Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Babyen min på nå 3 mnd har helt siden han var 2 uker, sovet gjennom natten (6-7 timer i strekk uten mat). De siste 2 ukene har han sovet ca. 9 timer i strekk uten mat. Sovner rundt 23 på kvelden. I natt våknet han etter å ha sovet 3,5 time… ammet han i søvn igjen, men det tok jo 1,5 time før han sovnet ordentlig igjen. litt bleieskift inni mellom der…). Tenker kanskje søvnregresjon… håper ikke dette er noe som vedvarer veldig lenge. Hva er deres erfaringer? Babyer som har sovet gjennom natta som plutselig våkner? Hilsen frustrert, som egentlig bare burde være takknemlig for baby som vertfall hittil har sovet så godt 🙈

Anonymkode: 5f2e7...88e

Fortsetter under...

Han har allerede sovet 100 netter for rolig :) Her er normalen å vokne 3-5 ganger i perioden kl. 19-06 frem til 1,5 år. Fære oppvåkninger, men fortsatt til stedet hver natt frem til 3 år.

Tenner på gang?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det rare her er jo at babyen har vært så stabil hittill....

Anonymkode: 04694...e3d

Det tenkte jeg også!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du stresser deg opp etter 1 natt hvor babyen har våknet 1 gang? 

Anonymkode: f15ce...2f3

Og dette 😂

Min våknet hvert 40. min til han var 10 mnd.

Anonymkode: 0431e...dc4

• Liker 2

Tipper han er kommet i utviklingssprang nr 3.

https://thewonderweeks.com/leaps/leap-3/

Kan anbefale appen, den koster noen kroner, men er gull for å følge meg på sprangene. ❤️

Anonymkode: ae30f...714

• Nyttig 3

Annonse

Den er sulten…..Det er ikke et mysterium at babyer utvikler seg i rasende fart.

Anonymkode: 7c510...070

Virket ikke sulten… jeg ammet bare for å få ham til å sovne igjen. Var blid og fornøyd midt på natten. Var helt rart 😂

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det rare her er jo at babyen har vært så stabil hittill....

Anonymkode: 04694...e3d

Enig… min største frykt at han plutselig skal begynne å våkne på natten når han har sovet så godt gjennom så lenge. Merket at han begynte å gripe ting bevisst i går.. kanskje det har en sammenheng 🤔 at han har lært noe nytt. 

Ny Bruker skrev (2 timer siden):

Han har allerede sovet 100 netter for rolig :) Her er normalen å vokne 3-5 ganger i perioden kl. 19-06 frem til 1,5 år. Fære oppvåkninger, men fortsatt til stedet hver natt frem til 3 år.

Tenner på gang?

Har hendene i munnen hele tiden, men har lest de kan begynne å vise tegn hele 2 måneder før tennene kommer 

Du stresser deg opp etter 1 natt hvor babyen har våknet 1 gang? 

Ja😂 var heldigvis bare én gang også… har vært redd dette skal skje siden han har sovet så godt 

Slutt å være redd. Du slipper ikke unna våkenetter når du har barn, om ikke annet vil du en dag få et sykt/veldig forkjøla barnehagebarn som absolutt ikke klarer å sove annet enn liggende oppreist oppå deg. Det er ikke mulig å fortsette å sove 100% som om man ikke har fått barn, når man har barn. Så redselen kan du slippe med en gang, for det kommer til å bli våkenetter, uansett hva årsaken er og når det skjer.

Og - det går helt fint. Jeg sov ikke en hel natt på fem år med mine to ganske tette barn. Jeg har det bra i dag uansett :) 
Det er ikke som som livet er over om man må ta seg av barn om natta, lover deg. Det er ikke optimalt og perfekt, men det går overraskende greit. Så ikke gå og vær redd for at det skal skje. Det vil ikke ta livet av deg uansett.

Anonymkode: aeaa9...9b4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja😂 var heldigvis bare én gang også… har vært redd dette skal skje siden han har sovet så godt 

Du må bare ifinne deg med en gang at ting endrer seg. Plutselig får du en periode hvor ungen er våken ørten ganger på en natt, og så kan du få en periode hvor ungen kan sove 12 timer i strekk. Du må slutte å gå å bekymre deg, for det hjelper ikke 😊 da blir småbarnstiden tøff. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må bare ifinne deg med en gang at ting endrer seg. Plutselig får du en periode hvor ungen er våken ørten ganger på en natt, og så kan du få en periode hvor ungen kan sove 12 timer i strekk. Du må slutte å gå å bekymre deg, for det hjelper ikke 😊 da blir småbarnstiden tøff. 

Helt sant! Har bare hatt det for godt til nå 😂 men har jo tenkt det måtte skje en dag 

Annonse

Jeg tenker du har vært helt utrolig heldig så langt, så du er rett og slett bortskjemt. 
Hilsen trebarnsmor - ingen av dem sov seg gjennom en hel natt før de var 1+ år gamle. Våknet regelmessig om natta fram til de var minst 2-3 år. Og så begynte vi med bleieslutt på natt, så da var det å bytte på senger om natta 🤣

Anonymkode: e2515...cfa

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har hendene i munnen hele tiden, men har lest de kan begynne å vise tegn hele 2 måneder før tennene kommer 

Min opplevelse er at tenner brukes som en unnskyldning for ca alt. Det er ikke alltid det er en «grunn», annet enn at det bare er sånn. Det er normalt at spedbarn våkner på natta. 

Anonymkode: e2515...cfa

• Nyttig 2
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei,

Babyen min på nå 3 mnd har helt siden han var 2 uker, sovet gjennom natten (6-7 timer i strekk uten mat). De siste 2 ukene har han sovet ca. 9 timer i strekk uten mat. Sovner rundt 23 på kvelden. I natt våknet han etter å ha sovet 3,5 time… ammet han i søvn igjen, men det tok jo 1,5 time før han sovnet ordentlig igjen. litt bleieskift inni mellom der…). Tenker kanskje søvnregresjon… håper ikke dette er noe som vedvarer veldig lenge. Hva er deres erfaringer? Babyer som har sovet gjennom natta som plutselig våkner? Hilsen frustrert, som egentlig bare burde være takknemlig for baby som vertfall hittil har sovet så godt 🙈

Jeg har også sovebaby. Må vekkes etter leggetid for mat, for hun er langt inne i drømmeland. Av erfaring med mine to forrige barn, så er det nok tenner på gang, søvnregresjon eller bare uforklarlig hendelse..hehe... se ann noen dager hvordan dette utvikler seg, følg med på om babyen har mer behov for å tygge på noe enn vanlig..

Anonymkode: ae475...12d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...