Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Druid skrev (5 timer siden):

Personlig likte jeg best Sylvi Listhaug, som prøvde seg med en Trumpsk "Drill, baby Drill" ... uten å forstå at det betyr at norske skattebetalere skal betale utenlandske oljeselskaper for å tjene penger ...

Det er tydeligvis ingen som har forklart henne hvordan Norsk sokkel virker. 

Fint om du kan opplyse meg om hvordan du tenker at Listhaug mener at norske skattebetalere skal betale utenlandske oljeselskaper. Og spar meg for den gamle feilaktige  påstanden fra Audun Lysbakken og Marie Lan om at Norsk Oljeindustri er subsidiert.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
isakmann skrev (På 28.5.2025 den 8.57):

Helt klart 😄 Genialt parti, som blir backet opp av skipsredere og rikfolk, og de klarer få uføretrygdede og småkårsfolk til å stemme på en politikk som bare gavner de 5% rikeste. Minstepensjonister, som ikke betaler skatt, stemmer på et parti som skal fjerne skattene. Utrolig 😳 Det eneste de oppnår er at goder de har forsvinner fordi de ikke blir finansiert lenger. 

Du kaller dem rikfolk, ett bevisst uttrykk for å skape forakt, jeg vil heller kalle dem grundere og verdiskapere.

Bi-effekten av å ha sukksess er å bli rik, og egentlig skulle vi småkarsfolk som du kaller det juble for hver eneste grunder som står på døgner rundt for å lykkes, det er de som skaper arbeidsplasser til deg og meg og sørger for en sunn skatteinngang og eksportinntekter.

Verdier skapes ikke gjennom offentlige arbeidsplasser, reelle verdier skapes i det private næringsliv, og sunn konkuranse sørger for at varene kan produseres effektivt og til en konkuransedyktig pris.

Men dessverre så evner ikke sosialister og se at vi trenger en næringsvennlig politikk for å stimulere til at bedriftene re-investerer overskuddet i Norge og skaper ennå flere arbeidsplasser. De har en overdreven tro på at om staten får pengene så vil de bli anvendt mye mer fornuftig. Staten har mer enn nok penger allerede, så det er ikke pengemangel som gjør at du ikke får mer i pensjon eller andre ytelser fra staten. For etter Støre kom til makten så har han skjerpet skattene til næringslivet, men du fikk hverken skattelette eller mer å rutte med av den grunn. Nei de bruker pengene på økt byråkrati og flere offentlige stillinger, oppretter et direktorat her og der. Eller så kaster de pengene inn i ulønsomme tapsprosjekt, det vil si når næringslivet har skjønt at det ikke er penger å tjene på havvind, så går staten inn å stimulerer gjennom enorme subsidier, så det allikevel blir lønnsomt for næringslivet og bygge noe som de aldri ville satset egne penger på.

Margareth Thatcher sa en gang, sosialister forstår seg ikke på økonomi, og visst de hadde gjort det, så hadde de ikke vært sosialister, og den setningen tror jeg det er mye sant i.

• Liker 7
Skrevet

Sist de satt i regjering gjorde de stort sett det motsatte av hva de lovte før valget.

De stemte iherdig igjennom ACER, for eksempel, mens venstresiden stemte imot. Du finner vell ingen FrP-velger som er enig i det valget?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Stonegiant skrev (3 timer siden):

Sist de satt i regjering gjorde de stort sett det motsatte av hva de lovte før valget.

De stemte iherdig igjennom ACER, for eksempel, mens venstresiden stemte imot. Du finner vell ingen FrP-velger som er enig i det valget?

At venstresiden stemte imot er vel ikke helt korrekt da det desidert største partiet på venstresiden stemte for, nemlig AP.

Men det eneste partiet som faktisk har inrømmet i ettertid at det var feil er FRP, mens alle andre tviholder på at det var riktig. I seg selv så er det ganske unikt at et parti inrømmer feil, så det ser jeg på som en god egenskap.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kapt.Chat skrev (14 timer siden):

Du kaller dem rikfolk, ett bevisst uttrykk for å skape forakt, jeg vil heller kalle dem grundere og verdiskapere.

Bi-effekten av å ha sukksess er å bli rik, og egentlig skulle vi småkarsfolk som du kaller det juble for hver eneste grunder som står på døgner rundt for å lykkes, det er de som skaper arbeidsplasser til deg og meg og sørger for en sunn skatteinngang og eksportinntekter.

