AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai De 10m siste årene har jeg jobbet på en storbarnsavdeling i barnehage og elsker det. Nå før helgen ble jeg kalt inn til sjefen og fikk beskjed neste barnehage år må du på småbarns avdeling. Dessverre har jeg leddgikt så detr er umulig for meg å være med de minste basrna da jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at de hadde styringsrett og kunne da bestemme det om det ikke passet meg g\hadde de ikke noe jobb til meg lenger. Er det så enkelt og bli kvitt folk? Hva gjør jeg evt? Anonymkode: 2a0a3...e09
Virrevirrevapp Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai De har styringsrett, men også plikt til å tilrettelegge. Spør hvordan de har tenkt å tilrettelegge for dine fysiske utfordringer. 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Hvordan er det å jobbe på andre avdelinger da? Er du mye borte? Anonymkode: a9f81...c44 1
Eva-Lena Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan er det å jobbe på andre avdelinger da? Er du mye borte? Anonymkode: a9f81...c44 Hvor mange avdelinger er det i en bhg da? Hun jobber med de store barna nå og må jobbe med små barna fra høsten av. Hvilke avdeliger mangler? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Meld deg inn i fagforrningen. Du vil trolig trenge hjelp… Anonymkode: 0f462...554 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Arbeidsgiver har styringsrett på dette desverre. Du må legge frem at dine helseutfordringer krever tilrettelegging og være tydelig på hva du har behov for. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge der hvor mulig men det er jo ikke alt som er mulig heller desverre innenfor de rammer og økonomi man har som arbeidsgiver. Om du får helseplager så må du vurdere sykemelding og kanskje allerede nå vurdere ett jobbytte Anonymkode: beb78...b9f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai Eva-Lena skrev (46 minutter siden): Hvor mange avdelinger er det i en bhg da? Hun jobber med de store barna nå og må jobbe med små barna fra høsten av. Hvilke avdeliger mangler? Jeg spør hvordan det er å jobbe på andre avdelinger, som da er storbarn hun jobber på. Jeg lurer på hvordan det går for ts å jobbe der. Og hvordan evt fravær er. Anonymkode: a9f81...c44 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg spør hvordan det er å jobbe på andre avdelinger, som da er storbarn hun jobber på. Jeg lurer på hvordan det går for ts å jobbe der. Og hvordan evt fravær er. Anonymkode: a9f81...c44 Dette er irrelevant informasjon. Du er bare nysgjerrig. TS, ta det med fagforening og lege, og gå i dialog på tilrettelegging. Anonymkode: ee459...690
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er irrelevant informasjon. Du er bare nysgjerrig. TS, ta det med fagforening og lege, og gå i dialog på tilrettelegging. Anonymkode: ee459...690 Hvorfor er det irrelevant informasjon? Anonymkode: d9e69...4f9
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg spør hvordan det er å jobbe på andre avdelinger, som da er storbarn hun jobber på. Jeg lurer på hvordan det går for ts å jobbe der. Og hvordan evt fravær er. Anonymkode: a9f81...c44 Unnskyld, men her er du dårlig i norsk. Når du skal omtale kjent informasjon i setninger (som avdelingen TS jobber på nå) så bruker du bestemt form. Når du lurer på hvordan TS fungerer i jobb så spør du om det, ikke hvordan det er å jobbe der, som handler om trivsel. Anonymkode: 8b037...757
Kålrota Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Har du tilrettelegging fra tidligere? Er arbeidsgiver kjent med helseutfordringene? Arbeidsgiver har styringsrett, men den er ikke absolutt og de skal tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. Du bør møte med en tillitsvalgt, som flere har nevnt her. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det irrelevant informasjon? Anonymkode: d9e69...4f9 Dersom en tilstand gjør arbeidsdagen utfordrende er det på ingen måte greit av arbeidsgiver å gjøre den værre for å slippe å gjøre sin jobb ordentlig. Du ønsker bare den informasjonen for å hakke løs på TS. Anonymkode: ee459...690
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai Du har krav på tilrettelegging. Regner med du er med i fagforening? Snakk med din tillitsvalgte på arbeidsplassen og ta med denne på nytt møte med sjefen. Anonymkode: 44590...cf4 1
Snok1 Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Du snakker med den tillitsvalgte i fagforeningen du er medlem av. Den tillitsvalgte har kompetente svar, ikke KG-svar. Dersom du jobber i en kommunal barnehage (som er det smarte valget for en arbeidstaker), er det åpenbart mye større muligheter for arbeidsgiver til å tilrettelegge arbeidet for deg. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #16 Skrevet 26. mai Virrevirrevapp skrev (11 timer siden): De har styringsrett, men også plikt til å tilrettelegge. Spør hvordan de har tenkt å tilrettelegge for dine fysiske utfordringer. Kort, men meget korrekt og viktig svar! Etterspør tilrettelegging, dette er noe du har krav på. Det må muligens dokumentere behovet, men det burde jo ikke være noe problem. Anonymkode: be75e...b53 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): De 10m siste årene har jeg jobbet på en storbarnsavdeling i barnehage og elsker det. Nå før helgen ble jeg kalt inn til sjefen og fikk beskjed neste barnehage år må du på småbarns avdeling. Dessverre har jeg leddgikt så detr er umulig for meg å være med de minste basrna da jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at de hadde styringsrett og kunne da bestemme det om det ikke passet meg g\hadde de ikke noe jobb til meg lenger. Er det så enkelt og bli kvitt folk? Hva gjør jeg evt? Anonymkode: 2a0a3...e09 Fagforeningen din, hvor er den? Typisk sak for dem. Anonymkode: b5e63...d2c
AnonymBruker Skrevet 26. mai #18 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): De 10m siste årene har jeg jobbet på en storbarnsavdeling i barnehage og elsker det. Nå før helgen ble jeg kalt inn til sjefen og fikk beskjed neste barnehage år må du på småbarns avdeling. Dessverre har jeg leddgikt så detr er umulig for meg å være med de minste basrna da jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at de hadde styringsrett og kunne da bestemme det om det ikke passet meg g\hadde de ikke noe jobb til meg lenger. Er det så enkelt og bli kvitt folk? Hva gjør jeg evt? Anonymkode: 2a0a3...e09 Har du fast jobb? Hva står i kontrakten din? Anonymkode: 489ed...28f
AnonymBruker Skrevet 26. mai #19 Skrevet 26. mai Du har krav på tilrettelegging, men ikke for alltid. Spør styrer om hva som er tenkt. Du er ansatt i barnehagen, i kommunen om det er en kommunal barnehage. Du er ikke ansatt på stor avdeling. Anonymkode: 1be70...c7e
AnonymBruker Skrevet 26. mai #20 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har krav på tilrettelegging, men ikke for alltid. Det er jo helt feil. Det blir som å si at man skal ikke diskriminere, men etter fem år kan man diskriminere. Arbeidsgivers plikt til å tilrettelegge er ikke noe som går ut på dato. Anonymkode: 489ed...28f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå