Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kire64 skrev (6 minutter siden):

Mann 65

Elsker min kjæreste 60år, hun er et menneske med alle de gode og dårlige sidene vi alle har. Med  gjensidig respekt gjør at forholdet vårt er oppe å går. Men noe vesentlig mangler = Nærhet

Vi bor ikke sammen, hun bor en time unna.

For meg er nærhet og kos viktig i et forhold. Når jeg snakker om nærhet, handler det om et intimt forhold der man har sex sammen med den man elsker, vi har vel aldri fått til sex livet.  Det er 5 år siden vi "hadde" oss, og jeg er veldig tilbakeholdene på det området, fordi jeg alltid har hatt et stort behov for nærhet(sex) med den jeg er sammen med, og har opplevd mange avvisninger i gjennom livet. (jeg mener jeg forstår kvinner på dette området, forspill) Så jeg prøver å holde en lav profil (undertrykke mine behov) i dette forholdet. Noe jeg vet er en dårlig strategi - men gjør det allikevel fordi jeg er redd for å såre, og gi henne et dårlig selvbilde. Hun er det vakreste menneske i mine øyne. Pga tidligere "mas" igjennom livet om nærhet (sex) så tør jeg ikke ta opp temaet med henne, ja jeg er trofast - og er ikke på jakt. Jeg elsker denne vakre kvinnen som nettopp har passert 60 år.

Egentlig vet jeg svaret på hva jeg må gjøre, det er å prate med henne. Men å skrive det ned dette på en "offentelig" side gir kansje noen innspill på hvordan jeg kan vekke henne. MEN HVORDAN GJØR MEN DET UTEN Å SÅRE, UTEN Å GI UT DÅRLIG SAMVITIGHET, OG I VERSTE FALL GI HENNE ET DÅRLIG SELVBILDE. Vi møttes i 2017 og har holdt sammen siden da. 

Jeg trenger noen innspill her vet jeg, en som ønsker nærhet

At du har undertrykt dine behov kan jo ‘lurt’ henne litt til å tro at du har samme sexdrive som henne og skjønner da det blir vanskelig å ta denne praten nå. Men du kommer vel heller ingen vei ved å ikke si noe. Si rett ut at du nok dessverre har undertrykt dine behov for nærhet og at du innerst inne skulle ønske dere var mer intime sammen. Så ser du an reaksjonen hennes og tar det der i fra. I verste fall så sier hun at hun ikke deler ditt behov og trekker seg mer unna. I beste fall er hun enig. Om hun trekker seg mer unna var hun nok ikke rette kvinnen for deg i utgangspunktet. Uansett hvor vakker du syns hun er.

Å leve i et platonisk forhold er i det hele tatt sjeldent liv laga om man har en sterk sexdrift selv. Har levd i ett platonisk forhold selv som kvinne og den med sterkest sexlyst. Det tok fullstendig knekken på selvbildet mitt og jeg ble deprimert av det.

Anonymkode: 98f59...0a3

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842783-platonisk-forhold/#findComment-36089757
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At du har undertrykt dine behov kan jo ‘lurt’ henne litt til å tro at du har samme sexdrive som henne og skjønner da det blir vanskelig å ta denne praten nå. Men du kommer vel heller ingen vei ved å ikke si noe. Si rett ut at du nok dessverre har undertrykt dine behov for nærhet og at du innerst inne skulle ønske dere var mer intime sammen. Så ser du an reaksjonen hennes og tar det der i fra. I verste fall så sier hun at hun ikke deler ditt behov og trekker seg mer unna. I beste fall er hun enig. Om hun trekker seg mer unna var hun nok ikke rette kvinnen for deg i utgangspunktet. Uansett hvor vakker du syns hun er.

Å leve i et platonisk forhold er i det hele tatt sjeldent liv laga om man har en sterk sexdrift selv. Har levd i ett platonisk forhold selv som kvinne og den med sterkest sexlyst. Det tok fullstendig knekken på selvbildet mitt og jeg ble deprimert av det.

Anonymkode: 98f59...0a3

Takk for svar, alltid redd for å såre andre. Men det blir nok litt i den gata jeg burde gå = snakke

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842783-platonisk-forhold/#findComment-36090579
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...