Gå til innhold

Hva slags plagg vasker du i vaskepose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BH-er, hjemmestrikkede plagg med hullmønster, alle sokkene til 2-åringen, skjorter/bluser i litt eksklusive stoffer og mine tynne strømpebukser. Var det jeg kom på i farten. Bruker stort sett ull eller finvask. Kun posen med sokker som får høyere temp og vanlig vask. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klær av ull

Anonymkode: 1f1bb...b84

da gnir jo ullen mot det syntetike stoffet i posen og det er jo ikke bra greier så aldri ull i vaskepose men alltid med lite tøy i maskinen og ullvask.. 
Ellers er det bh, truser og tynne strømpebukser og sokker slik de ikke blir spist i maskinen! 

Anonymkode: aea21...48a

• Liker 1

Alt med hemper som kan henge seg fast i andre ting og ødelegge dem (som bh'er), samt strømpebukser (som lett tvinner seg rundt andre ting og lager knuter og/eller blir ødelagt av andre plaggs glidelåser (som jeg forgjeves tyter på resten av familien at de må lukke før de hiver ting til vask). 

Sminkepadsene blir også tatt i en vaskepose, ellers forsvinner de i maskinen. 

Har også vurdert å gi ungene hver sin vaskepose til sokkene sine, så det er lettere å sortere når man skal legge rene klær på plass igjen. 

Fin-kjolen min med blonder utenpå vasker jeg også i vaskepose, men den blir også tatt på finvask. 

Anonymkode: c141d...d30

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

bluser, kjoler av tynt stoff...vasker man det alltid i vaskepose? Tar du dette på håndvask program (ull) ? Evt hvor mange grader? 

Anonymkode: d5620...de0

Bruker ikke vaskepose. Vaskepose er like unødvendig som skyllemiddel. 
En vaskepose gjør ingen nytte den gjør heller skade. Særlig om du bruker den på ull eller silke. Syntetisk uten på naturmaterialer som er 8 bevegelse :fy:

Anonymkode: aa6b2...82f

Truser, fordi jeg vasker det med sengetøy og vil ikke at det skal bli borte i dynetrekket. Ullplagg og andre plagg med delikat eller spesiell overflate. Pleier også å prøve å legge enkelte plagg i vaskepose dersom jeg vasker klær sammen med jeans med «grov» glidelås, da jeg mistenker at glidelåsen kan lage små rifter i enkelte plagg. 

Anonymkode: 6858f...2c3

Annonse

Ingen. Vasker BHer samen med tykkere bomullsstoffer, ting med glidelås og metall. 

Vasker sarte stoffer for seg selv, eller med lignende plagg. 

Blander aldri syntetisk, og naturlig. 

Anonymkode: 26ed6...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...