Verdier skapes ikke gjennom offentlige arbeidsplasser, reelle verdier skapes i det private næringsliv, og sunn konkuranse sørger for at varene kan produseres effektivt og til en konkuransedyktig pris.

Men dessverre så evner ikke sosialister og se at vi trenger en næringsvennlig politikk for å stimulere til at bedriftene re-investerer overskuddet i Norge og skaper ennå flere arbeidsplasser. De har en overdreven tro på at om staten får pengene så vil de bli anvendt mye mer fornuftig. Staten har mer enn nok penger allerede, så det er ikke pengemangel som gjør at du ikke får mer i pensjon eller andre ytelser fra staten. For etter Støre kom til makten så har han skjerpet skattene til næringslivet, men du fikk hverken skattelette eller mer å rutte med av den grunn. Nei de bruker pengene på økt byråkrati og flere offentlige stillinger, oppretter et direktorat her og der. Eller så kaster de pengene inn i ulønsomme tapsprosjekt, det vil si når næringslivet har skjønt at det ikke er penger å tjene på havvind, så går staten inn å stimulerer gjennom enorme subsidier, så det allikevel blir lønnsomt for næringslivet og bygge noe som de aldri ville satset egne penger på.

Margareth Thatcher sa en gang, sosialister forstår seg ikke på økonomi, og visst de hadde gjort det, så hadde de ikke vært sosialister, og den setningen tror jeg det er mye sant i.

Barna er den største verdiskapningen Norge har, og selvsagt  er  foreldre ein viktig ressurs  til verdiskapningen. Mødre som gikk hjemme å tok seg av barna på 50 / 60 -70 talet har aldri blitt tilstrekkelig  verdisatt. Idag er det skolene og barnehagene som tar seg av det meste av omsorgen ettersom dei fleste foreldre er yrkesaktive, og de tilbringer langt mindre tid saman med barna en før.

På 60 / 70 hadde Norge en sosialistisk boligpolitikk  der målesettingen var at flest muleg m.a skulle få  inngangsbillett til egen bolig. Så fekk ein regjeringskifte  på 80 talet m/ FRP / H m/jappetida, og frislepp av boareal, / standard  og  FRP som  messet om at folk må få "tenke selve" og ikkje bli detaljstyrte av det offentlige.

Det er arbeiderklassen som har bidratt til den velferdstaten norge er blitt til , og som dei aller fleste kan ta del i. Den økte velferden har også ført til en eksplosiv økning av det offentlige av paragrafflytterer, og byråkrater.  Idag er det kapitalismen, og matrialismen som råder, og det er økonomene som er rådgivere overfor det politiske miljøet. Hadde ikkje norge vert selvforsynte m/ mat under 2 verdenskrig hadde flere dødd av sult en drepte i krigen. Idag importerer Norge vel 60 % av all maten vi lever av  fra lavkostland og Norge må snarest  omstille seg til mer selvforsyning.  I norge er ein nå iferd med å "bygge ned" det som ein har bygd opp ettersom det er flere som skal ha sin lønn av det "bonden produserer" og   det meste av fortenesten havner i verdikjeden bonden skaper. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Det er positive greier med FrP. Det jeg kommer på;

De vil at staten skal ta over ansvar for sykehjem. Vi har en eldrebølge og kommuner med dårlig råd. Ingen god kombinasjon. Vi trenger å tenke større

Jeg mener FrP tenker rett om flere institusjoner i psykiatri. Det er forferdelig når de sykeste ikke får trygge rammer. Og det kan være farlig..Nå er det familien som må redde den syke. 

Jeg liker at de ønsker mer spesialklasser. Jeg ville helst hatt skoler. Jeg ser egentlig ikke noen annen råd med alle problemene i skolen, og med den dårlige oppdragelsen som gis/ manglende grenser. Det er ikke greit at en generasjon vokser opp i dette kaoset. 

Dette med skatter er ikke så viktig for meg, men jeg synes det er ekkelt når de legger så mye avgifter på folk at de går under. Og da snakker jeg ikke om flyktninger til Sveits, men vanlige folk som går på jobb og prøver å få endene til å møtes. Bomhelvete og alt annet. Jeg tenker at FrP er litt mindre kåt enn andre partier. Litt mindre..

Så er jeg jo redd for at de rike onklene stikker av med premien hvis FRP overtar. Men med de andre partiene så blør alle uansett. Den der jævla strømhelvete som de utsatte oss for i årevis ..hvorfor?? FrP var med.

Jeg liker at FrP er mindre EU- vennlig enn en del. Samtidig stoler jeg ikke på dem med Høyre. 

