Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Altså- dersom man vil at folk skal ha mer penger de kan investere i nærmiljøet osv. er det jo mye bedre å redusere inntektsskatten først. Det at flest mulig får skattelette vil være langt mer konkurransefremmende enn at de med store formuer får det. Men det må gjøres på en fornuftig måte. Skattelette på noen tusenlapper spises bare opp i at boliger blir dyrere 

Men det er vel akkurat det jeg sier:

"Når folk får mer penger som følge av økt skattelette, blir ofte disse pengene brukt i nærmiljøet, som fremmer vekst i det lokale næringsliv som også gir økt skatteinngang."

Men når det gjelder formueskatten så må også den innrettes på en annen måte enn i dag.

Skrevet
Egenskap skrev (På 26.5.2025 den 8.45):

Jeg anser Fremskrittspartiet som stor favoritt til å vinne valget. Fra Frp får du ikke valgflesk, falske løfter, men ett nytt Norge med ny retning. 

Lavere skatter, fjerne formueskatten... 

Det er nå vi får se hvem som bor i befolkningen. Med slike løfter FrP gir så kan jeg ikke annet enn å tro Frp får 50% av stemmene. 

At FRP skal få 50% av stemmene er fullstendig urealistisk, så dum er ikke nordmenn at det skjer.

Men klart, man har sett i mange land at det er mange som er dumme nok til at de stemmer mot sine egeninteresser, at mange således vil skyte seg selv i foten (hvor dumt det nå enn er), det vil skje og slike dumrianer er kjernevelgerne til FRP (mange av dem tar ikke egen livssituasjon og hvem de er i betraktningen).

• Liker 1
Skrevet
PeeWee skrev (På 17.6.2025 den 15.06):

Allikevel er det de mest sosialdemokratiske landene som har minst forskjeller mellom fattige og rik, mens i mer høyreorienterte land som USA og Singapore er forskjellene atronomiske. Det du ønsker det er jo nettopp den politikken som gjør forskjellene mellom fattig og rik større?

Jeg håper vi ikke må bo som i Norilsk skapt av byråkratisk enevelde for å snu utviklingen mot en dystopisk stat styrt av Jeff Bezos eller Elon. 

Skrevet (endret)

Synes også noe må gjøres med frp din retorikk. Vi ser det samme som i Russland, Polen og USA, men i mindre skala. Jo mer drøy retorikken blir jo flere av deres velgere begår drøye handlinger. Mann ble slått i barnehagen da han konfronterte en som stjal et regnbueflagg osv. Hatkriminaliteten øker. Dette svekker demokratiet. Venstresiden har tatt avstand fra Sovjet og Kina. Nå må Frp på banen

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Synes også noe må gjøres med frp din retorikk. Vi ser det samme som i Russland, Polen og USA, men i mindre skala. Jo mer drøy retorikken blir jo flere av deres velgere begår drøye handlinger. Mann ble slått i barnehagen da han konfronterte en som stjal et regnbueflagg osv. Hatkriminaliteten øker. Dette svekker demokratiet. Venstresiden har tatt avstand fra Sovjet og Kina. Nå må Frp på banen

Sovjet? Det er vel noe som gikk under på 90-tallet. De fleste har omtalt området som Russland siden. Med forbehold om at jeg ikke har lest noen tidligere poster, og ikke aner hvorfor venstresiden har tatt avstand fra Sovjet. Det er vel ingen som har omtalt Sovjet i positiv retning noensinne 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...