Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Ungene tramper og hopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar de voksne ungene sine få trampe og hoppe klokka 6 om morran når de vet at det bor noen i kjelleren dems?

Hvorfor lar de ungene få hoppe og løpe og trampe generelt når de vet noen bor i kjelleren, og kan godt høre de. Tar ikke foreldre med unger ut lenger for å slite de ut før leggetid, er de blitt så late? De har i tillegg en trampoline, men det er sjelden de bruker den når de er her, ganske sikker på at den er ny også. I steden løper og hopper de innendørs.

De er her heldigvis ikke så ofte, men likevel, de gangene de er, må jeg alltid prøve å reise vekk fordi de tramper og hopper og løper.

Ja jeg vet de er barn, barn hopper og løper, men det går vel an for foreldre å si om de skal løpe så gå ut å gjøre det.

Da jeg var liten så var jeg nesten aldri hjemme, spilte alltid noe ball osv. ute, og om jeg var hjemme fikk jeg beskjed om å gå ut for å bråke, selvom vi ikke hadde noen i kjellerstua under.

Anonymkode: 72f26...3f3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har du prøvd å vennlig si ifra om at det er lytt? Ikke sikkert de vet det.

Skjønner det er plagsomt, men enten må du gi beskjed eller leve med det. 

Ellers enig i at de burde ha tenkt på at noen bor i kjelleren 😬🫣

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke funnet enn vennlig måte å si ifra på. Det er jo hans hus, så de bør få gjøre som de selv vil, på et vis, men, også lurt å tenke på at det bor noen under.

Kan hende forelderen bare vil være hjemme med de siden h*n bare ser barna i helger/ferier.

Syntes det virker litt som at barn er mye "innestengt" for tiden da, og blir ekstrs godt passet på.

Da jeg var i, hvertfall eldste barnets alder, gikk jeg som regel ut for å leke, gjerne til fotballbanen i nærheten, spurte om folk ville være med på slåball e.l. 

Virker nesten som at barn ikke får lov til å gjøre sånt lenger nå til dags.

AnonymBruker
Skrevet

De sier det mest sannsynlig også om de prøver å ta hensyn. Men skal man få barn til å la være må man helst tape dem dem fast et sted de ikke kan bevege armer og bein. Man kan irettesette og irettesette, de fleste barn, i våken tilstand, har ikke nok ro og langtidshukommelse til å ikke lage lyd for folk i underetasjen. 

Anonymkode: ea960...437

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har ikke funnet enn vennlig måte å si ifra på. Det er jo hans hus, så de bør få gjøre som de selv vil, på et vis, men, også lurt å tenke på at det bor noen under.

Kan hende forelderen bare vil være hjemme med de siden h*n bare ser barna i helger/ferier.

Syntes det virker litt som at barn er mye "innestengt" for tiden da, og blir ekstrs godt passet på.

Da jeg var i, hvertfall eldste barnets alder, gikk jeg som regel ut for å leke, gjerne til fotballbanen i nærheten, spurte om folk ville være med på slåball e.l. 

Virker nesten som at barn ikke får lov til å gjøre sånt lenger nå til dags.

Sett på høy musikk neste gang, så skjønner de at du ble vekket. 

Eller og enda bedre, flytt.

Folk som selv bor der de eier bryr seg ofte lite om omgivelsene. 

Jeg ville tatt en prat med huseier og spurt om de kan la deg slippe unna lang oppsigelsestid da du nå føler du må flytte et sted du kan sove lenger enn til kl 06.. 

Kanskje de tar det til seg, men trolig ikke. Og det å skulle endre vaner for unger tar dessuten tid. Ser det når jeg får besøk av ungene som bor i hus kontra blokk. 🙈😬

Anonymkode: 8fa5e...aa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sett på høy musikk neste gang, så skjønner de at du ble vekket. 

Eller og enda bedre, flytt.

Folk som selv bor der de eier bryr seg ofte lite om omgivelsene. 

Jeg ville tatt en prat med huseier og spurt om de kan la deg slippe unna lang oppsigelsestid da du nå føler du må flytte et sted du kan sove lenger enn til kl 06.. 

Kanskje de tar det til seg, men trolig ikke. Og det å skulle endre vaner for unger tar dessuten tid. Ser det når jeg får besøk av ungene som bor i hus kontra blokk. 🙈😬

Anonymkode: 8fa5e...aa9

Banket i taket en gang, men da var det huseier selv og besøk som bråket til halv 4 på natta, nå var det jo Søndag dagen etter, men likevel..

Har planer å flytte etterhvert ja, men er lite ute akkurat nå.

Ja det har jeg merket, de var flinke til å si ifra de 2 første gangene det var bursdag med unger, da fant jeg på noe annet, forrige gang sa de ingenting.

Ja ser den, med vaner på barn. De har tidligere hatt 2/3 leieboere før meg, alle bodde der i kort tid, burde kanskje tatt et hint da, men da spurte jeg om det var lytt, siden jeg nettopp hadde flyttet fra et annet sted (enda mer lytt). Også var taket mer "robust" og lavt så tenkte man hørte mye mindre.

Neste gang blir det hvertfall ikke kjellerleilighet haha, eller å bo under noen generelt egentlig, nå har jeg lært leksa mi.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

da spurte jeg om det var lytt, siden jeg nettopp hadde flyttet fra et annet sted (enda mer lytt). Også var taket mer "robust" og lavt så tenkte man hørte mye mindre.

Taket på det nye stedet jeg bor i nå virker mer "robust".

De svarte at "vi hører hvertfall ikke noe nedenfra og opp"

Var nok litt desperat å komme meg vekk fra forrige sted at jeg tok hva som helst. Hadde i tillegg stalket på fb (som man gjør) og da så de ut som naturmennesker, så hadde et lite håp at de ikke var hjemme så ofte. Men tok visst feil der.

Får vel bare rett å slett overleve til jeg skal flytte. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det aller største problemet er vel egentlig at jeg får absolutt ikke lyst på egne barn. Ikke bare pga. disse barna, men også å få høre hvor vanskelig barn er nå til dags. Handler vel mest om oppdragelse.

Hørte nylig fra en kollega at han hadde hørt om hvor vanskelig barn er å kjefte på i barnehagen nå til dags, at ungene bare ler de barnehageansatte i trynet når de prøver kjefte på de.

Igjen.. oppdragelse.. MEN det kan jo være noe samfunnsmessig "tvang" måten å skulle oppdra barn på i dag. Gjør sånn og ikke sånn. Jeg vet ikke. Kanskje foreldre kjefter på at andre foreldre oppdrar barna sine feil.

AnonymBruker
Skrevet

Tipper utleier ler rått når ungene tramper og bråker. "Håhå…de får ikke mye fred de som bor i kjelleren. Og de betaler til og med for det. 😆"

Anonymkode: 67850...b95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tipper utleier ler rått når ungene tramper og bråker. "Håhå…de får ikke mye fred de som bor i kjelleren. Og de betaler til og med for det. 😆"

Anonymkode: 67850...b95

Hahaha, skulle nesten trodd det skjer med vilje av og til ja.

Men siden liten by så kan jo rykter gå på det at "der bor det bråkete unger, ikke flytt inn dit" da får han ingen til å bo der til slutt hehe..

Hadde lyst til å sette ut rykte forrige sted jeg bodde, eller legge igjen en lapp, "ikke flytt inn, her er det 5/6 ipad ungær som løper over hodet på deg annenhver uke" de var nemlig 2 skilte som hadde 2/3 barn hver fra tidligere forhold som de byttet på å ha med de andre foreldrene.

Men det hadde nok blitt å dra den litt langt heh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...