Det mest positive med FrP er vel at man er litt tryggere på at det ikke blir noe symbolpolitikk som en metroseksuell  man- bun har spikret i hop på en cafe med partifellene sine. Litt mindre fjas, og litt mer fornuft. Noen mener det er litt harry folk i Frp- noe som utvilsomt stemmer, men slike har mindre svevende ideer der de drar oss ut i noe tull av symbolpolitikk, og det er litt betryggende. Fornuft. Kritiske...og slik er jeg og. Jeg liker ikke tull.

Endret av Mooza
Feilskriving
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Mooza skrev (1 time siden):

De vil at staten skal ta over ansvar for sykehjem. Vi har en eldrebølge og kommuner med dårlig råd. Ingen god kombinasjon. Vi trenger å tenke større

Jeg mener FrP tenker rett om flere institusjoner i psykiatri. Det er forferdelig når de sykeste ikke får trygge rammer. Og det kan være farlig..Nå er det familien som må redde den syke. 

Jeg liker at de ønsker mer spesialklasser. Jeg ville helst hatt skoler. Jeg ser egentlig ikke noen annen råd med alle problemene i skolen, og med den dårlige oppdragelsen som gis/ manglende grenser. Det er ikke greit at en generasjon vokser opp i dette kaoset. 

Dette med skatter er ikke så viktig for meg, men jeg synes det er ekkelt når de legger så mye avgifter på folk at de går under. Og da snakker jeg ikke om flyktninger til Sveits, men vanlige folk som går på jobb og prøver å få endene til å møtes. Bomhelvete og alt annet. Jeg tenker at FrP er litt mindre kåt enn andre partier. Litt mindre..

Så er jeg jo redd for at de rike onklene stikker av med premien hvis FRP overtar. Men med de andre partiene så blør alle uansett. Den der jævla strømhelvete som de utsatte oss for i årevis ..hvorfor?? FrP var med.

Jeg liker at FrP er mindre EU- vennlig enn en del. Samtidig stoler jeg ikke på dem med Høyre. 

Det mest positive med FrP er vel at man er litt tryggere på at det ikke blir noe symbolpolitikk som en metroseksuell  man- bun har spikret i hop på en cafe med partifellene sine. Litt mindre fjas, og litt mer fornuft. Noen mener det er litt harry folk i Frp- noe som utvilsomt stemmer, men slike har mindre svevende ideer der de drar oss ut i noe tull av symbolpolitikk, og det er litt betryggende. Fornuft. Kritiske...og slik er jeg og. Jeg liker ikke tull.

Personlig vil jeg si Frp allerede nå må skolere enn rekke politikere for at dem har rent rulleblad før dem entrer viktige poster. 

Det er for dumt når noen som er lei politikken bare fyrer løs som hagle, og lager selvsagt overskrifter. 

Skrevet
Mooza skrev (10 timer siden):

FRP har mange godt poeng ai at det det innføres strengere disiplin på skolene, opg  barna, og ungdom igjenn må få en viss respekt for både lærere og foreldre.  Fri oppdragelse  vert en "uløkke " både for foreldre skolen, og samfunnet som helhet. Det har i mange år vert  "flisa fra skulebenken "  som knapt aldri har holdt ein barn på sitt  som har vert rådgivere  til oppdragelsen av barna.

Hvor er desse rådgiverne når  er snakk om skolenedleggelser rundt omkring i landet ?  Nei, da er det økpnomene som er rådgivere overfor det politiske miljøet i kommunene rundt omkring.. Mobbing er blandt annet langt mer utbredt på større skoler en små grendaskuler.   Eit økende antall barn og unge har idag fått en psykisk diagnose på grunn av mobbing, som har fått.  øydelagd livet sitt. 

I norge er det mange som har meninger om det meste, og det er bra, men desv. så er det blitt slik at  de som sitter med makta er blitt lite "lydhøre overfor dem med  lang  erfaring"  Idag handler det meste om penger, men ein må snart begynne å innsjå at det  er ikkje alt som lar seg løse bare ved å "pøse på med mer penger" .

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Buffelo skrev (29 minutter siden):

FRP har mange godt poeng ai at det det innføres strengere disiplin på skolene, opg  barna, og ungdom igjenn må få en viss respekt for både lærere og foreldre.  Fri oppdragelse  vert en "uløkke " både for foreldre skolen, og samfunnet som helhet. Det har i mange år vert  "flisa fra skulebenken "  som knapt aldri har holdt ein barn på sitt  som har vert rådgivere  til oppdragelsen av barna.

Hvor er desse rådgiverne når  er snakk om skolenedleggelser rundt omkring i landet ?  Nei, da er det økpnomene som er rådgivere overfor det politiske miljøet i kommunene rundt omkring.. Mobbing er blandt annet langt mer utbredt på større skoler en små grendaskuler.   Eit økende antall barn og unge har idag fått en psykisk diagnose på grunn av mobbing, som har fått.  øydelagd livet sitt. 

I norge er det mange som har meninger om det meste, og det er bra, men desv. så er det blitt slik at  de som sitter med makta er blitt lite "lydhøre overfor dem med  lang  erfaring"  Idag handler det meste om penger, men ein må snart begynne å innsjå at det  er ikkje alt som lar seg løse bare ved å "pøse på med mer penger" .

Det blir for enkelt at en enkeltstående politiker sier det og få det man ønsker seg. 

Det holdninger i kulturer som man lite kan gjøre med ved å uttale seg i Oslo. 

Mange unge studenter utnytter alle systemer dem kan få muligheter til. 

Skrevet
jabx skrev (På 29.5.2025 den 0.41):

Hvorfor får ikke FrP rent flertall alene da?

Fordi folk ikkje skjønner sitt eget beste. Eg skal garantert stemme FRP.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på underforumets retningslinjer, avsporing og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Skrevet
Pilleville skrev (17 timer siden):

Fordi folk ikkje skjønner sitt eget beste. Eg skal garantert stemme FRP.

Så innvandring er alt som teller?

• Liker 4
Skrevet
PeeWee skrev (2 timer siden):

Så innvandring er alt som teller?

Nei,beholde meir penger til helse,eldre,politi osv. Men du vil kanskje heller sende mer penger ut av landet og til bortkastede prosjekt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilleville skrev (37 minutter siden):

Nei,beholde meir penger til helse,eldre,politi osv. Men du vil kanskje heller sende mer penger ut av landet og til bortkastede prosjekt?

Det blir nok heller mer penger til skattelette for de rike tenker jeg. 

• Liker 5
Skrevet
PeeWee skrev (1 time siden):

Det blir nok heller mer penger til skattelette for de rike tenker jeg. 

Om det blir skattelette for de rike og så går det fint og. Det viktigste er at de har så mangen andre gode forslag til forandring.

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Pilleville skrev (9 minutter siden):

Om det blir skattelette for de rike og så går det fint og. Det viktigste er at de har så mangen andre gode forslag til forandring.

Hva er det de ønsker å gjøre som gjør livet så mye bedre da?

• Liker 1
Skrevet

Masse

Skrevet
Pilleville skrev (På 9.6.2025 den 19.55):

Masse

Men faktiske forslag klarer du ikke å komme med. Så heller lite positivt med partiets politikk da?

• Liker 4
Skrevet

Historisk har Frp vært der eneste partiet på tinget som var mot at Norge skulle drive med oljeleting på norsk sokkel. Vi hadde vært et fattig land i dag uten det. De var også med på å få Norge til å tape 200 milliarder på olje- og gass i USA. Vi har ingen partier som har bidratt til så store potensielle og reelle tap. De vil i tillegg bruke mer av oljefondet. Det vil bare føre til mer sløsing. 

Var en artikkel hvor ingen av de spurte legene stemte Frp. Leger vet jo hvor skoen trykker i helsevesenet så jeg finner det merkelig at Frp sine velgere tror de vet bedre.... 

Frp gikk til valg for billigere drivstoff og bompriser, men gjorde det motsatte. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kapt.Chat skrev (På 3.6.2025 den 7.11):

Her blader du kortene ettertrykkelig. Verdiskapning er selvfølgelig viktig. Sosialdemokratiet bygger på det. Og du snakker om å skape forakt ved å bruke utrykket "rikfolk", hvorfor kaller du sosialdemokrater for "sosialister" da? Er det ikke i tilfelle av samme grunn? 

Men alt du lirer av deg, er bare fordommer og konspirasjoner. Det er ingen motsetning mellom god næringspolitikk og rettferdig fordeling og verdiskaping. Det er her Frp skiller seg ut. Eierne skal ha mye større del av kaka, enn de som reelt skaper verdiene. Husk mottoet til AP er "først skape, så dele" 4 ord, og argumentasjon din faller egentlig som et korthus. Du påstår dette er motsatt, først dele, så kanskje skape, det stemmer ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...