Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. november 2002 #1 Skrevet 20. november 2002 Tenk at ikke 10-12 åringer får dusje i fred etter svømming. Jeg vet ikke om jeg hadde turt og ta med barna til svømmehallen mer. Les hele saken her; http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/11/20/354320.html Milla
Gjest care Skrevet 20. november 2002 #2 Skrevet 20. november 2002 Dette er verken et nytt eller ukjent problem. Pedofile finner stadig nye måter å komme i kontakt med barn på. Deres fantasi har ingen begrensninger.
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #3 Skrevet 20. november 2002 Tragisk synes jeg, men hva kan man gjøre da? Man kan jo ikke sperre inne barna heller. Kanskje det skulle ha være obligatorisk med vakthold på offentlige plasser som i svømmehaller. Tror kanskje jeg hadde blitt mannevond jeg hvis jeg hadde opplevd noe lignende med mine barn.......
Bettie Skrevet 20. november 2002 #4 Skrevet 20. november 2002 Jeg synes de har funnet et godt mottrekk, jeg, med ekstra vakter i herregarderoben når mindreårige barn er der. Enig i at vi ikke kan sprerre barn inne. Vi må heller lære dem å si ifra når de opplever noe de opplever som ubehagelig - uansett hva det er.
Thea Skrevet 20. november 2002 #5 Skrevet 20. november 2002 Kan dere ikke slutte å legge inn innlegg angående alt som skjer i Drammen hele tiden. Her er det visst både serievoldtektsmenn og pedofile kikkere. Ingen som fortalte meg det før jeg flytta hit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fokuser heller på Bodø eller no sånnt
Gjest laban Skrevet 21. november 2002 #6 Skrevet 21. november 2002 Så jævlig at ikke folk kan få være i fred på noen som helst måte, ekkelt det her as!!!!!!!.... Få inn mer vakter! Som thea sier: Kan dere ikke slutte å legge inn innlegg angående alt som skjer i Drammen hele tiden.... Har bodd i Drammen i mange år, er vel ikke så ille her er det?, men alle byer har jo sin sorg!, samt sin sjarm!
Gjest Brunhilde Skrevet 21. november 2002 #7 Skrevet 21. november 2002 Jeg tror det er viktig å snakke med barna om HVA som kan skje i garderoben i svømmehallen. Jeg har fortalt litt om at det er menn der som ikke har ærlige hensikter, og at hvis sønnen min opplever noe HAN syns er ubehagelig skal han gå og gi beskjed til vakten. Det som er vanskelig, syns jeg, er at de fleste menn tross alt er OK, så det gjelder å finne en balanse mellom å forklare fakta og å skremme, jeg ønsker jo ikke at barnet mitt skal tro at ALLE han møter har onde hensikter heller! Hvor mye forklarer dere andre til barna når det gjelder ting som dette?
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #8 Skrevet 21. november 2002 Jeg vet de har slitt med det samme problemet ved det nye Pirbadet i Trondheim. Galskapen vil ingen ende ta :evil:
Gjest Lea Skrevet 21. november 2002 #10 Skrevet 21. november 2002 Politiet har visst flere "poster" i Oslo sentrum der de overvåker pedofile. Det er ikke bare i svømmehaller at de finnes.
Jen Skrevet 21. november 2002 #11 Skrevet 21. november 2002 Da jeg var liten og var ofte i svømmehallen var der en eldre kar som vi barna syntes var så morsom. Han pleide alltid å tøyse med oss og i badstuen "lekte" han med oss at han fanget oss og helte iskaldt vann i buksene våre. Vi syntes det var kjempegøy, uvitende som vi var om at det fantes noe slikt som pedofile. I ettertid har jeg fått høre at denne mannen voldtok to jenter i 8-10 års alderen, og det skjedde faktisk på denne tiden. Så pass dere godt! De som er ute etter barna deres er så utkrøpne at de vinner barnas (og foreldrenes om de ikke er på vakt) tillit. Jeg er ganske krass med fremmede menn som prøver å ta kontakt med sønnen min. Sier til de at de må skjønne at de ikke skal lære en unge å f.eks ta imot godterier fra fremmede.
starie Skrevet 21. november 2002 #12 Skrevet 21. november 2002 Usj, så mye ekkelt det er for tiden.. Det er kjempefint at det er vakter i garderobene, for man vet aldri hva folk kan finne på! Det er vanskelig å forklare noe slikt til barn, men mamma sa til meg og min søster da vi var små at det var noen voksne som likte barn på feil måte og at vi måtte si fra om noen gjorde noe vi ikke likte. Hun sa også at tissen var noe vi måtte ha for oss selv og at ingen voksne hadde lov å ta oss der.
JohnnyCash Skrevet 25. november 2002 #13 Skrevet 25. november 2002 Slettet. Det er fint med sterke meninger, men ikke fullt så sterke ord. Lionda - mod. BASTA BOM FERDIG MED DET :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå