PeeWee Skrevet 26. juni #141 Skrevet 26. juni Pilleville skrev (Akkurat nå): Sløsing. Hvorfor så fokusert på sløsing da? Hvillke samfunn har ikke noen form for sløsing? Hvilken sløsing er du så sur for?
PeeWee Skrevet 26. juni #142 Skrevet 26. juni (endret) Pilleville skrev (14 minutter siden): Sløsing. Duplikat Endret 26. juni av PeeWee postet ved en feil
PrivatiserAlt Skrevet 27. juni #143 Skrevet 27. juni PeeWee skrev (På 25.6.2025 den 15.49): Typisk slikt som appellerer til lav IQ velgere. Ja, men neppe IQ-en som er kausal. Det er heller de sosiale omgivelsene til akademikere og sympatitvangen blant alle de kvinnelige byråkratkollegaene dine som forhindrer deg å bruke egen IQ om innvandring. Counfounder er mangel på akademisk-sosial-kontroll, neppe IQ per se. Statistikken er ganske klar på hva innvandring medfører i Norge, men riktignok ikke klar på hva årsaken er; om Nordmenn har mer motvilje mot Somaliere f.eks - men det er et faktum at Somaliere belaster velferdssystemet slik det er nå og bidrar negativt i kriminalitetsstatistikken. Å ikke se dette, gjør det ikke smart, det gjør deg sosialt manipulert. Arbeiderklassefolk som ikke jobber med innvandrere har ikke samme tøylene som dere byråkratpamper har. 2
PeeWee Skrevet 28. juni #144 Skrevet 28. juni PrivatiserAlt skrev (15 timer siden): Ja, men neppe IQ-en som er kausal. Det er heller de sosiale omgivelsene til akademikere og sympatitvangen blant alle de kvinnelige byråkratkollegaene dine som forhindrer deg å bruke egen IQ om innvandring. Problemet er ikke å være opptatt av innvandring. Det er kombinasjonen av hva personen er opptatt av og hva den ikke er opptatt av. Det er kombinasjonen innvandring, kriminalitet og sløsing som er problemet, samt hva den ikke er interessert i. Det er kombinasjonen som gir personen en typisk lav IQ profil. Dette med sløsing er typisk slik sak som lett hjernevasker lav IQ personligheter. Da tenker jeg sløsri i stil Sløseriombudsmannen. Er ikke noen varm tilhenger av innvandring selv, hadde ideelt sett at innvandringen alle inntraff, men jeg har ikke noe problem med disse personene. Det er mer at innvandring på en måte er en form for fri marked.
tvertimot Skrevet 28. juni #145 Skrevet 28. juni Pilleville skrev (På 25.6.2025 den 0.15): Eg skal stemme FRP. Har ikkje lest se og hør på mangen år. Verken røyker, drikker elller snuser. Jobber meir enn 100 prosent. Gjør mye frivillig arbeid. Kun FrP som kan redde Norge fra å synke enda dypere ned. Hvor har du det fra, at Norge er så ille at vi bør reddes...? Du er klar over at algoritmene på FB, som er styrt av tech-milliardærene (som åpenbart har interesse av høgredreid politikk), de vil naturlig gi deg et bilde av at Norge er vrangstyrt (noe det ikke er). Altså er det ikke helt tilfeldig hva du eksponeres for, du lever sikkert i et ekko-kammer hvor du eksponeres for misnøye, og blir da misfornøyd selv og styrt mot å skyte deg selv i foten ved valg.
Majer Skrevet 28. juni #146 Skrevet 28. juni (endret) Nå var det akkurat tre fastleger som ble tatt for å sykemelde seg i det offentlige mens de jobbet privat ved siden av. Private tjenester suger penger ut av statskassa. Jeg klarer ikke forstå at folk fremdeles stemmer på partier fordi de sier de vil få ned byråkratiet og sløsing. Vi har ikke hatt en regjering som har klart det enten den er rødgrønn, i sentrum, sentrum-høyre eller blå blå.... Blir som å tro på julenissen.... Endret 28. juni av Majer Skriveleif
Egenskap Skrevet 28. juni Forfatter #147 Skrevet 28. juni Majer skrev (29 minutter siden): Nå var det akkurat tre fastleger som ble tatt for å sykemelde seg i det offentlige mens de jobbet privat ved siden av. Private tjenester suger penger ut av statskassa. Jeg klarer ikke forstå at folk fremdeles stemmer på partier fordi de sier de vil få ned byråkratiet og sløsing. Vi har ikke hatt en regjering som har klart det enten den er rødgrønn, i sentrum, sentrum-høyre eller blå blå.... Blir som å tro på julenissen.... Det viktigste er at Ap og Høyre kommer under sperregrensen. 2 1
PrivatiserAlt Skrevet 28. juni #148 Skrevet 28. juni (endret) Majer skrev (1 time siden): Nå var det akkurat tre fastleger som ble tatt for å sykemelde seg i det offentlige mens de jobbet privat ved siden av. Private tjenester suger penger ut av statskassa. Jeg klarer ikke forstå at folk fremdeles stemmer på partier fordi de sier de vil få ned byråkratiet og sløsing. Vi har ikke hatt en regjering som har klart det enten den er rødgrønn, i sentrum, sentrum-høyre eller blå blå.... Blir som å tro på julenissen.... Dette er veldig misvisende framstilt. Typisk at befolkningen lar seg manipulere av myndighetene til dette narrativet, mens det i virkeligheten er de som utnytter leger. Leger blir presset til å jobbe akutt, selv om de ikke har lyst til å jobbe akutt. Leger som har lyst til å jobbe som fastleger, blir presset til å jobbe på legevakt for å være sorteringsmekanisme for sykehus. Det er en utrivelig jobb, med stor klageandel, stor misnøye (se på google rating av legevaktene rundt Oslo), og fare for represalier fra Helsetilsynet. At fastleger blir sykemeldt fra denne bondefange-avtalen med kommunen, og er sykemeldt fra legevaktsjobb, deltidssykemeldt, men fortsatt jobber privat med f.eks samtaleterapi og elektive problemstillinger, ikke akutt, er da ikke noe annerledes enn å være deltidssykemeldt med tilrettelegging som andre arbeidstakere får? Hvorfor skal ikke leger få nyte den samme arbeidsmiljøbeskyttelsen som resten av befolkningen? Ærlig talt, dette er et godt eksempel for sånne ekstremister som PeeWee at du ikke kan stole på staten, at det ikke fins noe fellesskap, og at beskyttelsen for alle arbeidere uthules når vanlige folk blir trangsynte og kun tenker på seg og egen yrkesgruppe. Legene er ikke dømt i retten. Dette er HELFO sin påstand. Endret 28. juni av PrivatiserAlt 2 1
PrivatiserAlt Skrevet 28. juni #149 Skrevet 28. juni PeeWee skrev (5 timer siden): Det er kombinasjonen som gir personen en typisk lav IQ profil. Dette med sløsing er typisk slik sak som lett hjernevasker lav IQ personligheter. Da tenker jeg sløsri i stil Sløseriombudsmannen. Helt enig, det er lett å markedsføre. Mer abstrakte konsepter uten konkrete eksempler folk kan relatere til, selger ikke politisk, og det er et stor demokratisk problem.
Pilleville Skrevet 29. juni #150 Skrevet 29. juni PeeWee skrev (På 26.6.2025 den 12.28): Hvorfor så fokusert på sløsing da? Hvillke samfunn har ikke noen form for sløsing? Hvilken sløsing er du så sur for? Bare dager igjen til man kan begynne å forhåndsstemme nå. Da skal hele familien på kommunehuset å stemme FRP. Vi , de voksne barna våre og foreldrene mine. Det gledes. 2 2
PeeWee Skrevet 29. juni #151 Skrevet 29. juni Pilleville skrev (8 minutter siden): Bare dager igjen til man kan begynne å forhåndsstemme nå. Da skal hele familien på kommunehuset å stemme FRP. Vi , de voksne barna våre og foreldrene mine. Det gledes. Det at du ikke makter å si hvorfor tyder jo på du ikke har så grusomt gode argumenter?
PeeWee Skrevet 29. juni #152 Skrevet 29. juni PrivatiserAlt skrev (19 timer siden): Helt enig, det er lett å markedsføre. Mer abstrakte konsepter uten konkrete eksempler folk kan relatere til, selger ikke politisk, og det er et stor demokratisk problem. Og jeg tenker "hadde det ikke vært deilig om de personene plutselig bare ble borte"
Pilleville Skrevet 29. juni #153 Skrevet 29. juni Sløsing til ubrukelige grønne prosjekter,for lite makt til lærere, alt for mye innvandring. For høy kriminell lavalder.
PeeWee Skrevet 29. juni #154 Skrevet 29. juni Pilleville skrev (Akkurat nå): Sløsing til ubrukelige grønne prosjekter,for lite makt til lærere, alt for mye innvandring. For høy kriminell lavalder. Å subsidiere er eneste måten å få til noe slikt i et land som Norge. Det koster litt mindre å investere i en IT bedrift.
Supernaut Skrevet 29. juni #155 Skrevet 29. juni PeeWee skrev (8 timer siden): Og jeg tenker "hadde det ikke vært deilig om de personene plutselig bare ble borte" Deilig å bli kvitt sine motstadere? 2
PeeWee Skrevet 29. juni #156 Skrevet 29. juni Supernaut skrev (34 minutter siden): Deilig å bli kvitt sine motstadere? Det er snakk om å bli kvitt idioter.
Supernaut Skrevet 29. juni #157 Skrevet 29. juni PeeWee skrev (1 time siden): Det er snakk om å bli kvitt idioter. Hvem definerer hvem som er idioter, og hvordan skal du bli kvitt dem? 1
PeeWee Skrevet 29. juni #158 Skrevet 29. juni Supernaut skrev (40 minutter siden): Hvem definerer hvem som er idioter, og hvordan skal du bli kvitt dem? Hvordan man skal bli kvitt det er ikke noe moderator tillater meg å svare på-
Supernaut Skrevet 29. juni #159 Skrevet 29. juni PeeWee skrev (4 minutter siden): Hvordan man skal bli kvitt det er ikke noe moderator tillater meg å svare på- Som en som hyller terrorregimet til Pol Pot gir svaret seg selv. 1
Linneah2013 Skrevet 29. juni #160 Skrevet 29. juni tvertimot skrev (På 18.6.2025 den 18.51): At FRP skal få 50% av stemmene er fullstendig urealistisk, så dum er ikke nordmenn at det skjer. Men klart, man har sett i mange land at det er mange som er dumme nok til at de stemmer mot sine egeninteresser, at mange således vil skyte seg selv i foten (hvor dumt det nå enn er), det vil skje og slike dumrianer er kjernevelgerne til FRP (mange av dem tar ikke egen livssituasjon og hvem de er i betraktningen). Vel, nordmenn er ikke av de mest intelligente siden de bytter på å stemme enten Høyre eller Arbeiderpartiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå