Gå til innhold

Er folk i Leaf ekstra dårlig til å ha på skikkelig lys?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjørte veldig langt i dag, og av vel sikkert 2000 biler imot, hadde kanskje 10% feil med lyset. Ødelagte pærer, kun tåkelys og mørk bak, eller tåkelys og kjørelys på samtidig.

Det som slo meg er at forbausende mange med feil på lysene sine satt i en Nissan Leaf. Hva kan det skyldes? Det var virkelig påfallende i dag.

Anonymkode: f37c3...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Bare antar, at de har kjøpt en billig elbil pga økonomien. Og når de litt dyre lampene ryker koster de vel så my at de ikke har økonomi til bytte de ut. Alt med ren el som fremdrift, har jo kun led pærer.

Anonymkode: d45d1...b08

AnonymBruker
Skrevet

Lav utstyrsnivå har ikke automatisk lyshåndtering. Da må en faktisk vri på knappen for å få lys. Mange klarer ikke det.

Anonymkode: d0e0f...701

AnonymBruker
Skrevet

Makan til vrøvl. Kjører en leaf og det er automatisk lysjustering fra 2021 modellene. Mulig du møtte på de gamle skraphaugene.

Anonymkode: bb533...3ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det som slo meg er at forbausende mange med feil på lysene sine satt i en Nissan Leaf. Hva kan det skyldes? Det var virkelig påfallende i dag.

Har tenkt på det samme selv. Mulig pga det er en del eldre Leaf som ikke har automatisk lys styring?

Eller om bryteren bare står i feil stilling?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men vi hadde en 2012 Leaf og lyset kom av og på av seg selv? Og hvorfor kjører folk med tåkelys uten tåke? Det har jeg aldri skjønt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjørte veldig langt i dag, og av vel sikkert 2000 biler imot, hadde kanskje 10% feil med lyset. Ødelagte pærer, kun tåkelys og mørk bak, eller tåkelys og kjørelys på samtidig.

Husker jeg helt feil når jeg tror disse bilene (1. generasjon iallfall) ble utstyrt med halogenpærer? Slike pærer vil ryke etterhvert. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å bytte pære selv (hadde en Honda der en av pærene nærmest krevet barnehender for å byttes) så mulig det er en årsak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...