Anonymkode: ce9ec...a33
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har hamax outback med plass til to. Har nyfødtsete fra hamax gjør at vi kan trille med 2,5-åringen og den nyfødte. Babyen er så liten at vi har ikke prøvd det enda. Kjøpte nyfødtsetet rimelig på Finn. Regner med å bruke vogna til henting og levering neste høst, gitt at han som da snart er 4 får plass i den. Anonymkode: ce9ec...a33 En slik en? https://hamax.com/nb/barn/sykkelvogner/outback-sykkelvogn-2-seter Anonymkode: 47074...2bf
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Vi har en Thule Chariot Cross 2 som vi har brukt mye og fortsatt bruker nå som de er tre og seks. Anbefaler veldig! Lignende aldersforskjell på barna. Det fins en sånn liten hengekøye (infant sling) som kan brukes av småbarn, dog bare når man triller (sykle må man vente med til de kan sitte). Anonymkode: 9fcf2...885
Kassiopeia8 Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Vi har hatt både Nordic cab og nå Thule Chariot Lite 2. Vi tenkte ikke så mye over det med første, men VEKT på vogna har mye å si når du triller oppoverbakker med to barn. Eller sykler. Vi er veldig glad for at vi gikk for Thule som veier bare 12 kg. Hamax sin er nesten 20 kg tung. Thule sine vogner kommer også med sett slik man kan bruke som løpevogn, pluss nyfødtsete. Vi brukte den som søskenvogn med nyfødtsete frem til minste var rundt 9-10 mnd, da begynte vi å sykle med begge. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Kassiopeia8 skrev (På 26.5.2025 den 20.37): Vi har hatt både Nordic cab og nå Thule Chariot Lite 2. Vi tenkte ikke så mye over det med første, men VEKT på vogna har mye å si når du triller oppoverbakker med to barn. Eller sykler. Vi er veldig glad for at vi gikk for Thule som veier bare 12 kg. Hamax sin er nesten 20 kg tung. Thule sine vogner kommer også med sett slik man kan bruke som løpevogn, pluss nyfødtsete. Vi brukte den som søskenvogn med nyfødtsete frem til minste var rundt 9-10 mnd, da begynte vi å sykle med begge. Takk for svar! Det har mye å si ja med tyngden ja 😄 TS Anonymkode: 47074...2bf
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Jeg hadde gått for sykkelvogn allerede fra nå. Du kan plassere baby i babysetet. De fås kjøpt på Finn til lav sum. Sykkelvogn er ikke kjempe godt å trille, men det går veldig greit. jeg har en nordic cab Explorer. Den er tung. Ca 17kg bare vogna. Jeg anbefaler å se på de forskjellige modellene. Billigere de er, simplere er de. Er delte seter som kan justeres viktig? Justerbart håndtak bak? Ekstra utstyr som ski eller joggehjul. Brems på håndtaket. Det er greit å kjøpe ett kjent merke, så det går an å få tak i reservedeler. Anonymkode: 6dda2...f2e
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 19.16): En slik en? https://hamax.com/nb/barn/sykkelvogner/outback-sykkelvogn-2-seter Anonymkode: 47074...2bf Ja Anonymkode: ce9ec...a33
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Sykkelvogn med nyfødt sete, men husk at da skal vognen bare trilles. Liker Hamax sin for da har man vindu på toppen slik at jeg kan se ned i vogna mens jeg triller. Greit å følge med på hva en litt voldsom storesøster driver med 😅 Har du penger hadde jeg også vurdert en søskenvogn frem til baby blir litt større. Du kan jo selge den igjen til høsten. Vi får ikke lillesøster til å sove i sykkelvogna, så ting må liksom planlegges litt rundt dupper og hvilken vogn vi skal ha med osv. Det er jo litt slitsomt. Mulig hun hadde sovet om vi hadde brukt nyfødtinnlegg slik at hun fikk lagt seg mer ned. Anonymkode: fda94...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå