Gå til innhold

Kan jeg bruke disse posene til restavfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kaste en del restavfall (ødelagte leker) til gjenvinningsstasjon. Det står at jeg må bruke gjennomsiktige poser. Jeg hadde disse posene tilgjengelig men disse bruker vi egentlig til å kaste plast i.kan jeg bruke disse? Eller må jeg kjøpe fra butikken? 

20250526_083302.jpg

Anonymkode: a2c85...56b

Skrevet

Ska egentlig ikke. Men vi har gjort det når vi ikke har hatt nok gjenomsiktige

AnonymBruker
Skrevet

De må være gjennomsiktige nok tenker jeg. Må innrømme at her har vi kastet litt og litt i restavfallsdunken. Ikke store mengder, men enkelte ting som har vært ødelagt.

Er ikke det greit? 🤔

Anonymkode: c557a...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Har kastet vanlige store svarte søppelsekker jeg i alle mine år. Når ble dette forbudt? 

Anonymkode: 0069f...893

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal kaste en del restavfall (ødelagte leker) til gjenvinningsstasjon. Det står at jeg må bruke gjennomsiktige poser. Jeg hadde disse posene tilgjengelig men disse bruker vi egentlig til å kaste plast i.kan jeg bruke disse? Eller må jeg kjøpe fra butikken? 

20250526_083302.jpg

Anonymkode: a2c85...56b

Nei, disse skal KUN brukes til plastemballasje. Jeg jobber på en gjenvinningsstasjon og hos oss må du betale et ekstra gebyr dersom du kommer med sekker for plastemballasje som benyttes til annet avfall. 

Du får kjøpt gjennomsiktige plastsekker på Europris, Biltema, i dagligvarebutikken etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har kastet vanlige store svarte søppelsekker jeg i alle mine år. Når ble dette forbudt? 

Anonymkode: 0069f...893

Lenge siden

Anonymkode: dc267...bdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Svisle skrev (2 timer siden):

Nei, disse skal KUN brukes til plastemballasje. Jeg jobber på en gjenvinningsstasjon og hos oss må du betale et ekstra gebyr dersom du kommer med sekker for plastemballasje som benyttes til annet avfall. 

Du får kjøpt gjennomsiktige plastsekker på Europris, Biltema, i dagligvarebutikken etc.

Ja, nå leste jeg det også, - ser ut som noen tar kr 10,- pr.sekk, så ikke så veldig mye, men helt utrolig!

Den burde være gjennomsiktig nok, og blir levert der det er restavfall. Derfor burde det ikke være noe tvil om at den ikke inneholder plastemballasje (som også kan sees)🙄

TS, da må du og vi kjøpe gjennomsiktige avfallsposer ellers.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 15.10):

Ja, nå leste jeg det også, - ser ut som noen tar kr 10,- pr.sekk, så ikke så veldig mye, men helt utrolig!

Den burde være gjennomsiktig nok, og blir levert der det er restavfall. Derfor burde det ikke være noe tvil om at den ikke inneholder plastemballasje (som også kan sees)🙄

TS, da må du og vi kjøpe gjennomsiktige avfallsposer ellers.

Ja, de er gjennomsiktige nok, men de skal kun brukes til plastemballasje.

Kostnadene for disse sekkene til plastemballasje har abonnementene betalt for via renovasjonsgebyret sitt. Dersom de da brukes til annet avfall vil det bli brukt flere sekker som gjør at renovasjonsselskapene får høyere utgifter til dette og ergo medføre høyere renovasjonsgebyr for alle.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...